Rosiner/frugtstænger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.382 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej alle!

Ved at de kære små kun må få en lille mængde rosiner om ugen, men gælder der også de frugtstænger??? (altså dem man også kan få som pålæg)

Og hvad er mængden på rosiner om ugen og til hvilken alder gælder det??

PFT

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej alle!

Ved at de kære små kun må få en lille mængde rosiner om ugen, men gælder der også de frugtstænger??? (altså dem man også kan få som pålæg)

PFT

Jeg er lige med på en kigger...er det noget nyt med at de ikke må få rosiner eller hvordan??
Mine har da, fra en vis alder fået de der små pakker rosiner tit.
Frugtstængerne har de også fået, men ikke sammen med rosiner, men måske en om dagen i en uge alt efter hvad jeg har vekslet imellem.

Anmeld

15. januar 2011

Mette.

Anonym skriver:

Hej alle!

PFT

Det anbefales at børn under 2 år ikke får mere end 50 gram rosiner om ugen. Jeg kan ikke forestille mig andet end det også gælder de der stænger, da de jo er lavet af det samme!?

Men rene rosiner er det hvertfald 50 gram.

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg er lige med på en kigger...er det noget nyt med at de ikke må få rosiner eller hvordan??
Frugtstængerne har de også fået, men ikke sammen med rosiner, men måske en om dagen i en uge alt efter hvad jeg har vekslet imellem.

De må kun få et lille antal gram rosiner om ugen ved jeg.. kan ikk huske om det er 25-50 gram. Ved bare ikk til hvilken alder og om det er det samme med de frugtstænger??!! Hmm..

Vi håbe nogen kan svare os..

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen

Mette. skriver:

Det anbefales at børn under 2 år ikke får mere end 50 gram rosiner om ugen. Jeg kan ikke forestille mig andet end det også gælder de der stænger, da de jo er lavet af det samme!?

Hvad skulle der være i rosiner, som skulle være farligt at indtage?

Anmeld

15. januar 2011

4kløver

SussieThyssen skriver:

Nej for da vores var små måtte de alt

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Mette. skriver:

Aha - perfekt.. så er det med rosinerne på plads.. så mangler jeg bare lige helt afklaring på om det også kun er 50 gram frugtstang om ugen??!!

Tak for svar!

Anmeld

15. januar 2011

Mette.

SussieThyssen skriver:

Åh altså, jeg kan simpelthen ikke huske hvad det var min SP kaldte stoffet , men hvertfald noget som ikke var så godt for børn under 2 år i for store mængder.. Det var sundhedsstyrelsen anbefaling, så der er måske noget om snakken. 

Jeg får besøg af hende om en god uges tid - så skal jeg lige høre hende hvad et præcis er, skal jeg skrive det videre?

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Rosiner
Børn bør kun spise rosiner i mindre portioner og ikke hver dag. Små børn under 3 år bør ikke spise mere end ca. 50 gram rosiner om ugen, mens større børn kan spise flere rosiner.
Rosiner kan have et højt indhold af svampegiften ochratoksin A, som stammer fra skimmelsvampe og er kræftfremkaldende. Det betyder ikke noget, hvis børnene spiser mange rosiner én dag og ingen de næste. Det er det totale indtag over en længere periode, som skal begrænses

Fandt lige dette på nettet!

Anmeld

15. januar 2011

Mette.

Anonym skriver:

Aha - perfekt.. så er det med rosinerne på plads.. så mangler jeg bare lige helt afklaring på om det også kun er 50 gram frugtstang om ugen??!!

Tak for svar!

Ja, men altså, det er vel figner der er i dem, og jeg mener en herinde skrev den anden dag at man skulle betragte dem som rosiner, da de vidst er i familie med hinanden, med det der stof som ikke er så godt for småbørn.. Men, hæng mig ikke præcis op på det. Så længe man gør alt med måde er jeg sikker på det går.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.