Hvornår får / vil i give jeres børn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2011

<3

MatildeS skriver:

Jeg er derimod overbevist om at light saftevand (og sodavand) indeholder meget værre ting end saftevand og sodavand med sukker.

De der sødemidler er lumske og ikke sunde for en barnekrop, hvis du spørger mig 

Helt enig. Hellere sukker end aspartam mm...Tjalfe er tre år og tre måneder og han har fået sodavand tre gange, en gang på ferie, til juleaften og så en gang hvor jeg syntes at det skulle han saftevand og juice får han vel et par gange om ugen. Jeg vil ikke udelukke det usunde fra hans kost men forsøger klart at holde det på et minimum.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Mullebergen

Kirle skriver:

Helt enig. Hellere sukker end aspartam mm...Tjalfe er tre år og tre måneder og han har fået sodavand tre gange, en gang på ferie, til juleaften og så en gang hvor jeg syntes at det skulle han saftevand og juice får han vel et par gange om ugen. Jeg vil ikke udelukke det usunde fra hans kost men forsøger klart at holde det på et minimum.

Vi er rørende enige 

Hjalte har godt nok fået sodavand en del flere gange end Tjalfe men jeg har samme holdning til saft og den slags -Alt med måde 

Anmeld

16. januar 2011

<3

MatildeS skriver:

Vi er rørende enige 

Hjalte har godt nok fået sodavand en del flere gange end Tjalfe men jeg har samme holdning til saft og den slags -Alt med måde 

Ja det er vi vist! Men vil sige at vi så har øko mørkt chokoladepålæg ret tit og så kan vi altså også godt lide is og kager så vi er slet ikke hellige på den måde men tror bare at vi herhjemme ikke drikker så meget sodavand og andet færdigproduceret usundt.

Anmeld

16. januar 2011

Lise

Jeg tror Simon fik sodavand med smag for første gang i sommer, hvor han blev 3 år. Inden da har han drukket dansk vand nogle gange. Da vi var på ferie i sommer, var der så mega varmt, så der fik han lov at høvle al den cola i hovedet han overhovedet kunne rumme. Og da ferien var slut, var sodavandsfesten også slut. Han får sjældent sodavand, men når det er der, så må han gerne få det. Han får også tit saftevand. Vi har en aftale om her i huset at når voksne drikker vin må han få saftevand...

Casper er 10 mdr og har aldrig fået andet end vand og mælk. Jo, igår drak han innocent smoothie... men endnu ingen sodavand  

Anmeld

16. januar 2011

Fleur07

Min dreng er 3,5 og han får ikke sodavand. Selv om det ofte står på bordet her hjemme. Saft er mere ham så fint med mig. Dog har han smagt en tår eller to, men det var ikke af os ( morfar på ferie i julen)

Anmeld

16. januar 2011

slettet_7530

Alberte bliver snart 4 og har ikke smagt sodavand endnu

Lucas var 6,5 mener jeg og det var til en børnefødselsdag, heldigvis kan han ikek lide det

Anmeld

16. januar 2011

Laulund87

Maria er 13 måneder og har ikke smagt sodavand endnu. Jeg vil gerne vente så længe som muligt

Anmeld

16. januar 2011

TbCp

Liva på næsten 3 1/2 har ved et uheld smagt sodavand en gang og kunne ikke lide det. Hun får stadig ikke sodavand og bliver heller ikke tilbudt det. Hun drikker dog juice og saftevand (+ selvfølgelig mælk og vand)

Anmeld

16. januar 2011

Dansker i England

Min datter er 16 mdr og hun har fået et juice et par gange, men ellers ikke andet end vand og mælk, og jeg har absolut ingen intentioner og at give hende andet, før hun selv kommer og spørger om det. Jeg drikker selv meget sjældent cola, og når jeg gør, er det efter, hun er kommet i seng. Hun har heller aldrig fået slik, men har smagt kage et par gange, hvis jeg har spist det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.