Svu som socialrådgiver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

klmf

Vi har lige undersøgt det, for min kæreste vil også gerne i gang med at læse. Så vidt vi kunne se, er man ikke berettiget til svu, hvis uddannelsen er normeret til alm. SU, hvilket overraskede os lidt, fordi vi troede det var mere bestemt på personen og ikke type uddannelse. Så vi må i gang med SU-lån og alm.lån, for ellers kan vi heller ikke få det til at løbe rundt. Selvom vi ikke lever for meget i forvejen, så er det alligevel ikke meget en Su er, når alle regninger skal betales.

Men hvis du har flere uddannelser i forvejen, så kan du vel tjene penge ved siden af??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Kloster

Opdatering... Jeg har nemlig gransket i mine muligheder for at læse til socialrådgiver...

Jeg tænker sådan.... Jeg vil søge ind til næste år på fjernundervisning i Odense. Opsige min faste stiling og blive afløser i hjemmeplejen/plejehjem. På den måde, kan jeg selv strukturere min arbejdstid i forhold til studiet og kravene hertil. Jeg kan nemmere holde fri på de indkaldsdage, der er hver 3. uge. Jeg vurdere, at det er en belastning for mig, at få su. Jeg ville være sat for meget i bås med, hvor meget jeg må tjene. Hvis jeg frasiger mig su, kan jeg tjene extra i de gode perioder og forhåbentlig spare op til de 4 måneder i praktik, hvor jeg er nødsaget til at søge om su og evt studielån og sommerferien også.

Alt ialt synes jeg, jeg har fundet nogle ideer, der kan passe mig og min familie.

Jeg tænker meget over det og jeg skal være "forberedt" på næsten alt. Jeg skal ikke bare springe ud i det og tage tingene som det kommer. Det kan jeg slet ikke håndtere. Alt skal være gennemtænkt før jeg opstarter. Derfor vil jeg først søge ind til næste år.

Min leder har så meddelt at vi skal have mus-samtaler på arb her i foråret. Et af hendes spørgsmål er, hvad man laver om 2 og 5 år. Skal jeg fortælle hende mine planer ell kommer det slet ikke hende ved??

VH Kloster

Anmeld

15. februar 2011

eElak

Kloster skriver:

For at undgå su, når man virkelig vil være socialrådgiver, kunne være at komme ind på kommunekontoret som "ufaglært" også der igennem tage uddannelsen som socialformidler.

Men som "ufaglært" er det som fx jobkonsulent, socialfaglig konsulent osv. Men det er sjældent med ældre mennesker, som jeg har mest erfaring med.

Og når jeg mangler erfaring med den arbejdsmodne gruppe, skal jeg enten satse og bare søge ell vente en evighed på at de netop lige søger en ssa til jobbet. Er bare bange for at skyde for højt i forhold til min erfaring.

Det du beskriver er så den vej jeg valgte at tage uddannelsen på...

MEEEEEEN - det er ikke en dans på roser, for om få måneder er jeg udlært, og pt er der ansættelsesstop i kommunen, så det med at komme videre er ikke så nemt pt.. Desværre..

Nu overvejer jeg faktisk om muligheden for bare at tage den direkte vej, som jeg også overvejede for 3 år siden, når nu arbejdsmarkedet er som det er...

Men jeg har det ligesom dig - har VIRKELIG ikke lyst til at skulle tage (mere) lån end det jeg har nu..

Anmeld

15. februar 2011

eElak

Jamen jeg er jo bare alm. kontormus, men KaLee herinde fra har beskrevet hvordan hun pt. har planlagt sin uddannelse som socialformidler. Det er noget med en kontoruddannelse og så læse videre osv osv, så jeg tænker at jeg måske også kan gå den vej.

Altså det job jeg søger er en administrativ stilling, så jeg ved jo slet ikke om det kan lade sig gøre (eller om jeg får den) men det er under alle omstændigheder et job jeg gerne vil have, og et sted jeg gerne vil arbejde. Og det er selvfølgelig den vigtigste grund til at søge jobbet. Men det ville da være et kæmpe plus hvis jeg kunne videreuddanne mig.

Og du har ret, der er rigtigt mange områder, og jeg ville nok bevidst fravælge alt der har med tvangsfjernede børn at gøre - jeg ville jo smugle dem med hjem af og til.....

og bagefter jeg skrev mit, ser jeg at du skriver..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.