hundeproblemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg anskaffede os en hund i jan mdr sidste år. Kort tid efter blev det vedtaget at en gruppe hunde skulle gøres ulovlige (Vi havde jo set og forelsket os i den inden). Vi fik hunden hjem og 2 mdr senere fandt vi ud af at jeg var gravid - 6 mdr før planlagt. Vi havde i denne forbindelse smidt p pillerne fordi vi gerne ville blive gravide ca 6 mdr efter, at jeg blev gravid 14 dage efter sidste p pille kom lidt som en overraskelse - en dejlig én af slagsen.

Her kommer problemet så:

Hunden opfører sig nu ellers rigtig fint, så længe min mand er hjemme, så snart jeg er alene hjemme lever HAN sit eget liv. Har pointeret at det er en han da han i allerhøjeste grad opfordrer til magtkampe hele tiden og jeg må indrømme at det ikke er hver gang jeg orker at tage kampen op med ham, hvis jeg eksempelvis sidder med den lille, eller den store og jeg laver noget. -Jeg synes det er brand ærgerligt at skulle afbrydes midt i noget med mine børn.

Jeg har problemer med at gå med hunden da jeg samtidig skal have barnevogn og den store pige med. Min kæreste går som regel med hunden - alene - og kan delvist forstå mit dilemma. Samtidig er det så besværligt at gå med ham da han jo er ulovlig og skal have mundkurv på - som vi har i lommen, da det er super syndt for et hvilket som helst dyr at tage deres eneste forsvarsmekanisme fra dem. -Hunden har ALDRIG bidt nogle, men har selv fået nogle klø af nogle mindre hunde. Det er en meget social hund vi har fået os og han leger dagligt med mange andre hunde i en løbegård i npærheden.

Jeg synes den hund tapper mig for energi, og er dybt provokerende overfor mig. Min mand arbejder ofte 12-24 timer af gangen og i dette tidsrum er jeg alene med 2 børn og hund. Samtidig er det ikkee muligt for os at flytte til noget større da man ikke må have husdyr.

Jeg overvejer om ikke vi burde gå af med hunden, men fordi han er på listen over ulovlige hunde så skal han aflives. -og det har jeg det rigtig skidt med.

Hvad skal vi dog gøre????? -Ved godt mange vil kommenterer at vi burde have tænkt os om inden vi anskaffede os den, men dengang så vores tilværelse meget anerledes ud - ingen baby, ingen døgnvagter, ingen liste over ulovklige hunde og masser af plads.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

SD21

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg anskaffede os en hund i jan mdr sidste år. Kort tid efter blev det vedtaget at en gruppe hunde skulle gøres ulovlige (Vi havde jo set og forelsket os i den inden). Vi fik hunden hjem og 2 mdr senere fandt vi ud af at jeg var gravid - 6 mdr før planlagt. Vi havde i denne forbindelse smidt p pillerne fordi vi gerne ville blive gravide ca 6 mdr efter, at jeg blev gravid 14 dage efter sidste p pille kom lidt som en overraskelse - en dejlig én af slagsen.

Her kommer problemet så:

Hunden opfører sig nu ellers rigtig fint, så længe min mand er hjemme, så snart jeg er alene hjemme lever HAN sit eget liv. Har pointeret at det er en han da han i allerhøjeste grad opfordrer til magtkampe hele tiden og jeg må indrømme at det ikke er hver gang jeg orker at tage kampen op med ham, hvis jeg eksempelvis sidder med den lille, eller den store og jeg laver noget. -Jeg synes det er brand ærgerligt at skulle afbrydes midt i noget med mine børn.

Jeg har problemer med at gå med hunden da jeg samtidig skal have barnevogn og den store pige med. Min kæreste går som regel med hunden - alene - og kan delvist forstå mit dilemma. Samtidig er det så besværligt at gå med ham da han jo er ulovlig og skal have mundkurv på - som vi har i lommen, da det er super syndt for et hvilket som helst dyr at tage deres eneste forsvarsmekanisme fra dem. -Hunden har ALDRIG bidt nogle, men har selv fået nogle klø af nogle mindre hunde. Det er en meget social hund vi har fået os og han leger dagligt med mange andre hunde i en løbegård i npærheden.

Jeg synes den hund tapper mig for energi, og er dybt provokerende overfor mig. Min mand arbejder ofte 12-24 timer af gangen og i dette tidsrum er jeg alene med 2 børn og hund. Samtidig er det ikkee muligt for os at flytte til noget større da man ikke må have husdyr.

Jeg overvejer om ikke vi burde gå af med hunden, men fordi han er på listen over ulovlige hunde så skal han aflives. -og det har jeg det rigtig skidt med.

Hvad skal vi dog gøre????? -Ved godt mange vil kommenterer at vi burde have tænkt os om inden vi anskaffede os den, men dengang så vores tilværelse meget anerledes ud - ingen baby, ingen døgnvagter, ingen liste over ulovklige hunde og masser af plads.

Altså, jeg er af den mening, som du selv siger at i selv har anskaffet jer den. Det kan godt være jeres liv så anderledes ud, men i ved jo at en hund lever i mange år, så i må have gjort jer nogle tanker om at i på et tidspunkt fik børn osv.

Hvis det er pga. magtkampene, så er det kun dig der kan gøre noget ved det. - Det er tydeligt at hunden har en anden "respekt" for din mand, end for dig. Du kunne prøve at træne lidt med den derhjemme, så den oplever at det er sjovt og hyggeligt at være sammen med dig. Nej, det er ikke sjovt at have en listehund - jeg har selv en, men så slemt synes jeg heller ikke det er. Vores har altid mundkurv på, når vi er udenfor privat grund og det kan de altså sagtens. Du har ret, det er ikke lige så sjovt som uden, men hunden tager ikke skade af det.

Anmeld

19. januar 2011

Betteisen

Hejsa...

Een ting er sikkert... hvis du synes den opfører sig provokerende overfor dig nu, så må du mande dig op og tage kampen... HVER gang. Ellers bliver det bare værre. Den skal vide, at den er nederst på rangstigen.

Når du skal lufte den, så få fat i en sele hos dyrehandleren, der gør at den ikke trækker.

Hvad du skriver til sidst undlader jeg lige, at kommentere på.

MVH

Louise

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Her kommer problemet så:

Ja, den her kan jeg ikke hjælpe dig med.
Det er jo som sådan ikke hunden, der er problemet, bortset fra magtkampene, men det kan der jo rettes op på, hvis du/I vil, for med den rette træning, altså dig, der skal gå til hundetræning med hunden og IKKE din mand, så kunne du lære at være den førerhun du burde være for den.
Men som jeg opfatter det, så orker du egentligt ikke rigtigt en hund i jeres tilværelse lige pt...og det kan jeg godt forstå.
Når man vælger sig sådan en hunderace, som kræver ekstra opmærksomhed, og det gør de store vagt- og kamphunde, ja så skal man også være der 24-7.
Så..dit dilemma er jo, at du gerne vil af med hunden, men at den så skal aflives.
Men spørgsmålet er, om alligevel ikke vil være det bedste både for den og for jer.
Som det er nu, så lever den stakkel, og her er det hunden jeg har mest ondt af, som de berømmelige ord "en hund i et spil kegler".
Den er i vejen og til besvær.
Der er 2 muligheder, som jeg ser det. Den ene er at I lader nogle venner eller familie passe den indtil I igen har overskud til den...eller I får den aflivet.
Barskt men sådan er det.

Kærligst

Anmeld

19. januar 2011

Fru'Rugaard

Min kæreste og jeg har 2 hunde- labrador.
den ældste fik vi et par måneder inden jeg blev gravid, og den anden fik vi da Maja var 3 måneder, og vores hunde kan også være nogle lomler! og lave ballade og ikke have respekt!
Men, de ved udemærket hvad NEJ betyder, og HOLD eller STOP!
Hvis jeres hund gør noget den ikke må så brug korte ord, og sig det bestemt! og hvis den ikke lytter, jamen så gå hen og måske tage fat i halsbåndet og træk den lidt væk, også sig NEJ! og det skal gøres hver gang, ellers er det spild af tid.
Jeg får det tit sådan at jeg tænker "nej, du kan det satme være nok" overfor vores hunde, og når man tænker sådan, så kan man pludselig råbe højere hvis de ikke lytter første gang.
Prøv dig frem med korte ord, og det samme ord hver gang, og HUSK at ros den, når den stopper når du siger nej, det er SÅ vigtigt
Held og lykke med det

Rikke - Mor til Maja på 9½ måned.

Anmeld

19. januar 2011

170811

Hej Herhjemme har min kæreste og jeg også to slags af de ulovlige, også anskaffet før forbudet, og herhjemme er mig og min kæreste lige højt i herakiet. Hundene er bestemt nederst og tager ingen magtkampe.

Jeg forstår godt det er drænende på dig at jeres hund tager magt kampen op med dig, men du må IKKE være ligeglad. Så må du mande dig op, og tage kampen op. Han har jo tydeligvist fundet ud af at han får sin vilje, og det må han ikke! Det kan godt være at i starten bliver han ved og ved og ved og ved, men det er kun fordi at han ved at du til sidst giver op. Men du må også bare blive ved og ved og ved og ved, en dag giver han op, også indser han at du er føreren med din mand.

Når men, jeg synes det er synd at aflive hunden, da du på et punkt selv er ude om det i og med at du ikke tager kampen op. Det er en hund, med korrekt træning og guffere så skal han nok komme til at elske dig.  Det er en lang sej kamp, men det er da det hele værd

Feks kan du begynde til lydighedstræning med ham. KUN DIG ! Ikke din mand, så han kan lære at han skal lystre dig, og at du er deeenn beeeedste!

Anmeld

19. januar 2011

Kloster

170811 skriver:

Hej Herhjemme har min kæreste og jeg også to slags af de ulovlige, også anskaffet før forbudet, og herhjemme er mig og min kæreste lige højt i herakiet. Hundene er bestemt nederst og tager ingen magtkampe.

Jeg forstår godt det er drænende på dig at jeres hund tager magt kampen op med dig, men du må IKKE være ligeglad. Så må du mande dig op, og tage kampen op. Han har jo tydeligvist fundet ud af at han får sin vilje, og det må han ikke! Det kan godt være at i starten bliver han ved og ved og ved og ved, men det er kun fordi at han ved at du til sidst giver op. Men du må også bare blive ved og ved og ved og ved, en dag giver han op, også indser han at du er føreren med din mand.

Når men, jeg synes det er synd at aflive hunden, da du på et punkt selv er ude om det i og med at du ikke tager kampen op. Det er en hund, med korrekt træning og guffere så skal han nok komme til at elske dig.  Det er en lang sej kamp, men det er da det hele værd

Feks kan du begynde til lydighedstræning med ham. KUN DIG ! Ikke din mand, så han kan lære at han skal lystre dig, og at du er deeenn beeeedste!

Så enig med dig.

Også er jeg simpelthen nødt til at sige, at det er et lovkrav at have mundkurven hunden! Tilgengæld kan/bør man bruge de mundkurve, der er lavet af "gitter" og ikke stof. Da gitteret giver hunden den mest naturlige frihed, når den skal have mundkurv på.

Anmeld

19. januar 2011

Rockertand

De her undskyldninger er overhovedet ikke i orden, overhovedet ikke, - I vidste, at I planlagde barn/børn, debatten om lovlig/ulovlig har kørt i hundrede år og med hensyn til arbejde og plads, så er det jo noget, der kan ændre sig, men som udgangspunkt vidste I, at dén slags hunde kræver meget. Du skriver selv, at hunden opfordrer til magtkampe hele tiden, og det gør mig overhovedet ikke tryg.

Du skriver, at det er synd at tage den eneste forsvarsmekanisme fra den....øhh, ja, men det er jo også det, den bruger, når den angriber?

Vil da lige sige, at de andre hundeejere, der kom i medierne med blodtørstige hunde, alle har udtalt det samme som dig - sød og rar hund, troede aldrig den kunne finde på det. Ville du kunne tilgive dig selv, hvis den en dag vælger dit barn som offer?

Skinner det igennem, at jeg synes, at den slags hunde er potens-forlængere og ikke en skid andet?, de har intet, som man ikke kunne finde i en anden familievenlig hunderace. 

Anmeld

19. januar 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

De her undskyldninger er overhovedet ikke i orden, overhovedet ikke, - I vidste, at I planlagde barn/børn, debatten om lovlig/ulovlig har kørt i hundrede år og med hensyn til arbejde og plads, så er det jo noget, der kan ændre sig, men som udgangspunkt vidste I, at dén slags hunde kræver meget. Du skriver selv, at hunden opfordrer til magtkampe hele tiden, og det gør mig overhovedet ikke tryg.

Du skriver, at det er synd at tage den eneste forsvarsmekanisme fra den....øhh, ja, men det er jo også det, den bruger, når den angriber?

Vil da lige sige, at de andre hundeejere, der kom i medierne med blodtørstige hunde, alle har udtalt det samme som dig - sød og rar hund, troede aldrig den kunne finde på det. Ville du kunne tilgive dig selv, hvis den en dag vælger dit barn som offer?

Skinner det igennem, at jeg synes, at den slags hunde er potens-forlængere og ikke en skid andet?, de har intet, som man ikke kunne finde i en anden familievenlig hunderace. 

Jeg ville klappe kaje hvis jeg var dig! Det er da overhovedet ikke ok at tiltale andres hunde sådan! Adfærdsterapeuter mener jo faktisk at lige netop den slags hund er en af de bedste familie hunde man kan finde. Hvad med gravhunde, der gang på gang skambider andre mennesker såvel som hunde, skulle min hund ikke have mulighed for at forsvare sig selv hvis en anden hund kommer til angreb. Vi har altid hunden i kort fast snor så derfor er det den ikke muligt at angribe andre!!!

Desuden  var det slet ikke det mit dilemma lød på, men nærmere - VI HAR ANSKAFFET OS EN HUND, JEG MAGTER IKKE AT HAE HUND FORDI JEG SOM REGEL ALTID ER ALENE HJEMME MED 2 BØRN OG HUNDEN OG SKAL KLARE ALT SELV. DA VI FIK HUND HAVDE MIN MAND ET ANDET ARBEJDE, OG NEJ HAN KAN IKKE BARE ÆNDRE NOGET NÅR DER IKKE ER NOGET AT FÅ!

HUNDEN OPFORDRER TIL MAGTKAMPE FORDI JEG IKKE MAGTER AT TAGE KAMPENE OP, MEN JEG ERKENDER DET DOG OG HAR DET SMADDER SKIDT MED AT JEG IKKE KAN OVERSKUE DET. DET ER SGU DA ET REELTR PROBLEM, ALLE KAN DA SE I BAGSPEJLET OG ERKENDE AT MAN IKKE BURDE ANSKAFFE SIG EN HUND FØREND MAN SOM MIN HAVDE EN HAVE. DET HAR IKKE EN SKID MED POTENSFORLÆNGER AT GØRE AT MAN ANSKAFFER SIG SÅDAN EN SLAGS HUND, MEN DERIMOD FOR DET I BUND OG GRUND ER EN DEJLIG OG ROLIG FAMILIEHUND!

Tror vi lukker debatten her.

Anmeld

19. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Her kommer problemet så:

Jeg vil anbefale dig at begynde til træning med hunden. Og det skal være DIG og ikke manden der skal afsted Så må farmand tage jeres børn i den time det tager. Det er ikke hunden, som skal trænes, men dig - altså at du får redskaber til at opdrage hunden uden det er en magtkamp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.