Tåler vist ikke kartofler, hvad kan han så få??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.061 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

heidi30

Hej,

Malte er 5 mdr. nu og får rismelsgrød til middag og kartoffel/ grøntsagsmos til aften.

Hans afføring er blevet mere fast og det ville jeg også gå ud fra det blev når hans føde ikke kun består af mælk mere. Men jeg synes det er lige lide for meget til den "hårde" side. Han hverken græder eller piver når han skal af med det, men trykker bare så meget at han er mørkerød i hovedet og får tårer i øjnene.

Jeg har prøvet forskellige kombinationer, men altid med kartofler så jeg tror det er dem som hans mave ikke er så glad for. 

Hvad kan jeg så give ham? En blanding af grøntsager, broccoli, blomkål, gulerødder, ærter osv. Eller hvad kan jeg prøve. 

Jeg vil selvfølgelig gerne have det mætter som jeg tror kartoflerne gør.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

heidi30

heidi30 skriver:

Hej,

Malte er 5 mdr. nu og får rismelsgrød til middag og kartoffel/ grøntsagsmos til aften.

Hans afføring er blevet mere fast og det ville jeg også gå ud fra det blev når hans føde ikke kun består af mælk mere. Men jeg synes det er lige lide for meget til den "hårde" side. Han hverken græder eller piver når han skal af med det, men trykker bare så meget at han er mørkerød i hovedet og får tårer i øjnene.

Jeg har prøvet forskellige kombinationer, men altid med kartofler så jeg tror det er dem som hans mave ikke er så glad for. 

Hvad kan jeg så give ham? En blanding af grøntsager, broccoli, blomkål, gulerødder, ærter osv. Eller hvad kan jeg prøve. 

Hov vil lige sige at han spiser ret meget af gangen, et sted mellem 150 - 200 gram pr. måltid.

Jeg har overvejet om det er for meget, men når han er sulten og gerne vil have mere skal jeg vel ikke give ham mindre??

Anmeld

18. januar 2011

TheasMor

Hejsa

Vi havde også en del problemer med hård mave, da vi startede med fast føde, så tror der er mange, hvis børn reagerer i starten. Herhjemme hjalp det med lidt sveskegrød, og fokus på væske, altså mere vand til måltiderne.

Desuden fik vi en pjece fra sp med en masse råd og opskrifter, hvis du ik selv har fået den, kan du finde den her:

http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Mad_netversion_0903/index.html

Held og lykke med det

Anmeld

18. januar 2011

Turtles

Jeg lavede en omgang sveskegrød og frøs det ned i små potioner, og når Lillemanden så havde hård mave, fik han sådan en potion, og det hjalp på den hårde afføring.

Anmeld

18. januar 2011

Maria.

Husk at give rigeligt væske!

Anmeld

18. januar 2011

afrobabies

heidi30 skriver:

Hej,

Bland sveskemos i hans rismelsgrød, det får afføringen til at blive lidt bedre

Anmeld

18. januar 2011

heidi30

TheasMor skriver:

Hejsa

Vi havde også en del problemer med hård mave, da vi startede med fast føde, så tror der er mange, hvis børn reagerer i starten. Herhjemme hjalp det med lidt sveskegrød, og fokus på væske, altså mere vand til måltiderne.

Desuden fik vi en pjece fra sp med en masse råd og opskrifter, hvis du ik selv har fået den, kan du finde den her:

http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Mad_netversion_0903/index.html

Held og lykke med det

Hej,

tak fro dit svar. Jeg vil lige kigge på pjecen.

Jeg blander 2 teske fuld sveskemos i hans mad både middag og aften, men det er måske ikke nok med et par skefuld.

Gav du et helt måltid kun med sveskegrød eller hvordan?

Anmeld

18. januar 2011

heidi30

Turtles skriver:

Jeg lavede en omgang sveskegrød og frøs det ned i små potioner, og når Lillemanden så havde hård mave, fik han sådan en potion, og det hjalp på den hårde afføring.

Jeg har købt de små glas med sveskemos og så får ham et par teske fuld i sin mad hver gang.

Men måske han skal have noget mere af det?

Anmeld

18. januar 2011

heidi30

Maria. skriver:

Husk at give rigeligt væske!

Jeg gir ham altid vand inden, men det kan være jeg skal prøve at give ham mere vand i løbet af måltidet. Men det går bare så stærkt med at spise, da han er helt vild med maden. Han sidder vitterligt med åben mund hele tiden og venter bare på næste skefuld 

Anmeld

18. januar 2011

heidi30

victoria2008 skriver:

Bland sveskemos i hans rismelsgrød, det får afføringen til at blive lidt bedre

Hej,

det gør vi allerede, men som jeg har skrevet til de andre kan det være han skal have mere sveskemos.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.