Undgå tunge løft i praksis?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.835 visninger
22 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

heisamig

Heej ladies.

Ja, endnu et spørgsmål - denne gang om tunge løft i praksis. Hvordan søren undgår I at løfte for meget? Jeg kan tydelig mærke når jeg løfter for meget, og får sat alle omkring mig i sving Ups... Men man kan jo nærmest ingengang handle alene så? - Hvis man lige skal have 2 liter mælk, en fløde, 2 kg gulerødder, 2 kg kartofler og så alt det løse - så kommer man da hurtigt derop ad? Hvad gør I???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

SussieThyssen

heisamig skriver:

Heej ladies.

Ja, endnu et spørgsmål - denne gang om tunge løft i praksis. Hvordan søren undgår I at løfte for meget? Jeg kan tydelig mærke når jeg løfter for meget, og får sat alle omkring mig i sving Ups... Men man kan jo nærmest ingengang handle alene så? - Hvis man lige skal have 2 liter mælk, en fløde, 2 kg gulerødder, 2 kg kartofler og så alt det løse - så kommer man da hurtigt derop ad? Hvad gør I???

Planlægger tingene så alle de andre klarer det
Jeg kan heller ikke klare tunge løft efter jeg er skredet i mine hofter.
SÅ her i huset er det min mand, der tager med ud og handler de tunge ting, og som så slæber det hele hjem.
Det gør vi så ca engang om ugen.
Står jeg med en kasse, der skal flyttes, eller noget der skal ned fra loftet, jamen så må han igen være supermand, for jeg gør det ikke.
Og står det i vejen..jamen så må det bare vente, til han har tid.
Så enkelt er det.
Men...med planlægning går det også langt lettere end man skulle tro.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. januar 2011

Den lykkelige

Jeg bære indkøb selv selvom det løber op.. Men det jo kun lige ud til bilen og fra bilen og indenfor.. Max 20 meter jeg bær det..  Men altså jeg tilbyder jo ikke folk hjælp til at flytte osv...  Men vores hund var på et tidspunkt i operation og i fuld narkose.. der måtte jeg bære hende 100 m ud til bilen (vejer 22 kg)... Puhhh var ikke godt..

Synes generelt folk er mere "sippet" med det end jeg selv er.. Men ja det er svært at lade være/undgå bar lidt lødt..

Anmeld

19. januar 2011

Tropez

Ja jeg har heller ikke grejet den endnu, min kæreste råber og skriger af mig når jeg vil bære vasketøjet ned i kælderen, om at jeg skal sætte den kurv nuuuu, men han glemmer vist lige at det altså, når det er vasket også skal fra den ene maskine over i den anden, og vådt tøj kan altså godt være tungt, han er så sød, jeg måtte heller ikke slæbe rundt på en kasse klementiner i en forretning, men jeg handler ligsom stadig selv ind,  den hænger ikke helt sammen altid

men sig endelig når i har fundet den gyldne middelvej

Anmeld

19. januar 2011

Den lykkelige

Tropez skriver:

Ja jeg har heller ikke grejet den endnu, min kæreste råber og skriger af mig når jeg vil bære vasketøjet ned i kælderen, om at jeg skal sætte den kurv nuuuu, men han glemmer vist lige at det altså, når det er vasket også skal fra den ene maskine over i den anden, og vådt tøj kan altså godt være tungt, han er så sød, jeg måtte heller ikke slæbe rundt på en kasse klementiner i en forretning, men jeg handler ligsom stadig selv ind,  den hænger ikke helt sammen altid

men sig endelig når i har fundet den gyldne middelvej

Ha ha ha  Kunne ikke lade være grine.. for min kæreste er præcis på samme måde.. Når vi er ude og handle, uhh ha så skal han i hvert fald nok tage poserne og vores store skyde port i værkstedet (som jeg selv åbner og lukker hver dag når bilen skal køres ud) der himler han op hvis jeg gør det når vi skal ud og køre sammen og siger "sæt dig nu bare ind i bilen".. Forleden kunne jeg ikke lade være at sige til ham.. jamen hvad med alle de andre dage?? Er jo ude og køre hver dag han er på job og handler samtidig  Hi hi.. Men det nu meget sødt..

Anmeld

19. januar 2011

heisamig

Haha... Smågriner også... De mænd er nu herlige - sådan er min kæreste også og nyder det i fulde drag Men er glad for, at jeg ikke er helt idiot, der bare ikke har løst et simpelt problem endnu..

Men ja, planlægning - prøver da også altid at have folk med ud og handle. Det er jo også hyggeligst.. Men når man så skal selv, så ja..  Når man først er hjemme, har jeg ofte delt tingene op, så jeg gik med lidt af gangen - træls, men nødvendigt... Men når man står med varerne i butikken, kan man jo ikke bare lade halvdelen stå

Anmeld

19. januar 2011

Ni-ko-li-ne

heisamig skriver:

Haha... Smågriner også... De mænd er nu herlige - sådan er min kæreste også og nyder det i fulde drag Men er glad for, at jeg ikke er helt idiot, der bare ikke har løst et simpelt problem endnu..

Men ja, planlægning - prøver da også altid at have folk med ud og handle. Det er jo også hyggeligst.. Men når man så skal selv, så ja..  Når man først er hjemme, har jeg ofte delt tingene op, så jeg gik med lidt af gangen - træls, men nødvendigt... Men når man står med varerne i butikken, kan man jo ikke bare lade halvdelen stå

ud til bilen bar jeg dem bare, eller kørte med en vogn hver gang.....

ind til hjemmet delte jeg det også op, som du beskriver

Anmeld

19. januar 2011

dorthemus

heisamig skriver:

Heej ladies.

Altså jeg gik gennem min graviditet alene og var derfor nødt til at handle selv, vaske tøj og gøre rent selv...havde ikke lige nogen der kom og gjorde de ting for mig  Jeg gik desuden på arbejde hver dag i en børnehave og jeg bor på 4. sal uden en elevator...så selvølgelig skal man passe på sig selv, men man er altså ikke handicappet

Anmeld

19. januar 2011

Pige2009

heisamig skriver:

Heej ladies.

Hvis man bare sørger for at fordele det lidt ud i poserne, så ser jeg ingen problemer

Man er jo ikke helt hjælpeløs som gravid

Anmeld

19. januar 2011

Maja_4000

Efter jeg fik bækkenløsning var min kæreste altid med ude og handle - han arbejder i et supermarked , så det var nemt bare at komme når han fik fri :b
Vasketøj slæbte jeg dog rundt på .. Ellers ville vi ikke have noget rent tøj  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.