MinNoah skriver:
Dejligt med så mange svar på så kort tid :-)
Læste lige artiklen, synes det er svært at vurdere om han er "særlig sensitiv" eftersom han ikke er så gammel endnu, og det er forskelligt hvordan han opfører sig i forskellige situationer - men interessant artikel med et godt budskab: Accepter dit barn som det er!
Det er dejligt at høre fra andre dagplejere også - og hvordan I har tacklet "følsomme" børn. Noahs er en tung/stor dreng, og DP-mor vil/kan ikke bære ham rundt hele tiden, det er også helt fint, hun skal ikke ødelægge sig selv helt pga det, men ved bare ikke hvad løsninegn er?! Jeg har mest lyst til han ALDRIG skal sætte sine ben i legestuen igen, vi har heldigvis gode bedsteforældre der med glæde tager sig af ham. Men min kæreste er mere af den opfattelse at han bare skal lære at være der. ?! Tror dog løsningen bliver at han er der 1-2 timer om formiddagen og så henter bedsteforældrene ham.
Det samme gælder med gæstedagpleje, jeg undgår så vidt muligt at han skal det - for det første for hans skyld! For det andet føler jeg at han er "problembarnet" i dagplejegruppen, og jeg ved han ikke vil bryde sig om at være i gæstedp. Så jeg kan ikke slappe af på arbejdet overhovedet.
En episode vi havde for 2 mdr siden i legestuen:
Jeg kommer kl. 14.30 for at hente min dreng. Den faste DP var ved at skifte en af de andre børn, min dreng (kunne ikke gå på det tidspunkt) stod grædende, virkelig opløst i gråd alene midt på gulvet. Der sad 3 andre dp-mødre i rummet, ikke én eneste tog sig af ham, de var alle 3 meget hurtige til at sige "vi kan ikke gøre noget" da jeg kom. (vel og mærke 15 min før jeg havde skrevet jeg vi komme) ØHHHH JO???! En af jer ku FORSØGE at trøste ham! I stede for bare at sidde og glo på en stol mens han stod der palle alene i verden og ikke selv kunne gå nogle steder
For pokker den situation sidder ret dybt i mig, og jeg hader bare den legestue!
.... Og frygter den dag han skal starte i børnehave
Men klogt at tage en snak med hende. Det skal selvfølgelig ikke være sådan, at man bliver nødt til at lade ens barn hente før, eller holde fridage, hvis der kan laves en løsning sammen med dp.