Søvn om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2011

Vial

Gittemor09 skriver:

jeg havde sammen problem med sofie da hun var 5 mdr... for hende var det heldigvis bare en periode, og jeg startede med at lade hende ligge og pludre lidt, og tit og mange gange faldt hun heldigvis i søvn igen..

for selvfølgelig har vi brug for lige at koble af indimellem bleskift og babygylp..!!

prøv at se om det hjælper at lade dem ligge lidt.. ellers måske de bare ikke oplever nok om formiddagen, og måske skal lægges til at sove en halv time senere..!!

det er meget forskelligt fra barn til barn hvad der hjælper..

De vågner ved 8 tiden. Powernapper ved 9 tiden i ca. 45 min. Så får de grød og flaske. Kl. 11 bliver de lagt i vognen. Før sov de så i 3½ time. Synes det er meget søvn og lidt aktivitet, men de er  skeløjet af træthed, som de burde kunne sove.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Sjl-msl-Mkl

KaMa skriver:

Jeg ved godt, at alle børn er individuelle.

Nu har jeg bare flere gange hørt, at jeg ikke kan forvente, at mine sover om dagen, når de sover igennem (de er 5 mdr).

De sover fra 20-8. Nogle gange skal de lige have sut.

Det er jeg selvfølgelig meget taknemmelig for.

De plejede at sove fra 11-1430 i barnevogn på terrassen. Endnu mere luksus. Nu er de begyndt at være vågne i den periode..

Udover at jeg bruger tiden på at lave en masse praktisk arbejde, så er det også et godt tidspunkt, hvor jeg lige kan koble fra en travl hverdag med to små. Så vil så nødig undvære den - så arbejder meget kraftigt på, at lade dem blive i vognen.

Til jer med børn, der sover igennem, er det normalt, at de så kun powernapper igennem dagen, når de nu er 5 mdr?

Min datter sov igennem fra hun var ca 2 mdr gammel, fra 20-08. Så spiste hun morgenmad og fik tøj på, kl. 09-11 sov hun igen, hvorefter vi spiste kl. 12. kl. 15 sov hun igen 2 timer. Inden aftensmad sov hun faktisk igen, bare en lille powernap..

Så måske du kan prøve og rykke en time på det hele, eller måske bare en halv? Lægge dem til og sove kl. 11.30-12 i stedet..

Sofie..

Anmeld

16. januar 2011

dorthemus

KaMa skriver:

Min datter har været sådan et par uger. Min søn er lige startet på ikke at ville sove om dagen. De er nemlig også møghamrende trætte om eftermiddagen og aftenen. Kan slet ikke kende dem. Sure og hysteriske.

Jeg tror altså det er tigerspring...19 uger. Sådan var Runa også, skide irriterende

Anmeld

16. januar 2011

Gittemor09

KaMa skriver:

De vågner ved 8 tiden. Powernapper ved 9 tiden i ca. 45 min. Så får de grød og flaske. Kl. 11 bliver de lagt i vognen. Før sov de så i 3½ time. Synes det er meget søvn og lidt aktivitet, men de er  skeløjet af træthed, som de burde kunne sove.

ja, det er jo også tidligt at tage deres powernap fra dem der ved 9-tiden... så måske er det tigerspring som nogle snakker om...

du kan prøve at google det, eller snakke med din sp om det....

Anmeld

16. januar 2011

Vial

Serina på nu 1 år har sovet igennem (sådn næsten hver nat i hvert fald) siden hun var 2½-3mdr .... hun havde en periode lige omkring de 5 mdr hvor hun ikke sov særlig længe ad gangen om dagen... det gik over igen ... hvad der havde indvirkning er jeg ikke sikker på .. men det hjalp at udskyde hendes søvn og derved gøre hende mere træt (tror måske også det var her vi gik fra 3-4 til 2 lure om dagen)....

men du kan jo prøve at se på dine søde twins .. vækker de hinanden ?? kan det være tænder?? er de for trætte/ikke trætte nok når du lægger dem?? er de begyndt på rigtig mad.. hvis ja så kan det være maven lige skal vænne sig til det /de lige skal vænne sig til en ny slags mæthed.. hvis nej kan det være de kunne ha gavn af noget der mætter mere end MME ....

Håber det løser sig ...

enhver mor har brug for at kunne koble ud i løbet af dagen .. en enlig mor til twins må have 3 gange så meget brug for det ..

serinasmor

Super input!

Der er noget at tænke over. Vi er jo lige gået over til grød før den lange lur. De tygger i alt og kampsavler. Der er vel mange gode grunde til det her, når jeg tænker på det sådan.

At udskyde luren bliver svær, tænker jeg. De er nemlig hamrende trætte. Jeg har lige flyttet Viola over i anden vogn, da hun netop vækkede brormand.

Håber, at de retter sig ind igen. De må gerne droppe alle deres powernaps og tage noget mere sammenhængende. Pt. tager Viola 3 om dagen og Alvin 4.

Anmeld

16. januar 2011

serinasmor

måske kan du (forsøgsvis) droppe første powernap imorgen ( ved at aktivere begge unger HELT VILDT MEGET med sangleg og andet sjovt) og så måske give grød og putte en halv til en hel  time før end du plejer??   det kræver lidt arbejde og tilvænning hvis det er .. men virker det er det det værd

noget andet er at du skriver de lige er begyndt at putte i hver sin vogn .. måske mangler de lugten af hinanden ... som nyfødte der mangler lugten af mor ... donno .. har ikke forstand på twins .. men at putte dem med hinandens beskidte/brugte trøje i vognen giver måske en ny tryghed når man er vant til at bror/søster er lige ved siden af hele tiden... bare en idé ..

Anmeld

16. januar 2011

Vial

serinasmor skriver:

måske kan du (forsøgsvis) droppe første powernap imorgen ( ved at aktivere begge unger HELT VILDT MEGET med sangleg og andet sjovt) og så måske give grød og putte en halv til en hel  time før end du plejer??   det kræver lidt arbejde og tilvænning hvis det er .. men virker det er det det værd

noget andet er at du skriver de lige er begyndt at putte i hver sin vogn .. måske mangler de lugten af hinanden ... som nyfødte der mangler lugten af mor ... donno .. har ikke forstand på twins .. men at putte dem med hinandens beskidte/brugte trøje i vognen giver måske en ny tryghed når man er vant til at bror/søster er lige ved siden af hele tiden... bare en idé ..

Tanken havde strejfet mig. Måske mangler de hinanden. Må prøve at putte sammen i morgen. Trænger virkelig til, at de liiige giver mig en pause..

Nå må jeg i seng.

Tak for svar - alle sammen.

Anmeld

16. januar 2011

Jibbe

Frej er fuldstændig umulig i de her dage. Godt nok er hans far lige taget ud at sejle så troede det var det men kan se i andre med 5 mdrs bebser også er ramt. men idag har haft sovet 2x30 min og 1x15 min. Jeg er ved at blive skør allerede! Og han sover kun igennem med min babs i munden! Godt nok sov han 12 timer i nat men det var nærmest oven på mig! Og så vidt jeg kan regne ud er det jo midt imellem 2 tigerspring. Så håber da det vender!

Anmeld

17. januar 2011

Klumpe-dumpe

KaMa skriver:

Nu har jeg bare flere gange hørt, at jeg ikke kan forvente, at mine sover om dagen, når de sover igennem (de er 5 mdr).

De plejede at sove fra 11-1430 i barnevogn på terrassen. Endnu mere luksus. Nu er de begyndt at være vågne i den periode..

Udover at jeg bruger tiden på at lave en masse praktisk arbejde, så er det også et godt tidspunkt, hvor jeg lige kan koble fra en travl hverdag med to små. Så vil så nødig undvære den - så arbejder meget kraftigt på, at lade dem blive i vognen.

Til jer med børn, der sover igennem, er det normalt, at de så kun powernapper igennem dagen, når de nu er 5 mdr?

Jeg vil gerne svare dig. (Har ikke læst hvad de andre skriver)

Men Malucca sov nu fint om dagen, da hun var 5 mdr. og sov igennem. Dog var hendes lur delt op i 2. med en formiddagslur og efter middagslur. Jeg har dog aldrig hørt, at de ikke burde kunne sove, når de sover igennem.

formiddag sov hun ca. fra kl. 09:30 til 11:00 og så igen fra ca. kl. 13:00 og så ca. 3 timer frem.

Virker de trætte før kl. 11, for så var det måske en ide og splitte luren op i 2, så de får en kortere formiddagslur, og en længere eftermiddagslur.

Anmeld

17. januar 2011

Mor til L&S

KaMa skriver:

Hej

Liva sov igennem fra ca 6 uger gammel og hun har altid sovet til formiddag og middag/eftermiddag...

MEN hun har aldrig været den der tog FLERE timer.. altså jo nogle enkelte dage..

Til formiddag 1 times tid (nogen gange 1&frac12

Til middag/eftermiddage også 1 times tid ca

Gid man kunne få i pose og sæk.. man mangler nogen gange lidt "alene" tid til de praktiske ting mm i løbet af dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.