Tarmluft eller babyspark ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2011

Enayia

SussieThyssen skriver:

Nej, det er jeg nok også..men jeg har opdaget, at jeg ikke er den eneste herinde, der har mærket liv så tidligt, så det er vist også ret almindeligt
Men igen..jeg tror det afhænger meget af, hvordan og hvor fosteret ligger.

Du er ikke den eneste nej, jeg mærkede det også rigtig tidligt, så det er ihvertfald muligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

thilde-tusindfryd

Rebecca55 skriver:

Jeg er ret sikker på jeg mærkede liv/bobler første gang i uge 12 og er slet ikke i tvivl om når det er babyerne der roder rundt. På trods af de ikke er store endnu, men der er så også 3 stk. Ved ikke om det har noget at sige. er nu i 14+1.

Tre stk ??  Hold da op !

Jo, det har helt sikkert noget at sige, for der er jo meget mindre plads derinde så.

Puha, kan slet ikke forestille mig at sku ha tre stk. i maven....

Anmeld

16. januar 2011

Enayia

thilde-tusindfryd skriver:

Det må også være et spørgsmål om kropsfedt. Hvis man er meget mager, kan man selvfølgelig mærke det langt før. Omvendt er man overvægtig, som jeg er, og har meget mavefedt, kan der gå lang tid.

Med mindre at de der bobler mærkes indefra ?

Jeg har lige taget en lytter til baby'en og fandt hjerteslaget med det samme. Det er altid så beroligende Især når man ikke mærker noget til barnet. Så kan jeg godt blive lidt bekymret ind imellem. Men den var der med det samme idag og den flytter utrolig meget på sig, så der ER ihf bevægelse. Jeg holdt lytteren stille det samme sted. Der gik et halvt minut, så forsvandt lyden langsomt og der lyder skratlyde og blæselyde. Kort efter kom hjertelyden så igen osv. Så jeg kan ligefrem HØRE, når barnet vender sig eller bevæger sig rundt. Jeg kan bare ikke MÆRKE det  Ikke andet end, at jeg fik lidt ligament ondt i venstre side, da hjertelyden forsvandt første gang. Ved ikke, om det er fordi livmoderen bliver strukket i, når barnet vender sig. Det ku det jo måske godt være ? 

Om du kan mærke liv indefra har absolut intet med kropsfedt at gøre kan jeg lige hilse at sige fra mange. Jeg er selv overvægtig og kunne mærkeliv også rigtig tidligt. Så det er muligt, jeg kender mange der kunne mærke de små puf fra uge 12, det er slet ikke unormalt.

Hilsen Enayia

Anmeld

16. januar 2011

thilde-tusindfryd

SussieThyssen skriver:

Øhh kropsfedt??
Nej..den tror jeg ikke på..jeg har altid været en lille bolle LOL
Ikke direkte overfed...men rund

Men dit barn har sikkert en masse vand at svømme rundt i lyder det til, og god plads..og så kan det sikkert også skvulpe og boble.
Du må vist bare væbne dig med tålmodighed...det skal nok komme med tiden.
Nogen kan jo åbenbart gå gennem en hel graviditet uden at mærke det mindste til at de er gravide, selvom det kan være svært at forstå. Især for mig, når jeg tænker på hvor aktive mine har været.
Så jeg vil tro, at du er en af dem, der bare skal noget længere hen.

Jo, jeg tror helt sikkert, det har noget med kropsfedt at gøre. Ihf i forhold til at mærke spark. For det siger jo sig selv, at jo mere isolering, der er, jo hårdere spark skal der til.

Men der er da helt sikkert også andre faktorer, som spiller ind og giver individuelle variationer. Fx. størrelsen på barnet, hvor meget plads der er i bughulen, hvor livligt barnet er osv.

Og som jeg tidl. har skrevet, så har jeg ret meget aktivitet i mave-tarm området i forvejen. Har altid været plaget af meget luftproduktion. Så det kan være svært lige at skelne imellem de ting, der sker derinde.

Anmeld

16. januar 2011

SussieThyssen

Rebecca55 skriver:

Jeg er ret sikker på jeg mærkede liv/bobler første gang i uge 12 og er slet ikke i tvivl om når det er babyerne der roder rundt. På trods af de ikke er store endnu, men der er så også 3 stk. Ved ikke om det har noget at sige. er nu i 14+1.

LOL..jeg vil tro at når der er hele 3 derinde, så er der mindre plads og derfor også større chance for at du mærker dem.
Men det er dejligt

Anmeld

16. januar 2011

SussieThyssen

Jo, jeg tror helt sikkert, det har noget med kropsfedt at gøre. Ihf i forhold til at mærke spark. For det siger jo sig selv, at jo mere isolering, der er, jo hårdere spark skal der til.

Men der er da helt sikkert også andre faktorer, som spiller ind og giver individuelle variationer. Fx. størrelsen på barnet, hvor meget plads der er i bughulen, hvor livligt barnet er osv.

Og som jeg tidl. har skrevet, så har jeg ret meget aktivitet i mave-tarm området i forvejen. Har altid været plaget af meget luftproduktion. Så det kan være svært lige at skelne imellem de ting, der sker derinde.

Ja..jeg har nu også en særdels aktiv mave mht luft og har altid haft det.
Men ja..det skal nok komme

Anmeld

16. januar 2011

thilde-tusindfryd

SussieThyssen skriver:

Ja..jeg har nu også en særdels aktiv mave mht luft og har altid haft det.
Men ja..det skal nok komme

Ja, det sku da gerne komme på et tidspunkt LOL

Men....det kan jo være nødvendig med lidt instruktion, altså lidt hjælp til at finde ud af, hvad de der bobler er for noget og hvordan man rent faktisk mærker liv. Det er klart, at når barnet først begynder at sparke ud på maveskindet, så er man nok ikke længere i tvivl. Men indtil da, er der jo så meget...

Anmeld

16. januar 2011

SussieThyssen

Ja, det sku da gerne komme på et tidspunkt LOL

Men....det kan jo være nødvendig med lidt instruktion, altså lidt hjælp til at finde ud af, hvad de der bobler er for noget og hvordan man rent faktisk mærker liv. Det er klart, at når barnet først begynder at sparke ud på maveskindet, så er man nok ikke længere i tvivl. Men indtil da, er der jo så meget...

Ja, det er rigtigt

Anmeld

16. januar 2011

Rebecca55

nej det er der mange der siger og det var også noget af et chok. men nu kan jeg slet ikke forstille mig mindre end 3 små stjerner i min mave...

Anmeld

16. januar 2011

thilde-tusindfryd

Rebecca55 skriver:

nej det er der mange der siger og det var også noget af et chok. men nu kan jeg slet ikke forstille mig mindre end 3 små stjerner i min mave...

Næh, man tilpasser sig jo nok situationen. Heldigvis

Og tillykke med det. Håber alt går vel med dem og jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.