At sikre hinanden -uden at blive gift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.271 visninger
20 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

tinasmor

Er der nogle af jer der gennem papir har sikret hinanden. Jeg ved godt, at det i sidste ende skal gennem en advokat eller lign. Men er der nogle der har nogle links til de papirer der skal være udfyldt osv. (tænker at hvis man gør lidt at forarbejdet er det måske billigere mht advokaten)

På forhand tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977

prøv på pjece.dk

Anmeld

20. januar 2011

Majbriteriksen

tinasmor skriver:

Er der nogle af jer der gennem papir har sikret hinanden. Jeg ved godt, at det i sidste ende skal gennem en advokat eller lign. Men er der nogle der har nogle links til de papirer der skal være udfyldt osv. (tænker at hvis man gør lidt at forarbejdet er det måske billigere mht advokaten)

På forhand tak

Vi fik lavet vores papire ved den advokat der også lavede alt ang vores huskøb. Da papirene var lavet skulle vi ned på kommunen og skrive dem under med et vidne (kan ikke huske hvad det hedder)

Jeg syntes du skal prøve at ringe til en advokat og høre hvad det koster og om der evt. er noget af det i selv kan gøre så det bliver billigere.

Anmeld

20. januar 2011

tinasmor

Tak for jeres svar. Vil kigge på det.

Anmeld

20. januar 2011

blomst84

Hvad med en krydslivsforsikring? Der ska du kontakte dit forsikringsselskab

Anmeld

20. januar 2011

tinasmor

blomst84 skriver:

Hvad med en krydslivsforsikring? Der ska du kontakte dit forsikringsselskab

Tak, det have jeg ikke tænkt på.

Anmeld

20. januar 2011

heidi30

I kan begunstige hinanden hvis I har livsforsikringer og pensioner. Skriv eller ring til selskabet hvor I har dem og så sender de jer en ny police med hinandens navne i.

Ellers kan I også oprette et notartestamente, det har min kæreste og jeg gjort da vi ikke er gift men har hus og barn. Det er nok bedst at få en advokat til at gøre det, så Ier sikre på at alt vigtigt er med men ellers kan I godt skrive det ned selv. Dog skal der være 2 kopier, hvoraf den ene skal være på noget genpartspapir. Disse skal I så op til notaren i jeres by og underskrives af ham/hende, stemples osv. Det koster vist ca. 300 kr. De beholder det ene eksemplar og I tager det andet med hjem.

Jeg ved ikke nøjagtig hvad en advokat skal have for det, men I skal nok regne med et sted mellem 500 - 1000 kr. i timen.

Anmeld

20. januar 2011

Vidunderligeunger

hvis man har børn sammen, eller har boet sammen i 2 år, så er man hinandens nærmest begunstigede.

Vi har krydslivsforsikret hinanden..

Anmeld

20. januar 2011

Molly8

tinasmor skriver:

På forhand tak

Vi har planer om at bruge Familieadvokaten.dk. Her kan man for 3-500,-kr. bestille diverse papirpakker som man selv udfylder. - Med vejledning til éns særlige situation. Herefter skal man omkring notaren, hvilket koster yderligere 350,-kr. Det er det billigste, jeg har fundet. Det "koster" nok noget tid, men ser ud til at være til at gå til.

Kh Molly

Anmeld

20. januar 2011

Pige2009

Majbriteriksen skriver:

Vi fik lavet vores papire ved den advokat der også lavede alt ang vores huskøb. Da papirene var lavet skulle vi ned på kommunen og skrive dem under med et vidne (kan ikke huske hvad det hedder)

Jeg syntes du skal prøve at ringe til en advokat og høre hvad det koster og om der evt. er noget af det i selv kan gøre så det bliver billigere.

Helt enig. Jeg tror det er bedre at ofre lidt ekstra fremfor at komme i klemme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.