Rosiner/frugtstænger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Mette. skriver:

Åh altså, jeg kan simpelthen ikke huske hvad det var min SP kaldte stoffet , men hvertfald noget som ikke var så godt for børn under 2 år i for store mængder.. Det var sundhedsstyrelsen anbefaling, så der er måske noget om snakken. 

Jeg får besøg af hende om en god uges tid - så skal jeg lige høre hende hvad et præcis er, skal jeg skrive det videre?

Læs mit svar nedenunder - fandt det på nettet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

SussieThyssen

4kløver skriver:

Nej for da vores var små måtte de alt

LOL
Det er også derfor de er SÅ usunde...not!!

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Men der står jo ikke noget med de frugtstænger.... ??!!

Nogen her MÅ da vide det???

Anmeld

15. januar 2011

Mette.

Anonym skriver:

Læs mit svar nedenunder - fandt det på nettet

Ah, det var det min SP kaldte det som er i rosiner. Men perfekt, så er det jo helt sort på hvidt hvorfor man skal holde igen med dem..

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Mette. skriver:

Ah, det var det min SP kaldte det som er i rosiner. Men perfekt, så er det jo helt sort på hvidt hvorfor man skal holde igen med dem..

Nemlig

Så håber nogen ved konkret om frugtstængerne er det samme??!!

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen

Mette. skriver:

Åh altså, jeg kan simpelthen ikke huske hvad det var min SP kaldte stoffet , men hvertfald noget som ikke var så godt for børn under 2 år i for store mængder.. Det var sundhedsstyrelsen anbefaling, så der er måske noget om snakken. 

Jeg får besøg af hende om en god uges tid - så skal jeg lige høre hende hvad et præcis er, skal jeg skrive det videre?

Ja tak super.
Tænker at det måske kan være det der gæringsstof, som der jo findes på vindrueskaller og som er en svamp.
Det er den, der får vindruerne til at gære og blive til vin.
Men får jeg navnet, så ved jeg også hvad det er

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Rosiner
Børn bør kun spise rosiner i mindre portioner og ikke hver dag. Små børn under 3 år bør ikke spise mere end ca. 50 gram rosiner om ugen, mens større børn kan spise flere rosiner.
Rosiner kan have et højt indhold af svampegiften ochratoksin A, som stammer fra skimmelsvampe og er kræftfremkaldende. Det betyder ikke noget, hvis børnene spiser mange rosiner én dag og ingen de næste. Det er det totale indtag over en længere periode, som skal begrænses

Fandt lige dette på nettet!

Ahhh..det er et begrænsningsmiddel for at de IKKE skal udvikle gærsvamp og gære.
Tak...så blev jeg SÅ klog.
Glimrende.
1000 tak 

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Hej alle!

Ved at de kære små kun må få en lille mængde rosiner om ugen, men gælder der også de frugtstænger??? (altså dem man også kan få som pålæg)

Og hvad er mængden på rosiner om ugen og til hvilken alder gælder det??

PFT

Hvor gammel er barnet?

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen

Mette. skriver:

Fik lige opklaret mysteriet...det er et antigæringsmiddel, hvis du kigger op

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Hvor gammel er barnet?

snart 10 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.