Hvornår får / vil i give jeres børn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.260 visninger
18 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

eElak

Halløjsa. 

Inspireret af en anden tråd her på siden, kom jeg til at tænke på.... 

Hvornår har du intentioner om at dit barn skal få lov til at få sodavand?

og hvis dit barn allerede får sodavand, hvornår startede det så, og hvorfor lige der?

Min søn er 22 måneder efterhånden, og det eneste "hele" glas sodavand han har fået var nytårsaften, da vi hørte dronningens nytårstale. Dvs vi legede det var champagne og det var et halvt fyldt champagneglas. 

Derudover har han fået lov til at smage en sjat indimellem, men det er måske 1 gang hver anden uge. 

Mine intentioner er at vente så længe som muligt med at lade ham få sodavand. Men man kommer nok ikke udenom det når han når 3-4 års alderen.. Ved ikke hvordan det er hos hans far, men som udgangspunkt mindes jeg at han er enig med mig.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Aves.

KaLee skriver:

Halløjsa. 

og hvis dit barn allerede får sodavand, hvornår startede det så, og hvorfor lige der?

Min søn er 22 måneder efterhånden, og det eneste "hele" glas sodavand han har fået var nytårsaften, da vi hørte dronningens nytårstale. Dvs vi legede det var champagne og det var et halvt fyldt champagneglas. 

Derudover har han fået lov til at smage en sjat indimellem, men det er måske 1 gang hver anden uge. 

Mine intentioner er at vente så længe som muligt med at lade ham få sodavand. Men man kommer nok ikke udenom det når han når 3-4 års alderen.. Ved ikke hvordan det er hos hans far, men som udgangspunkt mindes jeg at han er enig med mig.. 

Åh ha....kan snart ikke huske det, men jeg ventede så længe som muligt, hvad det så end er.. men de får alle tre nu, de er 13, 8 og 4 år,..

Anmeld

16. januar 2011

Kvindemin

Første gang var Celina halvandet år, vi var på Rhodos. Og der er væske altså bare væske
Hun for det sjældent, måske et lille glas når vi har gæster, når vi er i byen og ellers ikke.
Så måske en gang om mdr. og hun er 3 år. Til gengæld, for hun lidt flere vingummibamser

Anmeld

16. januar 2011

Mussen2

KaLee skriver:

Halløjsa. 

Min datter er 19mdr. og hun har ikke fået sodavand endnu. Regner med at der skal gå ang tid inden hun skal have sodavand og slik.

Jeg har dog (fået) et mere afslappet forhold til om hun smager juice, kage, is og den slags.

Jeg har en ide om ats odavand og slik er fyldt med tilsætningsstoffer osv, så det er bedst at vente længst muligt. Ved skisme ikke hvornår hun skal have det, måske når hun er 3-4

Omvendt tror jeg man skal lade dem få et forhold til de søde sager, ellers tror jeg man risikerer at de får et skævt forhold til det som voksne.

Anmeld

16. januar 2011

Mullebergen

Hjalte var ca. 10 måneder da han fik cola fordi han blev ved med at have dårlig mave. Han havde ingen idé om hvad det var og jeg rystede det så brusen var væk, ellers ville det ikke være rart for ham at drikke. -Og det virkede 

Jeg kan ikke huske hvor gammel han var da han "rigtig" fik det men det har nok været sommeren da han var 1½ hvor han fik lov til at smage en tår i ny og næ.

Nu er han 3 år og får af og til ½ glas og han må også gerne få når vi er ude til fx. fødselsdag. Han kan rigtig godt lide det men drikker sjældent mere end en tår eller to 

Anmeld

16. januar 2011

Valle81

KaLee skriver:

Halløjsa. 

Hejsa:0)

Jeg kan slet ikke huske det med Asta:0)

Anton er 9 mdr og forleden drak vi appelsin sodavand til aftensmad - Kenny og jeg blev enige om han måtte smage - bare for at se han reaktion:0) Ha ha - har aldrig grint så meget - sikke en grimasse:0)

MEn hvornår han får lov at smage igen - aner jeg ikke.Om en uge om 1/2 år:0)

Jeg er ikke så sippet og ret afslappet på det punkt - et er at smage en tår eller direkte lade dem drikke det:0)

Christina

Anmeld

16. januar 2011

eElak

Great - det lyder lidt ligesom mig.. 

For jeg er skam ikke sippet med det, og knægten får da saftevand (light) i lange baner.... 

Har bare en ide om at der er flere tilsætningsstoffer i sodavand... og slik (vingummi) som en anden nævner, så det holder jeg også fra ham endnu.. altså i store træk

Mælkesnitter og andre kager får han dog, og så sundt slik.

Hvis bare moren holdt den samme kostplan.....  

Anmeld

16. januar 2011

Mullebergen

KaLee skriver:

Great - det lyder lidt ligesom mig.. 

For jeg er skam ikke sippet med det, og knægten får da saftevand (light) i lange baner.... 

Har bare en ide om at der er flere tilsætningsstoffer i sodavand... og slik (vingummi) som en anden nævner, så det holder jeg også fra ham endnu.. altså i store træk

Mælkesnitter og andre kager får han dog, og så sundt slik.

Hvis bare moren holdt den samme kostplan.....  

Jeg er derimod overbevist om at light saftevand (og sodavand) indeholder meget værre ting end saftevand og sodavand med sukker.

De der sødemidler er lumske og ikke sunde for en barnekrop, hvis du spørger mig 

Anmeld

16. januar 2011

esrt

jeg drikker ikke selv særlig meget cola/sodavand. så må se hvor lang tid der går før jeg måske er trængene, og Oskar er gammel nok til at forstå det. Ellers bliver det nok min kærestes  job

Anmeld

16. januar 2011

aarhusmor

vi køber aldrig sodavand selv. Men han må gerne få det til familiefester.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.