Styrke ryggen og nakken...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.989 visninger
24 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

VIPpigen

Alle i kloge mødre.

Lilje har fået en favorit side når hun sover, så hun er desværre blevet lidt skæv i højre side. Samtidig er hun ikke helt med på den med at løfte hovedet særlig meget når hun ligger på maven. I stedet ligger hun og slår hovedet i madrassen fordi hun søger efter sut/mad.

Så nu vil jeg høre om det ka hjælpe hende at hun ligger på maven når hun sover til middag. Dette sker kun når hun sover der hvor jeg er. Altså ligger hun og sover på vores sofa, er det så iorden hun ligger på maven?? hun er 10 uger nu.

Vil hende jo det bedste, og ved dette skæve baghoved kan hjælpes lidt væk ved hun ikke ligger på sin favoritside, men har prøvet ALT, og hun SKAL nok finde en måde hun kan vende hovedet til højre. Men er det iorden at om dagen når hun sover at jeg så ligger hende på maven, når jeg selvfølgelig holder øje med hende????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

bette

har du prøvet at ligge hende på siden.. det har mine altid gjort.. og så skiftevis højre og venstre side

Anmeld

17. januar 2011

VIPpigen

bette skriver:

har du prøvet at ligge hende på siden.. det har mine altid gjort.. og så skiftevis højre og venstre side

Ja, hun mosler så meget rundt hun kommer ned på ryggen, så  hun kan vende hovedet til højre igen. Måske jeg skal ligge hende mere "fast" i liften så hun ikke kan rykke rundt??

Anmeld

17. januar 2011

FamilenStorm

VIPpigen skriver:

Alle i kloge mødre.

Lilje har fået en favorit side når hun sover, så hun er desværre blevet lidt skæv i højre side. Samtidig er hun ikke helt med på den med at løfte hovedet særlig meget når hun ligger på maven. I stedet ligger hun og slår hovedet i madrassen fordi hun søger efter sut/mad.

Så nu vil jeg høre om det ka hjælpe hende at hun ligger på maven når hun sover til middag. Dette sker kun når hun sover der hvor jeg er. Altså ligger hun og sover på vores sofa, er det så iorden hun ligger på maven?? hun er 10 uger nu.

Vil hende jo det bedste, og ved dette skæve baghoved kan hjælpes lidt væk ved hun ikke ligger på sin favoritside, men har prøvet ALT, og hun SKAL nok finde en måde hun kan vende hovedet til højre. Men er det iorden at om dagen når hun sover at jeg så ligger hende på maven, når jeg selvfølgelig holder øje med hende????

Hejsa.. Først vil jeg lige sige at man kan få en smart pudr som hjælper med St hovedet ikke bliver fladt og skævt, den skulle være rigtig populær og er udviklet af nogle fysser..Det vi gjorde for at træne var ar ca tre gange om dagen lagde vi hende på maven til hun ikke gad mere og vupti så kunne hun lige pludseligt holde hovedet selv.. Vi har også købt et lege/dreje tæppe fra lanaze, det skulle også styrke nakke og ryg :-)

Anmeld

17. januar 2011

Tanja84

Som Bette nævner, så evt. op på siden med hende når hun sover. Emma havde også en favorit side, og begyndte ligeledes at have tendens til skævt hovede. Lige meget hvad hvor mange bamser, klude mm. jeg lagde ved siden af hovedet, så skulle det nok lykkedes hende, at få hovedet vendt rundt. Så efter anbefaling fra min SP, lagde jeg hende i stedet op på siden, også gerne med lidt støtte i form af en stofklud eller andet i ryggen og ned mellem benene.

Sørg evt. også for, at allerede nu og lave lidt øvelser med hende, som kan modvirke stivhed i nakken, så du slipper for hun får det, når nu hun har en favoritside.

Anmeld

17. januar 2011

bette

Ja, hun mosler så meget rundt hun kommer ned på ryggen, så  hun kan vende hovedet til højre igen. Måske jeg skal ligge hende mere "fast" i liften så hun ikke kan rykke rundt??

jeg plejer at ligge dynen om min datter så hun ikke kan vende sig. 

for ellers vender hun sig også lynhurtigt.

ellers er der jo den pude en anden snakker om.. :)

når hun ligger på maven.. du kunne også prøve at rulle et håndklæde eller stofble under armene på baby.. det gør det også ldit nemmere for dem i starten og så vil de som regl også gerne ligge der lidt længere tid..

har du prøvet at ligge dig ned på gulvet med hovede mod hovede? 

ellers så gør det til en regl at hver gang du ligger baby fra dig så lig hende på maven.. og når hun brokker sig så vender du hende bare om på ryggen.. på den måde vender hun sig også mere til det. 

ellers tror jeg bare du skal være tålmodig. 

Anmeld

17. januar 2011

VIPpigen

Heidibh skriver:

Hejsa.. Først vil jeg lige sige at man kan få en smart pudr som hjælper med St hovedet ikke bliver fladt og skævt, den skulle være rigtig populær og er udviklet af nogle fysser..Det vi gjorde for at træne var ar ca tre gange om dagen lagde vi hende på maven til hun ikke gad mere og vupti så kunne hun lige pludseligt holde hovedet selv.. Vi har også købt et lege/dreje tæppe fra lanaze, det skulle også styrke nakke og ryg :-)

Har kigget sådan en med hul i midten, men troede kun det var til fladt baghoved??

Måske det bare er mig der syntes hun ikke er stærk nok i nak, og ryg. Hun kan sagtens holde hovedet, det er bare ikke meget hun kan løfte det

Anmeld

17. januar 2011

VIPpigen

Tanja84 skriver:

Som Bette nævner, så evt. op på siden med hende når hun sover. Emma havde også en favorit side, og begyndte ligeledes at have tendens til skævt hovede. Lige meget hvad hvor mange bamser, klude mm. jeg lagde ved siden af hovedet, så skulle det nok lykkedes hende, at få hovedet vendt rundt. Så efter anbefaling fra min SP, lagde jeg hende i stedet op på siden, også gerne med lidt støtte i form af en stofklud eller andet i ryggen og ned mellem benene.

Sørg evt. også for, at allerede nu og lave lidt øvelser med hende, som kan modvirke stivhed i nakken, så du slipper for hun får det, når nu hun har en favoritside.

Så jeg ligger et tæppe bag hende i liften (hun sover i sin lift da vuggen stadig virker lidt for stor til hende) og et tæppe foran hende, og en stofble mellem benene.. Rigtigt

Hvordan skal jeg træne med hende så hun ikke bliver stiv, havde tænkt på at kontakte sp i morgen, for og høre om hun måske havde noget som skulle løsnes ved en kiroprakter.

Anmeld

17. januar 2011

VIPpigen

bette skriver:

jeg plejer at ligge dynen om min datter så hun ikke kan vende sig. 

for ellers vender hun sig også lynhurtigt.

ellers er der jo den pude en anden snakker om..

når hun ligger på maven.. du kunne også prøve at rulle et håndklæde eller stofble under armene på baby.. det gør det også ldit nemmere for dem i starten og så vil de som regl også gerne ligge der lidt længere tid..

har du prøvet at ligge dig ned på gulvet med hovede mod hovede? 

ellers så gør det til en regl at hver gang du ligger baby fra dig så lig hende på maven.. og når hun brokker sig så vender du hende bare om på ryggen.. på den måde vender hun sig også mere til det. 

ellers tror jeg bare du skal være tålmodig. 

Det med ryg og nakke, der har jeg prøvet ammepuden, og hendes lamaze slange og ligge hende over, og fordi hun ikke har forstået rækkefølgen hun skal vokse i, så er hun begyndt at kravle over de ting der ligge under brystet på hende. Bare her til aften da jeg vendte hende på maven ude på puslepladsen, så kravlede hun fremad,

Men som jeg skrev til en anden så er det nok bare mig der syntes hun skulle holde hovedet højre, for hun kan godt holde det, hun løfter det bare ikke så højt

Anmeld

17. januar 2011

Ni-ko-li-ne

jeg ville rulle et viskestykke/lille håndklæde sammen og ligge det i højre side under madrassen, således bliver det svært at dreje hovedet til højre...

prøv evt at ligge hende på maven, på din mave (mens du ligger på ryggen)... ellers prøv med et stort sammenrulet håndklæde, læg det under hendes bryst, så det ligesom støtter hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.