Styrke ryggen og nakken...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

VIPpigen

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg ville rulle et viskestykke/lille håndklæde sammen og ligge det i højre side under madrassen, således bliver det svært at dreje hovedet til højre...

prøv evt at ligge hende på maven, på din mave (mens du ligger på ryggen)... ellers prøv med et stort sammenrulet håndklæde, læg det under hendes bryst, så det ligesom støtter hende

Det havde vi snakke om herhjemme det med noget under madrassen. eller også en skråpude! men virker bare som om lige meget hvad vi gør, så skal hun nok få vendt hovedet til sin højre side .

Det med noget under armene for at styrke hende i nakke og ryg har jeg prøvet, og hun spræller så meget med benene at hun efter 1 min er kravlet henover det, og ligger med snotten nede i tæppet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Ni-ko-li-ne

VIPpigen skriver:

Det havde vi snakke om herhjemme det med noget under madrassen. eller også en skråpude! men virker bare som om lige meget hvad vi gør, så skal hun nok få vendt hovedet til sin højre side .

Det med noget under armene for at styrke hende i nakke og ryg har jeg prøvet, og hun spræller så meget med benene at hun efter 1 min er kravlet henover det, og ligger med snotten nede i tæppet

ja de kan være stædige, det var min datter også... på et tidspunkt lagde vi et stort rullet håndklæde bag hendes ryg og så blev hun liggende på siden

Anmeld

17. januar 2011

VIPpigen

Ni-ko-li-ne skriver:

ja de kan være stædige, det var min datter også... på et tidspunkt lagde vi et stort rullet håndklæde bag hendes ryg og så blev hun liggende på siden

Tror også lige vi prøver med nogen tæpper og håndklæder både ved ryggen og maven i aften, mon ikke hun så bliver liggende uden at være genert for meget

Anmeld

17. januar 2011

CHD

Jeg fik af SP lov til at lægge min dreng på maven om dagen i ex. kravlegård, hvor han så kunne tage en lur. Jeg fik bare besked om at det skulle være under opsyn. Da vi begyndte på det var han også ca. 10 uger gammel. Nu er han 6 mdr. og hans skævhed er nu meget minimal.

Alligevel vil jeg nu snakke med SP om det.

Anmeld

17. januar 2011

VIPpigen

CHD skriver:

Jeg fik af SP lov til at lægge min dreng på maven om dagen i ex. kravlegård, hvor han så kunne tage en lur. Jeg fik bare besked om at det skulle være under opsyn. Da vi begyndte på det var han også ca. 10 uger gammel. Nu er han 6 mdr. og hans skævhed er nu meget minimal.

Alligevel vil jeg nu snakke med SP om det.

Ville aldrig lade hende ligge på maven uden jeg holdte øje med hende. Hun har sovet lidt på sofaen på maven i dag, og har været henne og kigge til hende lige et par gange for at være sikker på hun ikke ligger med hele hovedet nede i hynden, og trækker vejret. Men når hun skal i seng sover hun som regel på ryggen, men vil så prøve at ligge hende på siden i nat. Og så ringer jeg selvf. lige til sp i morgen for at være helt sikker

Anmeld

18. januar 2011

Marie1

Har haft lige nøjagtig de samme problemer med min datter Marie. vi kæmpede en kamp og afprøvede alle de tricks i også har skrevet om her, men intet hjalp. til sidst blev jeg anbefalet at tage til en kranio sakral terapeut, hvilket jeg gjorde. Hun fortalte at marie havde en del spændninger i nakken (højst sandsynligt helt tilbage fra fødslen) og at hun derfor kompenserede for smerterne ved at dreje hovedet til den gode side, ikke løfte hovedet når hun lå på maven osv. Hun behandlede hende i ca. 40 min og allerede da jeg kom hjem, kunne jeg se en stor forskel. marie blev lagt på maven og vupti, så lå hun der i 10 min og snakkede og hyggede sig.  Vi har så været til en behandling mere, hvor hun har "rettet" skævheden i kraniet ud og det har også hjulpet rigtig meget - hun har snart et rundt hoved igen..

Så kan i den grad anbefale dig dette og ihvertfald fremfor en kiropraktor. synes dette giver en bedre virkning og det holder. jeg gav 350 kr pr gang og det er de bedste penge jeg nogensinde har givet ud. har simpelthen fået en super glad pige der pludselig elsker at ligge på maven.

Held og lykke med det.

Anmeld

18. januar 2011

BabyThilde

VIPpigen skriver:

Ja, hun mosler så meget rundt hun kommer ned på ryggen, så  hun kan vende hovedet til højre igen. Måske jeg skal ligge hende mere "fast" i liften så hun ikke kan rykke rundt??

Vi havde det samme problem med Thilde, og hun skulle ligge på siden, vi blev anbefalet denne af vores børnefys. Den gør sådan at barnet ikke kan trille om på maven og bliver ligende på siden, den er blød og betrækket kan tages af og vaskes.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. januar 2011

Tanja84

VIPpigen skriver:

Så jeg ligger et tæppe bag hende i liften (hun sover i sin lift da vuggen stadig virker lidt for stor til hende) og et tæppe foran hende, og en stofble mellem benene.. Rigtigt

Hvordan skal jeg træne med hende så hun ikke bliver stiv, havde tænkt på at kontakte sp i morgen, for og høre om hun måske havde noget som skulle løsnes ved en kiroprakter.

Jeg fik nogen øvelser af en fys. som vi var til med Emma nakke, da hun var blevet stiv i nakken.

Kan evt. lige finde dem frem, og se om jeg evt. kan forklare dem ned på skrift, hvis du ønsker?

Anmeld

19. januar 2011

Trolde_mor

Hej smukke..

Det med siden, ruller vi altid bare en stofble sammen og ligger bag hans hoved.Så kan han ikke vende det, og ellers vender vi liften / ham, så han ligger med hovedet i den modsatte ende

Ang. det at styke hendes nakke, ligger vi ham på maven, på vores ben, og så foran f.eks. computer. Da han elsker at kigge på lyset fra skærmen Så er det spændende at kigge op

Anmeld

19. januar 2011

VIPpigen

Trolde_mor skriver:

Hej smukke..

Det med siden, ruller vi altid bare en stofble sammen og ligger bag hans hoved.Så kan han ikke vende det, og ellers vender vi liften / ham, så han ligger med hovedet i den modsatte ende

Ang. det at styke hendes nakke, ligger vi ham på maven, på vores ben, og så foran f.eks. computer. Da han elsker at kigge på lyset fra skærmen Så er det spændende at kigge op

Vi havde prøvet alt med tæpper, og bleer ved siden af hovedet, men hun skulle nok komme under det så hun kunne få hovedet til sin højre  side... De sidste 2 aftener har hun sovet på siden, altså sin venstre side, med godt støtte ved både ryg og mave. Mandag aften da vi gjorde det tog det over en time før hun ville sove fordi hun hele tiden ville have hoved den anden vej, men til sidst var hun så træt hun lå på siden, men faldt i søvn med næsen lige op i vejret, og ikke til siden.
i går sov hun inden hun nåede i liften. Og utrolig nok, så i dag har hun løftet og holdt hovedet højre og længere end hun plejer at gøre.

Ringer lige til en kiroprakter i morgen, bare lige for at være sikker på der ikke er noget der skal rettes. Men det har hjulpet på musklerne at hovedet ikke kan vendes til højre om natten, så hun er blevet stærkere i nak og ryg... Utroligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.