Hjælp!! Hvor kan jeg købe færdig fondant i en fart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.401 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

misslea

Hej piger....

Jeg har i sidste øjeblik besluttet, at jeg vil forsøge at overtrække min mands fødselsdagskage med fondant....!! MEN han har fødselsdag på torsdag, så jeg skal jo have købt det meget snart!!!

Kan man købe det i Panduro Hobby måske? Eller hvor kan jeg få fat i det?

Jeg bor i øvrigt i København... så det skal gerne være her i området.. heheh!!!

Og så lige et sidste spørgsmål... skal man bruge noget "væktøj" til at overtrække kagen med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

ChatH

misslea skriver:

Hej piger....

Jeg har i sidste øjeblik besluttet, at jeg vil forsøge at overtrække min mands fødselsdagskage med fondant....!! MEN han har fødselsdag på torsdag, så jeg skal jo have købt det meget snart!!!

Og så lige et sidste spørgsmål... skal man bruge noget "væktøj" til at overtrække kagen med?

specialmaden i rødovre har et kæmpe udvalg

Anmeld

17. januar 2011

ChatH

misslea skriver:

Hej piger....

der skulle stå specialkøbmanden

Anmeld

17. januar 2011

ChatH

misslea skriver:

Hej piger....

Anmeld

17. januar 2011

Dot D

Jeg synes at have hørt, at Panduro har det, ellers er der Specialkøbmanden, de har butik og netbutik, du kan finde deres adresse på nettet(er ikke så kendt på Sjælland) Så du skal nok kunne nå at lave en fin kage til ham. Jeg bruger fingrene til at glatte fondanten med, men man kan få et specielt  stykke værktøj til det, det har de også, er jeg sikker på God fornøjelse

Anmeld

17. januar 2011

misslea

Chatarina skriver:

Okay.... tusind tak...!!

Ja - jeg må derud, hvis ikke jeg finder noget tættere på!! Skal have min lille datter på 3 mdr. med, så håber lidt, at jeg kan finde noget, der ligger tættere på Amager... heheh!!!

Anmeld

17. januar 2011

ChatH

misslea skriver:

Okay.... tusind tak...!!

Ja - jeg må derud, hvis ikke jeg finder noget tættere på!! Skal have min lille datter på 3 mdr. med, så håber lidt, at jeg kan finde noget, der ligger tættere på Amager... heheh!!!

JA okay det ville være nemmere men ved ikke om panduro har søg evt i deres netshop

Anmeld

17. januar 2011

misslea

Dot D skriver:

Jeg synes at have hørt, at Panduro har det, ellers er der Specialkøbmanden, de har butik og netbutik, du kan finde deres adresse på nettet(er ikke så kendt på Sjælland) Så du skal nok kunne nå at lave en fin kage til ham. Jeg bruger fingrene til at glatte fondanten med, men man kan få et specielt  stykke værktøj til det, det har de også, er jeg sikker på God fornøjelse

Tusind tak for svar... :-)

Må lige en tur til Panduro og se!!

Den færdig fondant man køber er bare hvid ikk??? Så hvis kagen bare skal overtrækkes med hvid fondant, så behøver jeg ikke at farve den vel??? Eller hvordan?

Skal kagen overtrækkes med fondant i god tid og stilles på køl?

Tror jeg har styr på de mousser, der skal i... men er lidt i tvivl om fondanten.. heheh!!

Anmeld

17. januar 2011

misslea

Chatarina skriver:

JA okay det ville være nemmere men ved ikke om panduro har søg evt i deres netshop

ja præcis....!!! Ja... jeg må lige se, om jeg finde svaret på nettet

Anmeld

17. januar 2011

Dot D

misslea skriver:

Tusind tak for svar... :-)

Må lige en tur til Panduro og se!!

Den færdig fondant man køber er bare hvid ikk??? Så hvis kagen bare skal overtrækkes med hvid fondant, så behøver jeg ikke at farve den vel??? Eller hvordan?

Skal kagen overtrækkes med fondant i god tid og stilles på køl?

Tror jeg har styr på de mousser, der skal i... men er lidt i tvivl om fondanten.. heheh!!

Jo fondanten er hvid, så der skal ikke gøres noget. Du skal huske at smøre din kage op med en smørcreme af en art, både for at gøre den pæn glat, men også for at fondanten har noget at hænge fast i. Jeg plejer at smøre, lægge fondant og pynte ud i en køre, men du kan godt smøre og lægge fondant på og stille den på køl, og så pynte senere. Der skal selvfølgelig ikke gå flere dage, men gør den klar den ene dag og pynt den den næste, det kan fint lade sig gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.