Så havde Celina lige endnu et affekt-anfald

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.748 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

JustAnotherName

For fanden det barn, hun kan jo forskrække livet halvt ud af sin mor.

Igen idag skete det, at hun holdte vejret for længe, da hun blev hidsig.
Situationen var at jeg tog en bamse fra hende og satte på plads, og ville have hende op på benene, da hun skulle have en tør ble.

Igen gik det hele stærkt, men denne gang nåede jeg at reagere ved at puste hende i ansigtet, hvilket muligvis fik hende til at gippe efter vejret lidt hurtigere end ellers.....og så lød der bare et SKRIG og gråd.

Med det samme faldt hun til ro i favnen, og ville også over til farmand og kramme. Hun var helt træt og groggy bagefter. Men hun har også stadig feber, det lille pus.

Nu er det sket 2 gange herhjemme, indenfor et par uger, at hun har været lige på nippet til at besvime af hysteri ....det sker så hurtigt. Så nu er jeg kommet frem til, at det nok også hellere må nævnes for pædagogen henne i vuggestuen, når Celina er klar til at komme tilbage igen. For det KAN jo ske derhenne en dag ...ikke at der skal tages nogle særlige hensyn til det, men det er jo meget rart, at de lige er OBS på det derhenne også, HVIS NU hun skulle risikere at reagere voldsomt på, at et andet barn tager noget legetøj fra hende og worst-case, hvis hun skulle falde om.

Tænk at  jeg har fået sådan et sensitivt og temperamentsfuldt lille barn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Ida.

Hvor er det altså sindssygt, at hun kan komme derud! Kan dælme godt forstå, I bliver forskrækkede - men det er godt I ved, hvorfor det kommer og kan være obs på, at det kan ske...men du har ret - vuggeren skal vide det...

Hvordan går det ellers hos jer sådan rent helbredsmæssigt?

Anmeld

18. januar 2011

JustAnotherName

Hvor er det altså sindssygt, at hun kan komme derud! Kan dælme godt forstå, I bliver forskrækkede - men det er godt I ved, hvorfor det kommer og kan være obs på, at det kan ske...men du har ret - vuggeren skal vide det...

Hvordan går det ellers hos jer sådan rent helbredsmæssigt?

Ja, det er altså lidt vildt! Jeg forstår heller ikke rigtigt.

Jeg sidder lige og læser lidt om det på nettet for at blive lidt klogere på, hvad det egentlig ér for noget... Har fundet noget fra et lægemagasin, som fortæller meget godt om det.

Jamen helbredet er heldigvis ved at være i bedring. Næsten tip-top igen.
Jeg har været ved læge idag og fået skyllet øre ...puuh, det er grimt.
Men jeg har haft ondt i mit ene øre i 1½ uge nu, og været i behandling (er halvvejs i en kur) mod MØB, som så intet har hjulpet. Og har haft dryppet øret, da det viste sig at jeg havde meget ørevoks  .....som jeg så har fået fjernet/skyllet ud idag. Men stadig, så har jeg ondt i øret. Mest når jeg spiser og sover.

Men feberen er vi heldigvis ovre nu, Kenneth, Bianca og jeg.
Så er det bare lige Celina der mangler at komme helt ovenpå igen nu.

Tak fordi du spørger til os. Og hvad med Jer? ....Syntes du nævnte noget ømhed i halsen.....Jeg håber ikke det er blevet til mere? Og hvad med Lina, var hun også lidt skræntende eller?

Anmeld

18. januar 2011

Ida.

JustAnotherName skriver:

Ja, det er altså lidt vildt! Jeg forstår heller ikke rigtigt.

Jeg sidder lige og læser lidt om det på nettet for at blive lidt klogere på, hvad det egentlig ér for noget... Har fundet noget fra et lægemagasin, som fortæller meget godt om det.

Jamen helbredet er heldigvis ved at være i bedring. Næsten tip-top igen.
Jeg har været ved læge idag og fået skyllet øre ...puuh, det er grimt.
Men jeg har haft ondt i mit ene øre i 1½ uge nu, og været i behandling (er halvvejs i en kur) mod MØB, som så intet har hjulpet. Og har haft dryppet øret, da det viste sig at jeg havde meget ørevoks  .....som jeg så har fået fjernet/skyllet ud idag. Men stadig, så har jeg ondt i øret. Mest når jeg spiser og sover.
Men feberen er vi ovre, Kenneth, Bianca og jeg. Så er det bare lige Celina der mangler at komme helt ovenpå igen nu.

Tak fordi du spørger til os. Og hvad med Jer? ....Syntes du nævnte noget ømhed i halsen.....Jeg håber ikke det er blevet til mere? Og hvad med Lina, var hun også lidt skræntende eller?

Jeg har været hjemme idag - totalt surt, for vi havde første arbejdsdag på specialet, men det er udsat til imorgen - med skype-arbejde i baghånden, hvis jeg også skulle være sløj imorgen. Jeg har haft ondt i halsen hele dagen, hovedpine hele formiddagen og periodevise svimmelheds"anfald" - men jeg sov fire timer i formiddags, og det hjalp gevaldigt på det - så håber på, at det "bare" er en forkølelse af en art...

Lina er tilsyneladende fuldstændig rask - men har bare sådan en sneaking suspicion, som jeg har haft hele weekenden også....men det er nok bare mig, der ser spøgelser...

Det er godt I er ved at være ude på den anden side! Håber Celina er ovre det hurtigere end I andre  god bedring til de af jer, der stadig har brug for det...

Anmeld

18. januar 2011

JustAnotherName

AFFEKT ANFALD

Kaldes også ”breath holding spells” eller ”convulsiones e furore”.
Ses hyppigst i 1-2 års alderen. Forsvinder næsten altid før skolealderen, hyppigst før 3 års alderen.

Optræder hos ca. 2-5 % af alle småbørn, ofte arveligt.
Anfaldene er dramatiske, og ofte tror forældrene, at barnet er ved at dø. Anfaldene er imidlertid helt godartede og medfærer aldrig død, hjerneskade eller epilepsi.

Anfaldene er meget typiske og diagnostiske: Et barn i kravle- eller den tidlige gåalder bliver forskrækket, vred eller slår sig. Græder voldsomt, får apnø under dyb eksspiration, herefter ildevarslende stilhed, cyanose, bevidstløshed og stivhed, evt. enkelte ryk i ekstremiteterne.
Anfaldet er som regel overstået efter få sekunder, altid indenfor 60 sekunder.

Anmeld

18. januar 2011

TbCp

JustAnotherName skriver:

AFFEKT ANFALD

Kaldes også ”breath holding spells” eller ”convulsiones e furore”.
Ses hyppigst i 1-2 års alderen. Forsvinder næsten altid før skolealderen, hyppigst før 3 års alderen.

Optræder hos ca. 2-5 % af alle småbørn, ofte arveligt.
Anfaldene er dramatiske, og ofte tror forældrene, at barnet er ved at dø. Anfaldene er imidlertid helt godartede og medfærer aldrig død, hjerneskade eller epilepsi.

Anfaldene er meget typiske og diagnostiske: Et barn i kravle- eller den tidlige gåalder bliver forskrækket, vred eller slår sig. Græder voldsomt, får apnø under dyb eksspiration, herefter ildevarslende stilhed, cyanose, bevidstløshed og stivhed, evt. enkelte ryk i ekstremiteterne.
Anfaldet er som regel overstået efter få sekunder, altid indenfor 60 sekunder.

Står der noget om hvad i kan gøre mod det?

Hun er da vist en temperamentsfuld lille dame
Men det må være ubehageligt at opleve det.

Vi har få gange oplevet noget lignende med Liva, men jeg har altid været meget hurtig til lige at give hende et kraftigt pust i hovedet før hun nåede helt ud på overdrevet.... men det er kun fordi vi havde ham knægten i vuggestuen engang at jeg har vist hvad jeg kunne gøre.
Så ja det er nok også en god ide at vuggestuen lige får besked!

Anmeld

18. januar 2011

JustAnotherName

Står der noget om hvad i kan gøre mod det?

Hun er da vist en temperamentsfuld lille dame
Men det må være ubehageligt at opleve det.

Vi har få gange oplevet noget lignende med Liva, men jeg har altid været meget hurtig til lige at give hende et kraftigt pust i hovedet før hun nåede helt ud på overdrevet.... men det er kun fordi vi havde ham knægten i vuggestuen engang at jeg har vist hvad jeg kunne gøre.
Så ja det er nok også en god ide at vuggestuen lige får besked!

Nej, der står ingenting om, at man ex. kan puste dem i ansigtet. Men jeg er glad for at du fortalte mig det. For det lader til at kunne hjælpe lidt.

Men mærkeligt nok, så står der noget om, at det evt. kan afhjælpes ved JERN  ......Og jeg har for nylig ladet mig fortælle at SPérne nu prædiker i folks hjem, at børn skal have jerndråber fremtil de er TO ÅR nu!! ...Det er noget forholdsvis nyt, som jeg IKKE blev informeret om, så jeg stoppede ved 1 år. Ligesom med Bianca. Sådan er det. Siden da har de bare fået vitaminpiller.

Men HVIS der KAN vær noget om snakken med jern, så er det da i dette tilfælde måske ret vigtigt, at min SP havde "gidet" give den lille info videre.....

Men nu er Celina jo også snart 2 år (til maj), så hvorfor starte på jerndråber igen NU, når hun jo alligevel ikke har fået dem siden hun var 1 år

(og hvorfor er det lige, at de laver alle "reglerne" om fra det ene år til det andet ????!!!! ......Da jeg fik Bianca skulle man starte på grød omkring 4 mdr. Da jeg fik Celina hed det omkring 6 mdr. Med Bianca gav man jern til 1 år, og med Celina (hvis jeg da ellers havde fået info) hedder det så jern indtil 2 års alderen ......så er det sgu da heller ikke nemt at finde rundt i det!)

Nå, men det var lidt et sidespring.
Der er desværre ikke mange fif og råd til, hvad man kan gøre ved det, når de får sådanne anfald. Men bede dem trække vejret og/eller puste dem i ansigtet, og så beskytte dem fra at slå sig, og trøste dem, når det er ovre - det er vidst næsten det eneste der er at kunne gøre, tror jeg.

Anmeld

18. januar 2011

msax

Hvor lyder det vildt at man kan besvime af at blive så sur. Stakkels lille søde pus. Jeg håber ikke hun bliver ligeså forskrækket som jer andre, men "bare" nøjes med at blive træt.

Jeg syntes helt bestemt du skal nævne det nede i vuggestuen (og evt til mere end en ansat, det kan jo desværre smutte med at få fortalt ting videre)

Anmeld

18. januar 2011

Ni-ko-li-ne

JustAnotherName skriver:

Nej, der står ingenting om, at man ex. kan puste dem i ansigtet. Men jeg er glad for at du fortalte mig det. For det lader til at kunne hjælpe lidt.

Men mærkeligt nok, så står der noget om, at det evt. kan afhjælpes ved JERN  ......Og jeg har for nylig ladet mig fortælle at SPérne nu prædiker i folks hjem, at børn skal have jerndråber fremtil de er TO ÅR nu!! ...Det er noget forholdsvis nyt, som jeg IKKE blev informeret om, så jeg stoppede ved 1 år. Ligesom med Bianca. Sådan er det. Siden da har de bare fået vitaminpiller.

Men HVIS der KAN vær noget om snakken med jern, så er det da i dette tilfælde måske ret vigtigt, at min SP havde "gidet" give den lille info videre.....

Men nu er Celina jo også snart 2 år (til maj), så hvorfor starte på jerndråber igen NU, når hun jo alligevel ikke har fået dem siden hun var 1 år

(og hvorfor er det lige, at de laver alle "reglerne" om fra det ene år til det andet ????!!!! ......Da jeg fik Bianca skulle man starte på grød omkring 4 mdr. Da jeg fik Celina hed det omkring 6 mdr. Med Bianca gav man jern til 1 år, og med Celina (hvis jeg da ellers havde fået info) hedder det så jern indtil 2 års alderen ......så er det sgu da heller ikke nemt at finde rundt i det!)

Nå, men det var lidt et sidespring.
Der er desværre ikke mange fif og råd til, hvad man kan gøre ved det, når de får sådanne anfald. Men bede dem trække vejret og/eller puste dem i ansigtet, og så beskytte dem fra at slå sig, og trøste dem, når det er ovre - det er vidst næsten det eneste der er at kunne gøre, tror jeg.

Jeg har hørt at det er D-dråber de skal have til de er 2 år

Anmeld

18. januar 2011

anna-jonas

Hold da op Katrine...........................sikke en lille hidsigprop. Håber at hun kan vokse fra det, for det kan da være helt farligt, sådan at lade være med at trække vejret.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.