Anonym skriver:
Min kære og mig har vært sammen flere år og boet sammen i 2.
Jeg er typen der har svært ved at blive forelsket og har sjælent været det. Min forelskelse efter ham kom snigene og jeg blev rigti forelsket i ham efter en 3 mdrs tid.
En forelkselse varer jo fysisk set ikke evigt, de siger jo den blir afløst af en dybere kærlighed. Sådan er det også gået os begge2. Vi elsker hinanden dybt og ønsker at dele resten af livet samen, men forelskelsen er der ikke rigtig mere. Den kommer en gang imellem sådan lidt i bølger hvis i forstår..
Men!
jeg er i tvivl om hvordan det er normalt at føle når man har været sammen så længe og boet sammen så længe. Når man ser hinanden hver evig enste dag og er meget sammen er det så normalt at gå og bli irreteret over småting i hverdagen? Som fx. at han glemmer at købe noget eller efterlader toiletbrattet oppe. Det irriterer mig grænseløst - faktis mere end jeg synes er normalt 
Når jeg tænker på ikke atnhave ham i mit liv eller være sammen med ham så bliver jeg ked af det. jeg kan ikke forstille mig livet udem ham og ønsker det heller ikke. Jeg kan bare ikke altid mærke hvordan jeg har det med ham. Nogen gange overskygger irretationen bare ALT andet og der går længe hvor jeg næsten ikke føler annet end det. Så kan jeg nogen gange kigge på ham og synes han er dejlig, men det er ikke så tit.
Jeg har altså virkelig ikke lyst til at vi ikke skal være sammen og det har han heller ikke. Men vores forhold er da heller ikke spesielt rosenrødt lige nu. Det jeg bar gerne vil vide er: ER det normalt?
Hvordan har i det med jeres mænd? kan i godt elske ham og vide at i ønsker at dele resten af livet med ham, men ikke altid lige være særlig følelsesmæssig påvirket af ham?
Tak på forhånd for råd
Fra 
Jeg tror det er meget normalt, tror det er lidt en fase man skal igennem, at man ikke er "forelsket" på samme måde længere, og man går og irriterer sig meget over små ting. Jeg synes dog det bliver bedre, hvor man stadig vil have ting man irriterer sig over ved hiannden, men de der mange ting der er mega irriterende bliver mere noget man kan leve med, sådan havde jeg det ihvertfald
Synes tydeligt man kan mærke om det er småting man kan se lidt gennem fingre med, fordi man begge har småting som irriterer den anden, og man må lære kompromis og give plads, eller om tingene fylder så meget at man ikke kan holde det ud i længden
Jeg synes bestemt det er bedre nu, hvor vi ikke er forelskede mere men elsker hinanden, vi har det mere naturligt sammen, og man lever sammen på en anden måde, end når man er forelsket. Personligt synes jeg i starten, at man gør meget for at vise alle de gode sider, man sælger lidt ubevidst sig selv, dvs viser alt det positive, men elsker man hinanden er det jo på både godt og ondt, og et forhold er slet ikke en dans på roser. Man vil have diskutioner, skænderier, og uenigheder, for mig er dte vigtisgte man kan snakke om det og blive gode venner igen.
selvfølgelig skal man ikke glemme hinanden som par, men det hele bliver jo også hverdag, og det er jo også knap så rosenrødt og spændende som når det hele er nyt. håber du forstår hvad jeg mener med det 
Jeg ville ikke for noget i verden, undvære min mand, også selvom han kan være trels engang imellem, det kan jeg jo sikkert også 
Jeg håber i finder ud af det