Samvær efter tvangsfjernelse af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

TbCp

wamse skriver:

Jeg tror at alle de mennesker, der har set programmet "er du mors lille dreng?" ved hvor alvorligt det er, når forældre ikke kan etablere kontakten til barnet, og hvor hurtigt en kommune bør skride ind for at sikre barnets udvikling.

Jeg er sikker på, at de fleste tvangsfjernelser sker på en solid vurdering af hver enkelt sag.

Lige præcis!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

sophiasmor

jeg har læst denne tråd og jeg vil gerne høre hvem der har lavet den og hvis det er nogen der hentyder til mig og min familie så skriv gerne i pb til mig med hvem i er der har lavet denne tråd

Anmeld

22. december 2011

Ansemusen

Jeg kender jo ikke til sagen. Men hvis jeg udelukkende skal svare ud fra det su skriver, så mener jeg ikke at man kan konkludere noget på baggrund af en måned gammelt spædbarn, som græder efter samværd!

Men der kan jo ligge andet bag, som vi ikke kender til. Men er beslutningen udelukkende taget på baggrund af barnets efterfølgende skrigetur, så er jeg enig med dig i, at det er forkasteligt!

Jeg har en idé (muligvis forkert) om, at når først et barn er tvangsfjernet, så er forældrenes rettigheder enormt dårlige, og så skal der ikke meget til før man ser en masse problemer omkring dem og samværdet med barnet.

Jeg tror også de fleste børn bliver retmæssigt tvangsfjernet - men ikke alle desværre!
Fx Hannah fra DUM, hun havde fået tvangsfjernet sin datter hvis ikke hun havde kæmpet med advokat i en retssag! Og der var tilsyneladende IKKE grund nok til en tvangsfjerning!

Anmeld

23. december 2011

Pige2009

sophiasmor skriver:

jeg har læst denne tråd og jeg vil gerne høre hvem der har lavet den og hvis det er nogen der hentyder til mig og min familie så skriv gerne i pb til mig med hvem i er der har lavet denne tråd

Er du klar over, at denne tråd er helt tilbage fra januar i år?

Anmeld

23. december 2011

sophiasmor

ja det er jeg godt klar over

der bliv vores datter nemlig fjernet så derfor !?

Anmeld

23. december 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Ja nu ved jeg ikke rigtig hvordan tingene hænger sammen når kommunerne tager stilling til hvor meget samvær der skal være. Men blir da lidt hidsig når jeg får afvide af et venne par som har fået fjernet deres barn kun må have samvær med barnet hver 4. uge pga at efter deres første samvær med barnet ikke gik så godt ifølge kommunen.. Barnet havde åbenbart fået en skrigetur efter at det var kommet hjem til plejefamillien igen og det begrunder de så med at det var fordi barnet ikke havde været tryg ved forældrene.. Så derfor må de kun se barnet hver 4. uge nu.. Er det mig eller er det ikke helt hen i vejret.. Barnet er ca 1 månede gammel og efter min mening fjernet fra dem pga nogle meget dårlige grunde..

den er jo rigtig svær. Men hvis tanken er at barnet skal vende tilbage til forældrene så er det jo vildt underligt at der går så lang tid. Hvis man nu skal spille efter deres regler men stadigvæk gerne vil se barnet oftere, kan man så ikke få lov at have barnet hvor plejeforældrene er i nærheden? jeg mener det er jo typisk med små børn at når de har bundet sig til en omsorgsperson så er det lidt svært pludselig at ryge i armene hver 4 uge på "fremmede". -hvad der efter min mening lyder helt vildt banalt.

Med mindre der er vold eller vanrøgt så kan jeg ikke se hvorfor barnet ikke skulle se sine forældre oftere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.