Halvhøjseng... hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.619 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

Betteisen

Jeg går lidt med tanken om, at min store pige skal have ny seng. Hun har et lille værelse og derfor ville det være smart med en af de der halvhøje senge, så der kan blive plads til lidt hulehygge nedenunder uden at det tager for meget plads i værelset.... Men men men... hvornår er det tiden til sådan en??? Man er selvfølgelig nervøs over om de falder ud af den. Hun har indtil nu ligget i Junoseng uden tremmer.

Hun bliver 3 år i oktober.

Hvad har I af erfaringer??? Og evt anbefalinger til mærke/model...

MVH

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

LISBETH:-)

Min datter på 3,5 år ønsker sig brændende en halvhøj seng, og vi er blevet enige om at hun får en til sin 4 års fødselsdag til sommer.

Vi har kigget mange steder, og undersøgt en masse og er kommet frem til at den skal være af mærket flexa da den virker mest robust og har en skrå stige - som også er bedre at klatre op og ned af.

Jeg læste et eller andet sted på nettet at en halvhøjseng anbefales fra 6 år og op, men kender altså en del hvor børnene yngere end 6 år har en.

Anmeld

15. januar 2011

Betteisen

lisbeth2910 skriver:

Min datter på 3,5 år ønsker sig brændende en halvhøj seng, og vi er blevet enige om at hun får en til sin 4 års fødselsdag til sommer.

Vi har kigget mange steder, og undersøgt en masse og er kommet frem til at den skal være af mærket flexa da den virker mest robust og har en skrå stige - som også er bedre at klatre op og ned af.

Jeg læste et eller andet sted på nettet at en halvhøjseng anbefales fra 6 år og op, men kender altså en del hvor børnene yngere end 6 år har en.

Hej igen.

Tak for svar... har også kigget på Flexa, men de er godt nok noget dyre... især når man skal/vil have alt tilbehøret dertil SUK

Anmeld

15. januar 2011

LISBETH:-)

Betteisen skriver:

Hej igen.

Tak for svar... har også kigget på Flexa, men de er godt nok noget dyre... især når man skal/vil have alt tilbehøret dertil SUK

JA det er de. Men er masser af brugte til salg til overkommelige penge på dba.

Vi har valgt at vi ikke skal have nogen rutsjebane - da vi andre steder har oplevet at alle børnene drønner op og ned i sengen. Vi synes ikke sengen som sådan skal være en legeplads. Og så bliver prisen jo også det mindre når det kun skal være med stige og forhæng. Man kan få en boghylde inde i "hulen" men vi har andre løsninger til vores bøger så den har vi også valgt fra.

Anmeld

15. januar 2011

LinLin

Min søn fik en halvhøj seng i sommer - han blev 4 i september. Vi købte den der hedder EMIL fra ILVA - den er 80 x 200 cm, så der er rigeligt med vokseplads  (og så er planen vi skal købe en seng og montere nedenunder til Adam når de engang skal dele værelse...)

Anmeld

15. januar 2011

Lise

Jeg ved ikke så meget om det, men jeg regner med at min store søn skal have en halvhøj seng når han får nyt værelse til efteråret. Han bliver 4 til sommer

Jeg havde det selv da jeg var 4 år gammel. Er aldrig faldet ud

Anmeld

15. januar 2011

Mi

Betteisen skriver:

Hej igen.

Jeg har fundet en brugt flexa seng til 100kr som vores datter skal have om et halvt års tid. Der er hun 2½ år gammel. Så hvis du holder lidt øje, så sker det at man finder et super tilbud

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

15. januar 2011

Betteisen

MarianneSonne skriver:

Jeg har fundet en brugt flexa seng til 100kr som vores datter skal have om et halvt års tid. Der er hun 2½ år gammel. Så hvis du holder lidt øje, så sker det at man finder et super tilbud

Marianne

www.stjerneleg.dk

100 kr??? det var skisme et fund...  Fedt fundet (elsker selv når man gør et fund).

Anmeld

15. januar 2011

Mi

Betteisen skriver:

100 kr??? det var skisme et fund...  Fedt fundet (elsker selv når man gør et fund).

Ja for søren. Der var ikke madras med, men til de penge er det også lige meget. De havde endda haft den til salg lidt tid, og hvis jeg ikke havde ringet på den, den dag jeg gjorde ville de have kørt den på lossepladsen

Anmeld

15. januar 2011

Betteisen

Jeg ved ikke rigtig hvilken mærke den skal være fra. Er helt vild med forhænget på billedet.... men man kan vel ikke regne med at alle forhæng, og andet udstyr passer alle mærker og modeller. Hmmm må vist i tænkeboks.

Er der noget med at de halvhøje senge både findes i juniorstr (140 cm) og voksen str. 200 cm?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.