Søvn om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.110 visninger
34 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

Vial

Jeg ved godt, at alle børn er individuelle.

Nu har jeg bare flere gange hørt, at jeg ikke kan forvente, at mine sover om dagen, når de sover igennem (de er 5 mdr).

De sover fra 20-8. Nogle gange skal de lige have sut.

Det er jeg selvfølgelig meget taknemmelig for.

De plejede at sove fra 11-1430 i barnevogn på terrassen. Endnu mere luksus. Nu er de begyndt at være vågne i den periode..

Udover at jeg bruger tiden på at lave en masse praktisk arbejde, så er det også et godt tidspunkt, hvor jeg lige kan koble fra en travl hverdag med to små. Så vil så nødig undvære den - så arbejder meget kraftigt på, at lade dem blive i vognen.

Til jer med børn, der sover igennem, er det normalt, at de så kun powernapper igennem dagen, når de nu er 5 mdr?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Vial

Ingen svar!!

Kan I ikke lide mig? Er jeg grim?? Hva fanden sker der?

Lugter jeg?

.. eller er det bare et dræbende kedeligt emne.

For mig er det ret interessant. For kan dårlig overskue, at være "på" hele dagen med to babyer og INGEN mand, der kommer hjem.

Anmeld

16. januar 2011

dorthemus

KaMa skriver:

Ingen svar!!

Kan I ikke lide mig? Er jeg grim?? Hva fanden sker der?

Lugter jeg?

.. eller er det bare et dræbende kedeligt emne.

For mig er det ret interessant. For kan dårlig overskue, at være "på" hele dagen med to babyer og INGEN mand, der kommer hjem.

Kan desværre ikke hjælpe da jeg ikke rammer den ønskede målgruppe med børn der sover igennem om natten

Anmeld

16. januar 2011

Vial

dorthemus skriver:

Kan desværre ikke hjælpe da jeg ikke rammer den ønskede målgruppe med børn der sover igennem om natten

Måske er det fordi, at der mangler en målgruppe?

Anmeld

16. januar 2011

Gittemor09

KaMa skriver:

Nu har jeg bare flere gange hørt, at jeg ikke kan forvente, at mine sover om dagen, når de sover igennem (de er 5 mdr).

De plejede at sove fra 11-1430 i barnevogn på terrassen. Endnu mere luksus. Nu er de begyndt at være vågne i den periode..

Udover at jeg bruger tiden på at lave en masse praktisk arbejde, så er det også et godt tidspunkt, hvor jeg lige kan koble fra en travl hverdag med to små. Så vil så nødig undvære den - så arbejder meget kraftigt på, at lade dem blive i vognen.

Til jer med børn, der sover igennem, er det normalt, at de så kun powernapper igennem dagen, når de nu er 5 mdr?

jeg havde sammen problem med sofie da hun var 5 mdr... for hende var det heldigvis bare en periode, og jeg startede med at lade hende ligge og pludre lidt, og tit og mange gange faldt hun heldigvis i søvn igen..

for selvfølgelig har vi brug for lige at koble af indimellem bleskift og babygylp..!!

prøv at se om det hjælper at lade dem ligge lidt.. ellers måske de bare ikke oplever nok om formiddagen, og måske skal lægges til at sove en halv time senere..!!

det er meget forskelligt fra barn til barn hvad der hjælper..

Anmeld

16. januar 2011

dorthemus

KaMa skriver:

Måske er det fordi, at der mangler en målgruppe?

Nej da, du søger jo svar fra dem hvis børn sover igennem om natten

Håber du får svar snart...følger lige med ihvertfald, forstår så godt din frustration 

Anmeld

16. januar 2011

SussieThyssen

KaMa skriver:

Ja da..mine har da altid sovet til middag.
De er ganske enkelt blevet lagt ud i barnevognen og så har de sovet mellem 12 og halv 2 eller deromkring. Ingen dikkedarer.
Det gør de jo også i dagpleje eller vuggestue.
Og de har da også snuppet en powernap om eftermiddagen, sådan lige sidst på dagen.
Jeg ville da bare lægge dem ud ellers bliver du da helt skør.

Min den ældste var hyperaktiv pga mælkeallergi og holdt op med at sove til middag, da hun var 10 mdr. Men jeg lagde hende ind i sin seng alligevel, så jeg kunne få en times ro.
Så sørgede jeg for, at der var legetøj hos hende, så hun kunne hygge sig med det.
Men ro fik jeg, og hun blev hurtigt vant til det, og i grunden tror jeg også hun nød sin times middagshvil.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. januar 2011

K&S

Anton er 5½ måned og havde faktisk lige fået en god soverytme om dagen, men den sidste uges tid har han været baby umulius, når jeg har prøvet at lægge ham ud og sove og han sover MAX 45-60 min. ad gangen (og der har jeg så brugt ca. 30 min. på at få ham til at sove). Han ender så med at være SÅ træt sidst på eftermiddagen, så han sover 2-3 (nogle gange 4!! timer). Men han er faktisk ikke sur, når han er vågen - heller ikke selvom han er træt, han bliver bare lidt mere stille og vil gerne bare sidde hos mig

Han sover også igennem fra ca. 21-22 til 7-8 om morgenen

Hvor længe har det varet hos dig? Jeg tænker om det måske kan være optakten til et tigerspring  Anton vil nemlig heller ikke spise så meget, som han plejer...

Katja

Anmeld

16. januar 2011

serinasmor

Serina på nu 1 år har sovet igennem (sådn næsten hver nat i hvert fald) siden hun var 2½-3mdr .... hun havde en periode lige omkring de 5 mdr hvor hun ikke sov særlig længe ad gangen om dagen... det gik over igen ... hvad der havde indvirkning er jeg ikke sikker på .. men det hjalp at udskyde hendes søvn og derved gøre hende mere træt (tror måske også det var her vi gik fra 3-4 til 2 lure om dagen)....

men du kan jo prøve at se på dine søde twins .. vækker de hinanden ?? kan det være tænder?? er de for trætte/ikke trætte nok når du lægger dem?? er de begyndt på rigtig mad.. hvis ja så kan det være maven lige skal vænne sig til det /de lige skal vænne sig til en ny slags mæthed.. hvis nej kan det være de kunne ha gavn af noget der mætter mere end MME ....

Håber det løser sig ...

enhver mor har brug for at kunne koble ud i løbet af dagen .. en enlig mor til twins må have 3 gange så meget brug for det ..

serinasmor

Anmeld

16. januar 2011

Vial

K&S skriver:

Anton er 5½ måned og havde faktisk lige fået en god soverytme om dagen, men den sidste uges tid har han været baby umulius, når jeg har prøvet at lægge ham ud og sove og han sover MAX 45-60 min. ad gangen (og der har jeg så brugt ca. 30 min. på at få ham til at sove). Han ender så med at være SÅ træt sidst på eftermiddagen, så han sover 2-3 (nogle gange 4!! timer). Men han er faktisk ikke sur, når han er vågen - heller ikke selvom han er træt, han bliver bare lidt mere stille og vil gerne bare sidde hos mig

Han sover også igennem fra ca. 21-22 til 7-8 om morgenen

Hvor længe har det varet hos dig? Jeg tænker om det måske kan være optakten til et tigerspring  Anton vil nemlig heller ikke spise så meget, som han plejer...

Katja

Min datter har været sådan et par uger. Min søn er lige startet på ikke at ville sove om dagen. De er nemlig også møghamrende trætte om eftermiddagen og aftenen. Kan slet ikke kende dem. Sure og hysteriske.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.