Af med bleen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.457 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. september 2008

lonemus

MIn mand og jeg har talt lidt om, at i juleferien skal vi prøve at se, om Stefanie er klar til at blive blefri. På dette tidspunkt er hun 2 år og 5 mdr.
Men vi holder 2 ugers juleferie, hvor vi ingen planer har - andet end juleaften, derfor syntes vi det er oplagt at prøve dér.

Hun viser allerede nu interesse for toilettet og har tisset på potten 3 gange. Hun kan selv tage det meste af sit tøj af og på.
Hun kommer ofte og vil have bleen af - f.eks. efter en nattesøvn, hvor den er tung.

Men når nu vi skal starte, hvordan forbereder man så? Skal man starte med faste toiletbesøg osv - hvor tit?
Nu har hun jo prøvet at tisse på potten - og har siddet 1 gang på toilettet, hvor hun ikke lavede noget. Men vil det ikke være bedst, at træne hende til at sidde på toilettet, i stedet for potten? Har I evt. brugt de der børne-toiletsæder??

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2008

twinboys

Vi gjorde det i en weekend...Sagde så var tiden inde... Drengene havde aldrig tisset på hverken toilet, potte eller noget... Men de var meget bevidste om både når de tissede i bleen og lavede affør. så vi tog den ganske simpel af og forklarede at nu var tiden kommet...

Begge drenge havde 3 uheld med tis og så var de renlige...

De blev sat på potten hver 3. time og ja så kom tisset...

De ville ikke have ble på til natten, så det stoppede vi også med og aldrig har de tisset i sengen og aldrig har de lavet affør. i bukserne...

De var bare klar...

Så jeg har aldrig måtte stå og vaske affør. ud af bukserne, det kom bare på potten...

Idag bruger begge drenge toilettet...

Så jeg ville starte på potten og når man først vælger, at nu skal bleen af, så er det for altid i dagtimerne og ikke på fordi man lige skal et smut ned og handle... Så sætter man barnet på potten inden man kører og tisser det ikke, ja så findes der også toiletter i butikkerne...

Mine dagplejebørn 3 af dem ( 2år ) er blefrie, det har jeg bare gjort på nogle alm. hverdage hos mig... " af dem bruger stadig ble om natten og den 3 er helt blefri og den sidste ny på stammen er for lille endnu...

Så hvorfor bruge juleferien hvis man kan få hjælp af sin dagplejer, vuggestue eller børnehave...

Held og lykke...

Majbritt(H)

Anmeld

17. september 2008

lonemus

Hej Majbritt!

Tak for dit indlæg :)

Hvor gamle var dine, da de blev blefri?
Alle har ellers sagt til mig, at jeg skal forvente det tager ca. 14 dage, så jeg syntes da det er vildt flot, at dine har klaret det på kun 1 weekend - især når det er drenge, som "de kloge hoveder" jo siger er lidt længere tid om at komme af med bleen.

Lige nu er Stefanie ved at få kindtænder - de sidste 4. 1 er kommet, nr. 2 er lige på trapperne og de 2 sidste ulmer det i. Så hun sover dårligt er tit gal og sur, pjevset og meget mor-syg (det bliver hun altid når hun er syg, åbenbart også når hun får tænder). Samtidig er hun begyndt at snakke mere, vuggestuen har fået en del nyt personale....der sker bare for meget for hende lige nu, til at jeg tør prøve det nu. Syntes der skal være lidt mere ro.

Knus
Lone

Anmeld

17. september 2008

twinboys

lonemus skriver:

Hej Majbritt!

Tak for dit indlæg :)

Hvor gamle var dine, da de blev blefri?
Alle har ellers sagt til mig, at jeg skal forvente det tager ca. 14 dage, så jeg syntes da det er vildt flot, at dine har klaret det på kun 1 weekend - især når det er drenge, som "de kloge hoveder" jo siger er lidt længere tid om at komme af med bleen.

Lige nu er Stefanie ved at få kindtænder - de sidste 4. 1 er kommet, nr. 2 er lige på trapperne og de 2 sidste ulmer det i. Så hun sover dårligt er tit gal og sur, pjevset og meget mor-syg (det bliver hun altid når hun er syg, åbenbart også når hun får tænder). Samtidig er hun begyndt at snakke mere, vuggestuen har fået en del nyt personale....der sker bare for meget for hende lige nu, til at jeg tør prøve det nu. Syntes der skal være lidt mere ro.

Knus
Lone

Det kan jeg godt følge dig i...

Så tag du den til jul når der er ro på... Spørg endelig hvis du får nogle spørgsmål nu eller til den tid...

Held og lykke med det...

Majbritt(H)

Anmeld

17. september 2008

lonemus

Tak, det vil jeg helt sikkert gøre (H)

Var forresten lige forbi din hjemmeside pga Katvig-taskerne. Du er virkelig en køn kvinde (L)

Knus
Lone (H)

Anmeld

17. september 2008

twinboys

lonemus skriver:

Tak, det vil jeg helt sikkert gøre (H)

Var forresten lige forbi din hjemmeside pga Katvig-taskerne. Du er virkelig en køn kvinde (L)

Knus
Lone (H)

Tusind tak og lige over... Hvor i landet er du fra???

Majbritt(H)

Anmeld

17. september 2008

lonemus

Takker (H).

Jamen jeg bor i Næstved, dog født og opvokset i Haslev :)

Lone

Anmeld

17. september 2008

unikbaby

Hej. Mine 3 børn var helt blefri da de blev 3 år, den store var kun 2 1/2 hvor hun også havde smidt den om natten. men jeg syntes det kommer helt af sig selv.

Mvh unikbabystrik.mono.net

Anmeld

22. september 2008

lonemus

Jeg talte lige med pædagogerne i vuggestuen i dag omkring bleafvænningen.
De sagde, at de ofte oplevede børnene nærmede sig de 3 år, før de var klar til at smide bleen - også pigerne!!
Jeg forelagde dem vores plan til jul mht til at forsøge at smide bleen, hvilket de syntes var en fin måde at prøve det på, men at de altså ofte oplevede børnene var omkring 3 år, før de var klar.

Jeg syntes bare det lyder sent....må jeg lige høre, hvor gamle jeres var!?

Lone

Anmeld

22. september 2008

twinboys

[citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] Jeg talte lige med pædagogerne i vuggestuen i dag omkring bleafvænningen. De sagde, at de ofte oplevede børnene nærmede sig de 3 år, før de var klar til at smide bleen - også pigerne!! Jeg forelagde dem vores plan til jul mht til at forsøge at smide bleen, hvilket de syntes var en fin måde at prøve det på, men at de altså ofte oplevede børnene var omkring 3 år, før de var klar. Jeg syntes bare det lyder sent....må jeg lige høre, hvor gamle jeres var!? Lone[/citat] Helt ærligt... Det er fordi de ikke gider bøvle med det... De skulle skamme sig...:'(:'(:'( Ja det var min mening....:):):) Majbritt(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.