bare fordi han er lidt forsigtig...
Min dreng på knap halvandet år går i dagpleje. Han kan godt li at være der, og trives rigtig fint derovre. Men når han skal i legestue (hver 14. dag) eller hvis de skal til gymnastik, besøge en børnehave osv. Så føler jeg han bliver gjort til at problem, fordi han ikke bryder sig om store forsamlinger... (han bliver utryg, vil helst/kun være på skødet af DP-mor, og nogle gange er han ked selvom han er lige ved siden af dp-moren når de er ude) (Og de er ude mindst 3 gange om ugen)
Det skal siges at det aldrig er et problem når jeg er tilstede. Er vi til store familefødselsdage, i badeland osv osv. så er der ingenting, han siger gerne ´"hej" til fremmde mennesker, men de må stadig ikke tage ham op og sådan. Men han er på ingen måde ked! Han er lidt forsigtig-per.! Hvilket jeg jo også mener der skal være plads til! Jeg var selv lidt reserveret/genert som lille, så han har det ikke fra fremmede, det er hans personlighed - og det kan man ikke bare lige sådan ændre!
Problemet er bare at jeg kommer til at føle at han er forkert/et problem over i dagplejen. Synes jeg får mange kommentare om hans personlighed - noget jeg ikke kan eller vil ændre, men kommentarene kan være:
" Jeg synes det er hårdt for os allesammen når han er med i legestue.." (ja det er sgu også hårdt for mig som Mor! Men kan jo ikke ta fri hele tiden pga det)
"De andre kræver jo ikke så meget af mig i legestuen, men snart får jeg en lille ny der starter, og så er Noah(min dreng) jo nødt til at dele" (Hvad skal jeg som mor, bruge til at de andre åbenbart er "nemme børn")
"Vi skal til gymnastik på tirsdag, så må vi se hvordan det går denne gang (sagt lidt sukkende) - men de andre vil jo gerne være der" (JA JEG HAR forstået at de andre børn er Nemme og min dreng til besvær!)
Må indrømme jeg gik lidt trist derfra i dag da jeg afleverede. Da det var i dag alle disse kommentare kom (er ikke første gang).
Er jeg meget nærtagende? Normalt er vi rigtig glade for vores DP-mor, men synes ikke hun tænker over hvad hun siger altid, for det rammer altså en mor meget hårdt når man får af vide at ens barn er "Hårdt" arbejde. Og som jeg ser det, burde hun da tage det som en pædagogisk udfordring, at få gjort ham tryg ved større forsamlinger?! Og ikke kun se på ham som den generte, hylende, trælse, forsigtige dreng.