Svu som socialrådgiver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.788 visninger
23 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Kloster

Hej.

Er der nogen, der ved, om man kan få Svu, når man læser til socialrådgiver?

Jeg synes uddannelsen lyder rigtig spændende, men det er ikke en realistisk tanke, hvis det kun kan gøres på en su.

Nogen der kender nogen, der kender nogen, der har taget den på svu ell et ell andet normal lønnet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Ryberg

Jeg kan desværre ikke svare på det, men prøv da at ring til nærmeste uddannelses sted og spørg.. de har næsten alle svarene

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

Kloster skriver:

Hej.

Jeg synes uddannelsen lyder rigtig spændende, men det er ikke en realistisk tanke, hvis det kun kan gøres på en su.

Nogen der kender nogen, der kender nogen, der har taget den på svu ell et ell andet normal lønnet....

Jeg mener da bestemt at du kan få voksen-su med de forskellige tillæg, der nu er, hvis man har børn.
Men jeg ville da lige tjekke op på det med en studievejleder..det er da trods alt dem, der har bedst styr på tingene.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Kloster skriver:

Hej.

det ved jeg faktisk ikke, men ring da til et udd. sted og forhør dig...

og så ville jeg i øvrigt bare lige skrive, at jeg tror du ville være god til jobbet! du har arbejdet meget med mennesker og ved godt at livet ikke er en dans på roser for alle osv... jeg tror virkelig at denne uddannelse ville være et godt valg!

Anmeld

19. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Kloster skriver:

Hej.

tjekkede lige op på google... der står på deres hjemmeside at du ikke kan få det hvis du er berettiget til alm su :0(

Anmeld

19. januar 2011

Kloster

Ni-ko-li-ne skriver:

det ved jeg faktisk ikke, men ring da til et udd. sted og forhør dig...

og så ville jeg i øvrigt bare lige skrive, at jeg tror du ville være god til jobbet! du har arbejdet meget med mennesker og ved godt at livet ikke er en dans på roser for alle osv... jeg tror virkelig at denne uddannelse ville være et godt valg!

Jamen tusinde tak for lige dit svar med din mening om mig som socialrådgiver. Takker...

Og ja jeg havde bange anelser om, at jeg kun kunne få su...

Anmeld

19. januar 2011

Kloster

For at undgå su, når man virkelig vil være socialrådgiver, kunne være at komme ind på kommunekontoret som "ufaglært" også der igennem tage uddannelsen som socialformidler.

Men som "ufaglært" er det som fx jobkonsulent, socialfaglig konsulent osv. Men det er sjældent med ældre mennesker, som jeg har mest erfaring med.

Og når jeg mangler erfaring med den arbejdsmodne gruppe, skal jeg enten satse og bare søge ell vente en evighed på at de netop lige søger en ssa til jobbet. Er bare bange for at skyde for højt i forhold til min erfaring.

Anmeld

19. januar 2011

*Toffee*

Kloster skriver:

For at undgå su, når man virkelig vil være socialrådgiver, kunne være at komme ind på kommunekontoret som "ufaglært" også der igennem tage uddannelsen som socialformidler.

Men som "ufaglært" er det som fx jobkonsulent, socialfaglig konsulent osv. Men det er sjældent med ældre mennesker, som jeg har mest erfaring med.

Og når jeg mangler erfaring med den arbejdsmodne gruppe, skal jeg enten satse og bare søge ell vente en evighed på at de netop lige søger en ssa til jobbet. Er bare bange for at skyde for højt i forhold til min erfaring.

Jeg ved ikke hvor du bor, men i Esbjerg kan man tage den som fjernstudie og i Nykøbing Falster kommer den i 2012 som netbaseret uddannelse. Så kan man have et job imens. Det kræver selvfølgelig at man har et job man kan få orlov (eller bare fri) fra i praktik perioder og selvfølgelig de dage man skal mødes på uddannelsesstedet.

Den i Esbjerg mener jeg dog koster penge.

Det kan da være at det kan være en mulighed for dig?

Anmeld

19. januar 2011

Aves.

Nej, det er på su, men tilgengæld må du tjene omrking 200.000kr ved siden af...så med din uddannelse så er der helt sikkert en mulighed for at arbejde weekender og aften og tjene penge på den måde...du kan tage lån på 4000kr og få 5200kr brutto i su og så ellers arbejde ved siden af..

Anmeld

19. januar 2011

Kloster

Eva. skriver:

Nej, det er på su, men tilgengæld må du tjene omrking 200.000kr ved siden af...så med din uddannelse så er der helt sikkert en mulighed for at arbejde weekender og aften og tjene penge på den måde...du kan tage lån på 4000kr og få 5200kr brutto i su og så ellers arbejde ved siden af..

Jeg er ikke interesseret i studielån. Jeg har lån nok og jeg vil ikke låne til en uddannelse mere, når jeg har uddannelser i forvejen

Men de 5200,- i su kan ikke engang dække maden til os 5. Vores liv er sat efter 2 normale indkomster, så en su er meget urealistisk for os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.