JustMe skriver:
For både min kærestes og mit vedkommende, er der perioder, hvor vi ikke er så fokuserede på hinanden, og så perioder, hvor vi er som nyforelskede.
Det jeg har erfaret er, at de perioder, hvor kæresten eller jeg er mere irritable mht. ting modparten laver, tit er perioder, hvor der er noget andet der presser på. Så hvis jeg kommer ind i en peride, hvor det irriterer mig, at kæresten glemmer at slå brættet ned, sætte en tallerken til vask osv., så sætter jeg mig ned og tænker igennem, om der i virkeligheden er noget andet, der generer mig i hverdagen. Såsom en stærk bekymring, noget der generer mig, nogle jeg er uvenner med, en stressfaktor udefra osv., og det er faktisk rigtigt tit tilfældet. Når jeg så har fået taget hånd om det irritationsmoment, kommer mit overskud mht. kæreste, familie mv. som regel igen lynhurtigt 
Ofte bliver man nemlig nemmere irriteret, hvis man ikke har så meget overskud og så kan det vise sig, at det slet ikke er kæresten, der er problemet, men en anden stressfaktor, der påvirker dig... Det synes jeg lidt, det lyder til kunne være tilfældet ud fra dit indlæg. Så måske du skulle tænke igennem, om der er noget andet, der generer dig for tiden, som måske ikke engang er relateret til kæresten 
jeg tror du har lidt ret... der har været en masse ude fra som har påvirket os begge 2 og vores humør begge 2. Så er der bare ikke meget overskud til den annen