Jeg synes ikke det er i orden at dit barn skal være sådan et der går "på runde"... Der kan jeg godt forstå du trækker grænsen... Sådan har jeg også haft det med Frederik, jeg synes det var mega træls når bedste-forældre, onkel1, tante1, onkel2, tante2, oldemor osv alle ville holde på en gang - selv når barnet skreg, var de nærmest hurtigere til at "flå" barnet op af barnevogn/seng, fordi det var da synd for det - hvor min mand til sidst meldte ud, at vi nok skulle tage os af ham...
Den dag idag, hvor Frederik er 3½ (næsten 4), er vi også nødt til nogle gange at melde ud, at vi nok skal sætte grænsen, når vi er ude til fest, hvor det er hos fremmede... Barnet bliver jo forvirret, hvis der er 20 mennesker der sætter grænser for ham...
Oven i det, har vores familie haft meget svært ved at forstå, at Frederik lider af seperations-angst, og at mange indtryk kan være svære for ham at fordøje...
Men ja, dit barn skal ikke gå på runde - start med at det er bedsteforældrene der kan hjælpe jer når I er til familie-fest - og det så er det!!!
Anmeld