Undgå tunge løft i praksis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

dorthemus

Baagøe skriver:

Hvis man bare sørger for at fordele det lidt ud i poserne, så ser jeg ingen problemer

Man er jo ikke helt hjælpeløs som gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Pige2009

dorthemus skriver:

Jeg var i hvert fald i fuld vigør

Anmeld

20. januar 2011

tinasmor

Min mand er med til at klare alle indkøb osv. men med nr 1 var det meget nemmere. Med nr to skal man jo ofte bærer det barn man har i forvejen en gang i mellem (hvis det stadigvæk er lille) så her ved nr to må jeg indrømme jeg bærer meget mere og oftere end ved nr 1

Anmeld

20. januar 2011

dorthemus

Baagøe skriver:

Jeg var i hvert fald i fuld vigør

Jeg lå sgu heller ikke på den lade side....der var ikke lige nogen som kom og vaskede tøj, gjorde rent eller handlede og bar det op på 4. sal

Anmeld

20. januar 2011

otlitrom

Ang. indkøb kan jeg anbefale en god rygsæk i stedet for platiskposer. Jeg er ret sikker på det er bedre for kroppen!

Jeg går ikke så meget op i, hvad tingene vejer. Jeg kan mærke om det er noget jeg kan, eller noget jeg skal lade stå.  Eller også kommer det helt af sig selv, når bjørnen snupper det ud af hænderne på mig. Han slæber gerne, og jeg siger ham ikke imod

Anmeld

21. januar 2011

Pige2009

dorthemus skriver:

Jeg lå sgu heller ikke på den lade side....der var ikke lige nogen som kom og vaskede tøj, gjorde rent eller handlede og bar det op på 4. sal

Næ, det samme her og der er stadig kun mig til at ordne alle de opgaver

Anmeld

21. januar 2011

thilde-tusindfryd

Vær glad for at I har sådan nogle dejlige, gode mænd  Når man er singlemor - som jeg er - så er man sgu tvunget til at klare tingene, selv !

Nå nej.....helt så slemt er det nu ikke.

Men jeg spekulerer da helt klart på, om jeg mon kan blive ved med at leve som jeg gør. Ikke bare er jeg alene i dagligdagen, men jeg bor også sådan ret "naturligt". Så det er ikke bare indkøb og vasketøjet, men også at hente brænde ind fra skuret og tænde op, tage sig af husdyr og hvad det indebærer, skovle sne når det sker (nu går vi jo heldigvis mod forår, men så er det haven, der kræver min opmærksomhed). Jeg bor med andre ord på landet/i naturen, hvor man automatisk har en lidt hårdere fysisk hverdag. Men bare det at komme ned og snørre sine støvler, har jeg da allerede problemer med.

Så jeg kan godt være lidt bekymret for, om jeg kan klare det hele, når jeg når lidt længere hen. Og er usikker på, hvor meget det er, man må og ikke må, løfte fx ? Indtil videre synes jeg ikke, jeg har problemer med at løfte. Det er mere et praktisk spørgsmål om at ku komme til for maven. Fx. brændekurven, når jeg bærer den ind i huset fuld af træ. Så skal den altså sidde på siden af hoften og ikke direkte midt på maven. Var i fakta i forrige uge og fik købt lidt rigeligt, som jeg fik stablet i en ret stor papkasse, som jeg så måtte indse, at jeg ikke ku bære, fordi den ikke ku håndteres ift. min mave. Jeg ville ikke presse ind mod maven. Så jeg måtte bede personalet hjælpe mig. Det var lidt pinligt, syns jeg, for jeg ku jo bare ha pakket det i to poser i stedet. Men jeg blir nok nødt til at blive bedre til at bede om hjælp snart.

Anmeld

21. januar 2011

dorthemus

Baagøe skriver:

Næ, det samme her og der er stadig kun mig til at ordne alle de opgaver

Osse her

Anmeld

21. januar 2011

dorthemus

kitty skriver:

Ang. indkøb kan jeg anbefale en god rygsæk i stedet for platiskposer. Jeg er ret sikker på det er bedre for kroppen!

Jeg går ikke så meget op i, hvad tingene vejer. Jeg kan mærke om det er noget jeg kan, eller noget jeg skal lade stå.  Eller også kommer det helt af sig selv, når bjørnen snupper det ud af hænderne på mig. Han slæber gerne, og jeg siger ham ikke imod

Og rygsækken er også god når baby kommer..jeg bor på 4. sal og så er det altså rart med en rygsæk så jeg ikke behøver gå to gange

Anmeld

21. januar 2011

Pige2009

Osse her

Ja, vi er jo også bare SUPER MUMS!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.