Kan jeg få mine penge tilbage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.037 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

Mi

Jeg har købt et gulvtæppe over nettet, og betalt med visa kort. Der er gået to uger, og jeg har ikke set skyggen af tæppet. Jeg søgte lidt på firmaet og kunne så se, at der var flere som slet ikke havde modtaget deres ting. Jeg sendte en mail til dem her til aften, om at jeg ville høre hvor tæppet blev af, det er den anden mail jeg sender til dem. De skriver tilbage lige efter, at de lige har talt med grossisten, og at tæppet vil blive afsendt i morgen og at vi vil have det onsdag  Lad os nu se

Når pengene er blevet overført via dankort, kan jeg så gå i banken og få mine penge tilbageført, eller er de tabt, hvis altså ikke at tæppet alligevel kommer på onsdag?

Håber på at der sidder nogle kyndige internetshoppere derude.

Marianne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Ryberg

De må efter handelsloven slet ikke hæve pengene for betalingen før varen er afsendt mener jeg.. så de har rent faktisk brudt nogle regler der?

Anmeld

17. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977

De er tabt. Banken kan ikke hente dem hos firmaet. Du bliver nødt til at få firmaet til at tilbage betale beløbet. Der gælder de samme regler for nethandel, som hvis det var i en butik

Anmeld

17. januar 2011

Mi

KittyGirl skriver:

De må efter handelsloven slet ikke hæve pengene for betalingen før varen er afsendt mener jeg.. så de har rent faktisk brudt nogle regler der?

Ja, det undrede jeg mig nemlig også over  

Anmeld

17. januar 2011

JulieE

MarianneSonne skriver:

Jeg har købt et gulvtæppe over nettet, og betalt med visa kort. Der er gået to uger, og jeg har ikke set skyggen af tæppet. Jeg søgte lidt på firmaet og kunne så se, at der var flere som slet ikke havde modtaget deres ting. Jeg sendte en mail til dem her til aften, om at jeg ville høre hvor tæppet blev af, det er den anden mail jeg sender til dem. De skriver tilbage lige efter, at de lige har talt med grossisten, og at tæppet vil blive afsendt i morgen og at vi vil have det onsdag  Lad os nu se

Når pengene er blevet overført via dankort, kan jeg så gå i banken og få mine penge tilbageført, eller er de tabt, hvis altså ikke at tæppet alligevel kommer på onsdag?

Håber på at der sidder nogle kyndige internetshoppere derude.

Marianne

Øv Øv hvor træls!

Hvis pengene er trukket og du stadig ikke modtager varer, skal du gå i banken og lave en indsigelse. Så vil banken via Nets trække betalingen retur. Hvor meget du skal dokumeneter, fremvise kvitteringer osv har jeg ikke styr på, jeg ville tage de papirer osv du har på handlen med derned

Anmeld

17. januar 2011

Snefnug1984

Hos forbrugerrådet står der om nethandel betalt med kort:

Har du betalt med dit betalingskort eller har du brugt e-betaling, så skal du henvende dig til dem, der administrer betalingssystemet - som oftest din egen bank. Banken skal så straks tilbageføre pengene til din konto. Banken skal tilbageføre pengene til sælgeren igen, hvis sælgeren af varen kan godtgøre, at du skylder ham pengene - for eksempel, hvis du alligevel har modtaget varen. Det er op til banken selv at skaffe pengene hjem.

Anmeld

17. januar 2011

JulieE

Jeanne skriver:

De er tabt. Banken kan ikke hente dem hos firmaet. Du bliver nødt til at få firmaet til at tilbage betale beløbet. Der gælder de samme regler for nethandel, som hvis det var i en butik

Jo, hvis det er en dankortbetaling kan banken sammen med NETS (det gamle PBS) trække betalingen reur, såfremt man lver en indsigelse mod betalingen

Anmeld

17. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977
JulieE skriver:

Jo, hvis det er en dankortbetaling kan banken sammen med NETS (det gamle PBS) trække betalingen reur, såfremt man lver en indsigelse mod betalingen

http://www.2op.dk/wiki/Wiki-sider/Betaling%20p%C3%A5%20internettet%20-%20e-handel.aspx

her er en guideline

Anmeld

17. januar 2011

JulieE

Jeanne skriver:

http://www.2op.dk/wiki/Wiki-sider/Betaling%20p%C3%A5%20internettet%20-%20e-handel.aspx

her er en guideline

Præcis....

Betaling og sikkerhed
Det er vigtigt at kende sikkerheden ved de forskellige betalingsformer.

Betaling med betalings- eller kreditkort, hvor du indtaster kortnummer, udløbsdato og eventuelt kontrolcifre, giver generelt den bedste sikkerhed. Hvis varen ikke dukker op, kan banken tilbageføre pengene til din konto.

Generelt er forudbetaling med f.eks. giro, bankoverførsel, check og lignende en dårlig ide. Hvis varen aldrig dukker op, kan pengene være tabt.

Anmeld

17. januar 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Som de andre skriver, har de trukket pengene, men tæppet ikke dukker op, så laver du en indsigelse via din bank, som så hjælper dig med at få dine penge tilbage.

Derfor betalt altid med kort, så du har denne mulighed

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.