H1n1.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
25 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

Sees

Som nogen af jer ved, snakkede jeg med vagtlægen igår, og fik af vide at jeg nok havde H1N1, og derfor skulle isolere mig herhjemme.

Siden i nat har min tempratur bare været så mærkelig.
Vågnede kl. tre i nat, og frøs HELT VILDT, målte min tempratur, den sagde 40,6.
En halv time efter tog jeg den igen, og der var den nede på 38,2 - En halv time efter igen, og der var den oppe på 40,4.
Og sådan har det været stortset hele natten og dagen.
Jeg ryster og skiftevis fryser og sveder.

Er det normalt, og "sundt" at kroppens tempratur skifter så hurtigt og så meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Sees

15. januar 2011

TbCp

På lægevagtens hjemmside står der om voksne med feber

Der findes særlige former for feber, som du skal være opmærksom på:

1. Hvis din temperatur udviser meget store svingninger inden for et døgn - f.eks. 40ºC om morgenen, 37ºC til middag og 40ºC om eftermiddagen. 
  2. Hvis din feber varer mere end 5 dage.
  3. Hvis du har haft feber nogle dage, er blevet rask og feberfri, og du så får feber igen inden for få dage.

http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=820/sprog=1/grp=3/menu=1/

Så måske du skulle ringe til lægevagten igen?

Anmeld

15. januar 2011

Faith

Hmm kan ikke helt greje hvorfor den falder og stiger indenfor så kort tid... Synes da du skulle ringe til vagtlægen igen hvis du er utryg.

Ved der er en mere herinde fra som lige har været indlagt med H1N1. Gad vide om der er en epidemi på vej igen???

Anmeld

15. januar 2011

Sees

TbCp skriver:

På lægevagtens hjemmside står der om voksne med feber

Der findes særlige former for feber, som du skal være opmærksom på:

1. Hvis din temperatur udviser meget store svingninger inden for et døgn - f.eks. 40ºC om morgenen, 37ºC til middag og 40ºC om eftermiddagen. 
  2. Hvis din feber varer mere end 5 dage.
  3. Hvis du har haft feber nogle dage, er blevet rask og feberfri, og du så får feber igen inden for få dage.

http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=820/sprog=1/grp=3/menu=1/

Så måske du skulle ringe til lægevagten igen?

Ja, det må jeg hellere, for det er dælme ikke sjovt.
Ligger lige nu på 40,8 og jeg fryser så meget at jeg klapre tænder

Anmeld

15. januar 2011

Sees

smillaluna skriver:

Hmm kan ikke helt greje hvorfor den falder og stiger indenfor så kort tid... Synes da du skulle ringe til vagtlægen igen hvis du er utryg.

Ved der er en mere herinde fra som lige har været indlagt med H1N1. Gad vide om der er en epidemi på vej igen???

Synes jeg hørte i TV, at det skulle være på vej igen, men at folk ikke skal være bange.

Anmeld

15. januar 2011

Vingummien

Sees. skriver:

Ja, det må jeg hellere, for det er dælme ikke sjovt.
Ligger lige nu på 40,8 og jeg fryser så meget at jeg klapre tænder

Jeg vil ringe, voksne kan også få feberkramper, og når du siger du fryser så du klapre tænder.

Anmeld

15. januar 2011

Bavianis

smillaluna skriver:

Måske. Der er ihvertfald 2 mænd i Århus (tror jeg) der er døde... Og de er igen begyndt at opfordre gravide i 2. og 3. trimester til at blive vaccineret. Og jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge...

Anmeld

15. januar 2011

Faith

Bavianis skriver:

Måske. Der er ihvertfald 2 mænd i Århus (tror jeg) der er døde... Og de er igen begyndt at opfordre gravide i 2. og 3. trimester til at blive vaccineret. Og jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge...

Jeg fik vaccinen da jeg var i 16. uge fordi jeg er sygeplejerske og fik den tilbudt på min afd.  Jeg var osse meget i tvivl, men flere læger forsikrede mig om at der ingen risiko er for gravide ved at få den.

Men kan godt forstå du lige har brug for at overveje. Det havde jeg dælme osse!

Anmeld

15. januar 2011

aarhusmor

Jeg havde den sidste år og det var slemt. Du skal ikke være bekymret for det at du fryser og sveder. Det er normalt ved alle influenzaer. Sørg for at du kan bruge varmepude når du fryser (eller varm et vådt håndklæde op og put et andet omkring)

God bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.