Kan jeg få mine penge tilbage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977
JulieE skriver:

Præcis....

Betaling og sikkerhed
Det er vigtigt at kende sikkerheden ved de forskellige betalingsformer.

Betaling med betalings- eller kreditkort, hvor du indtaster kortnummer, udløbsdato og eventuelt kontrolcifre, giver generelt den bedste sikkerhed. Hvis varen ikke dukker op, kan banken tilbageføre pengene til din konto.

Generelt er forudbetaling med f.eks. giro, bankoverførsel, check og lignende en dårlig ide. Hvis varen aldrig dukker op, kan pengene være tabt.

ok den havde jeg så misforstået. Men du bliver nødt til at vente til der er gået 30 dage inden du gør noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

JulieE

Jeanne skriver:

ok den havde jeg så misforstået. Men du bliver nødt til at vente til der er gået 30 dage inden du gør noget

Helt rigtigt...

Anmeld

17. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977
JulieE skriver:

Helt rigtigt...

Jeg vil have lidt ret

Anmeld

17. januar 2011

JulieE

Jeanne skriver:

Jeg vil have lidt ret

Griner Jeg sidder med internet handel i mit job og ser brevene fra Nets hvor de udne videre returfører betaling, så jeg var rimelig sikker i min sag

Anmeld

17. januar 2011

Mormilla

Vi havde engang det samme problem. Vi snakkede med banken og de sagde at hvis vi ville kunne de trække betalingen tilbage. Så prøv at snakke med din bank...

Anmeld

17. januar 2011

Mi

JulieE skriver:

Øv Øv hvor træls!

Hvis pengene er trukket og du stadig ikke modtager varer, skal du gå i banken og lave en indsigelse. Så vil banken via Nets trække betalingen retur. Hvor meget du skal dokumeneter, fremvise kvitteringer osv har jeg ikke styr på, jeg ville tage de papirer osv du har på handlen med derned

Puha, så er jeg da mere rolig.  Så må jeg lige snakke med banken på torsdag hvis varen ikke er kommet endnu. Men det er da træls hvis jeg skal vente 30 dage. Vi skal nemlig til at ligge gulvtæppet nu, og jeg tør ikke gå ud og bruge penge på et andet tæppe, hvis nu det første tæppe alligevel bliver leveret en uge efter. Jeg må vist bare udsætte projektet 14 dage

Men tusinde tak for din kyndige hjælp

Anmeld

17. januar 2011

Mi

Snefnug26 skriver:

Hos forbrugerrådet står der om nethandel betalt med kort:

Har du betalt med dit betalingskort eller har du brugt e-betaling, så skal du henvende dig til dem, der administrer betalingssystemet - som oftest din egen bank. Banken skal så straks tilbageføre pengene til din konto. Banken skal tilbageføre pengene til sælgeren igen, hvis sælgeren af varen kan godtgøre, at du skylder ham pengene - for eksempel, hvis du alligevel har modtaget varen. Det er op til banken selv at skaffe pengene hjem.

TAK

Lige nu er jeg SÅÅÅÅÅÅÅ glad for at jeg betalte med dankort

Anmeld

17. januar 2011

JulieE

MarianneSonne skriver:

Puha, så er jeg da mere rolig.  Så må jeg lige snakke med banken på torsdag hvis varen ikke er kommet endnu. Men det er da træls hvis jeg skal vente 30 dage. Vi skal nemlig til at ligge gulvtæppet nu, og jeg tør ikke gå ud og bruge penge på et andet tæppe, hvis nu det første tæppe alligevel bliver leveret en uge efter. Jeg må vist bare udsætte projektet 14 dage

Men tusinde tak for din kyndige hjælp

Jamen velbekomme Rigtig god idé at tage fat i banken på torsdag, hvis tæppet ikke er kommet.Så kan de vejlede dig yderligere i hvordan du skal forholde dig.

For at tæppet kommer senest onsdag så I kan komme videre med projektet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.