hundeproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg ville klappe kaje hvis jeg var dig! Det er da overhovedet ikke ok at tiltale andres hunde sådan! Adfærdsterapeuter mener jo faktisk at lige netop den slags hund er en af de bedste familie hunde man kan finde. Hvad med gravhunde, der gang på gang skambider andre mennesker såvel som hunde, skulle min hund ikke have mulighed for at forsvare sig selv hvis en anden hund kommer til angreb. Vi har altid hunden i kort fast snor så derfor er det den ikke muligt at angribe andre!!!

Desuden  var det slet ikke det mit dilemma lød på, men nærmere - VI HAR ANSKAFFET OS EN HUND, JEG MAGTER IKKE AT HAE HUND FORDI JEG SOM REGEL ALTID ER ALENE HJEMME MED 2 BØRN OG HUNDEN OG SKAL KLARE ALT SELV. DA VI FIK HUND HAVDE MIN MAND ET ANDET ARBEJDE, OG NEJ HAN KAN IKKE BARE ÆNDRE NOGET NÅR DER IKKE ER NOGET AT FÅ!

HUNDEN OPFORDRER TIL MAGTKAMPE FORDI JEG IKKE MAGTER AT TAGE KAMPENE OP, MEN JEG ERKENDER DET DOG OG HAR DET SMADDER SKIDT MED AT JEG IKKE KAN OVERSKUE DET. DET ER SGU DA ET REELTR PROBLEM, ALLE KAN DA SE I BAGSPEJLET OG ERKENDE AT MAN IKKE BURDE ANSKAFFE SIG EN HUND FØREND MAN SOM MIN HAVDE EN HAVE. DET HAR IKKE EN SKID MED POTENSFORLÆNGER AT GØRE AT MAN ANSKAFFER SIG SÅDAN EN SLAGS HUND, MEN DERIMOD FOR DET I BUND OG GRUND ER EN DEJLIG OG ROLIG FAMILIEHUND!

Tror vi lukker debatten her.

Hooold da op en reaktion - jeg tror da lige, at jeg har rørt ved et ømt punkt, beklager meget, at du tager sådan på vej, det må være en rigtig træls situation for dig.

Men lad os så vende tilbage til det, du påpeger - du magter ikke hunden og hvad skal du gøre? Hvad siger din mand, for reelt har han jo været med til at tage beslutningen om at få hunden?

For mig at se kan man ikke vælge at anskaffe sig en hund, der passer ind i ens nuværende livssituation, den bør passe ind hos jer i alle situationer, hvad enten i pludseligt får børn eller har mindre plads eller mindre tid - og det ville en mindre krævende hunderace gøre (der er det selvfølgelig synd, at man ikke har tid til den alligevel) - eller en kat for den sags skyld.

Det er fint, at du erkender, at du ikke magter hunden, men hvis I ikke kan ændre forholdene hos jer, så må I jo af med den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.