Tåler vist ikke kartofler, hvad kan han så få??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

afrobabies

heidi30 skriver:

Hej,

det gør vi allerede, men som jeg har skrevet til de andre kan det være han skal have mere sveskemos.

Du an også bare tage sveskemos alene, som et måltid, måske til middag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

heidi30

victoria2008 skriver:

Du an også bare tage sveskemos alene, som et måltid, måske til middag

Nå ok, det vidste jeg faktisk ikke. Troede måske ikke det var nok.

Så må jeg prøve det, tak.

Anmeld

18. januar 2011

afrobabies

heidi30 skriver:

Nå ok, det vidste jeg faktisk ikke. Troede måske ikke det var nok.

Så må jeg prøve det, tak.

Jo det kan man godt, du kan også tage det som eftermiddagsmåltidet, hvis det er bedre

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

heidi30 skriver:

Hej,

Malte er 5 mdr. nu og får rismelsgrød til middag og kartoffel/ grøntsagsmos til aften.

Hans afføring er blevet mere fast og det ville jeg også gå ud fra det blev når hans føde ikke kun består af mælk mere. Men jeg synes det er lige lide for meget til den "hårde" side. Han hverken græder eller piver når han skal af med det, men trykker bare så meget at han er mørkerød i hovedet og får tårer i øjnene.

Jeg har prøvet forskellige kombinationer, men altid med kartofler så jeg tror det er dem som hans mave ikke er så glad for. 

Hvad kan jeg så give ham? En blanding af grøntsager, broccoli, blomkål, gulerødder, ærter osv. Eller hvad kan jeg prøve. 

Jeg vil selvfølgelig gerne have det mætter som jeg tror kartoflerne gør.

Prøv med godt kogte ris og mosede gulerødder.
Nogle børn kan ikke tåle kartofler..stivelsen i dem er ikke velegnede for deres mave. Det er jo en natskyggeplante og derfor potentiel giftig.
Min søn ville overhovedet ikke røre noget med kartofler før han var 7-8 år, og jeg tror at der var en grund til det.
Kroppen kan nemlig godt selv sige fra ved at de ikke kan lide det.
Så lav grønsagsmos til ham.
Du kan også prøve med kuskus i stedet for ris.
Det er gryn i slægt med hirse og er mindre en ris.
Blænd det evt lidt så det bliver mere "moset" nu du ikke har kartoflerne at mose det med.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. januar 2011

heidi30

SussieThyssen skriver:

Prøv med godt kogte ris og mosede gulerødder.
Nogle børn kan ikke tåle kartofler..stivelsen i dem er ikke velegnede for deres mave. Det er jo en natskyggeplante og derfor potentiel giftig.
Min søn ville overhovedet ikke røre noget med kartofler før han var 7-8 år, og jeg tror at der var en grund til det.
Kroppen kan nemlig godt selv sige fra ved at de ikke kan lide det.
Så lav grønsagsmos til ham.
Du kan også prøve med kuskus i stedet for ris.
Det er gryn i slægt med hirse og er mindre en ris.
Blænd det evt lidt så det bliver mere "moset" nu du ikke har kartoflerne at mose det med.

Kærligst
Sussie

Hej,

jeg har selv tænkt over ris, men var i tvivl om han måtte få det som 5 mdr. Men det mener du godt han må?

Tak for dit svar.

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

heidi30 skriver:

Hej,

jeg har selv tænkt over ris, men var i tvivl om han måtte få det som 5 mdr. Men det mener du godt han må?

Tak for dit svar.

Tjaaa..ellers kan du da spørge SP..mine har fået det...men tingene er jo ændret så meget, så selvom mine og mange andre børn ikke har taget spor skade af det, så spørg

Anmeld

19. januar 2011

TheasMor

heidi30 skriver:

Hej,

tak fro dit svar. Jeg vil lige kigge på pjecen.

Jeg blander 2 teske fuld sveskemos i hans mad både middag og aften, men det er måske ikke nok med et par skefuld.

Gav du et helt måltid kun med sveskegrød eller hvordan?

Hej igen

Som de andre også siger, kan du sagtens give et helt måltid bare med sveske. Jeg gjorde det, at jeg kogte sveskerne møre med en smule vand, og datteren syntes det var et hit 

Du kan evt også prøve at give hirsegrød istedet for rismelsgrød, hvis det er den samme slags grød han får dagligt, og se om det hjælper.

Og som sagt, husk rigeligt med vand

Anmeld

19. januar 2011

heidi30

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..ellers kan du da spørge SP..mine har fået det...men tingene er jo ændret så meget, så selvom mine og mange andre børn ikke har taget spor skade af det, så spørg

I den bog SP har givet mig, anbefales ris først når de er 8 mdr. så tror jeg venter lidt endnu 

Anmeld

19. januar 2011

heidi30

TheasMor skriver:

Hej igen

Som de andre også siger, kan du sagtens give et helt måltid bare med sveske. Jeg gjorde det, at jeg kogte sveskerne møre med en smule vand, og datteren syntes det var et hit 

Du kan evt også prøve at give hirsegrød istedet for rismelsgrød, hvis det er den samme slags grød han får dagligt, og se om det hjælper.

Og som sagt, husk rigeligt med vand

Jeg har lige købt noget færdig lavet sveskegrød, så det får ham imorgen til frokost.

Jeg er begyndte at tilbyde mere vand også i løbet af dagen, så må vi se om det hjælper.

Tak for svar.

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

heidi30 skriver:

I den bog SP har givet mig, anbefales ris først når de er 8 mdr. så tror jeg venter lidt endnu 

Så gør du det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.