Trænger bare til at at komme ud med følelserne efter en tarvelig week...
Det hele starter med at jeg for længe siden har lovet at hjælpe en kollega med at tage tage hendes vagt i denne week. Dette betyder at jeg skulle have fri torsdag før week...Torsdag morgen bliver jeg ringet op af min chef (som normalt er en go chef) som er meget vred som ikke forstår hvor jeg bliver af. Jeg forklarer at min kollega skal møde istedet for mig da vi har byttet week. Dette er min chef ligeglad med og skælder mig ud
...jeg bliver forvirret og forstår ik hvad der sker. Det viser sig så at min kollega (som sku møde for mig) tror hun kan afspasere til trods for hun skal møde ind for mig....Nå men jeg får fat i hende og hun møder op på jobbet.
Torsdag aften får jeg feber...Men pga hele situationen torsdag møder jeg på arbejde fredag. Her bliver jeg mødt af en meget vred chef der hiver mig ind til samtale. Hun er stadig meget vred over torsdagens misforståelse...Hvilket gør mig ked da det jo var en fejl og fejl kan jo ske...samtidig får jeg afvide at jeg har for mange sygedage (hvilket skyldes at jeg for 10 måneder siden fik bøjle på mine tænder og den har været faldet af flere gange hvor jeg har måtte tage akut til tandlægen) Så reel sygdom er der ikke tale om. Men min chef er ubehagelig og har ingen forståelse for at jeg står der med 39.6 i temp og samtidig forsøger endnu engang at forklare torsdagens misforståelse...
Imens alt dette står på ligger min lille datter derhjemme med høj feber. Den har som så mange andre børn stået på en uge. Hun har intet spist og drukket i over en uge. Har heller ikke haft afføring siden søndag ugen før. Jeg har i ugensløb været hos egen læge samt talt med vagt læger. Hver gang har jeg fået besked på at det er virus og at hun jo ikke har afføring da hun ikke spiser. Natten til lørdag har hun voldsom ondt i maven. Hun piver og græder og faler i søvn mellem smerterne. Lørdag morgen da jeg er taget på arbejde (med 39.5 i temp, Hold kæft hvor det kører
) er hun endnu mere forpint men bliver samtidig mere og mere sløv. Min mand tager hende til vagtlægen for 3 gang på en uge. Han er ikke i tvivl - hun skal indlægges.
Jeg smider hvad jeg har i hænderne på jobbet og tager til hvidovre. Her kan de med det samme se at hun er MEGA forstoppet og dehydreret...stakkels barn...De giver hende 250 ml klyx med en sonde op i tarmen...lægen siger at afføringen sidder 20 cm oppe i tarmen....Ud kommer der så meget lort som aldrig før
....kan godt forstå hun har haft ondt...min lille mus.
Efter ca 10 min begynder hun igen at smile og beder selv om noget at drikke for første gang i en uge...så vildt....
Kl 21 kan vi tage hjem med den besked at hun de næste 6 måneder skal have Movicol (pulver afførings middel) hver dag og at vi ikke skal forsøge med pottetræning før til sommer og før at der er helt styr på hendes mave igen...
Hold da op en week.....puha....nu mangler der kun at komme ro på jobbet igen og en ny samtale med chefen venter i næste uge....
. Kan næsten ikke overskue det...
Tal fordi du læste med
Anmeld