Anonym skriver:
Jeg føler mig brugt. Jeg betaler hans regninger fordi han ikke selv tjener penge nok(vi tjener lige meget, men han har meget gæld). Jeg holder huset pænt og rent. Jeg betaler alt til vores fælles børn. Jeg står for al aktivering af vores søn på 2 mdr.
Jeg forkæler ham med sodavand, og køber tøj og sko til ham. Jeg sender søde sms og beskeder på fb. Jeg står med planlægning af barnedåb alene. Jeg bliver skældt ud af hans familie fordi han ikke gider dem. Og nu skal hans mor være gudmor til min lille dreng
Skal han hjælpe med noget forlanger han en belønning for det. Han giver mig dårlig samvittighed hvis jeg forventer noget af ham. Brokker jeg mig får jeg smidt i hovedet at 'alt drejer sig kun om dig'
Jeg får aldrig noget retur, ikke så meget som et 'nej hvor er stuen flot' eller 'ih hvor smager maden godt' Nej nej, jeg får bare et 'sovsen smager ikke af noget' eller 'må jeg få penge til cola'. 
Jeg finder altid på undskyldninger over mig selv, at jeg nok bare er en dårlig kok, at andre kærester sikkert er sødere end mig. At jeg bare skal være taknemmelig for at han idet mindste ikke boller ved siden af. Jeg er så ødelagt inden i. Jeg græder hver nat- og bliver efterfølgene sur på mig selv over at være så utaknemmelig.
Jeg forlanger ikke engang han skal forandre sig, jeg vil bare have han indrømmer sine fejl. Men det er kun mig der er en fejl i hans øjne.
Jeg skriver lige, hvad jeg tænkte, da jeg læste dit indlæg, det er altså skrevet med et stort knus i tankerne, og jeg håber, at du måske kan nikke genkendende til det:
- æij, der ville jeg gerne bo, det er jo simpelthen hotel med room-service på hjemadressen.
- du har enormt dårlig selvtillid, at du er en dørmåtte, at du er konfliktsky og bøjer af.
- han har det dårligt med sig selv, fordi han ikke er i stand til at forsørge familien, og det giver sig udslag i dårligt humør, mangel på omsorg og kærtegn, og han kan simpelthen ikke se ud over sin egen næsetip og se, hvor meget du gør for jer. Kunne han have en depression? Er det ikke et nødråb, når han synes, at alt drejer sig om dig?
- har du involveret ham i planlægning af barnedåben? Hvis du bare gør alting selv, så er det da nemmere for ham, at du bare gør det, og at han ikke skal tænke på det.
- fylder sodavand meget i jeres liv? 
Du/I er nok nødt til at sætte jer ned og få snakket det her igennem, evt. med hjælp udefra, for det er nok en ond spiral, I er inde i.