Samvær efter tvangsfjernelse af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.017 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. januar 2011

Anonym trådstarter

Ja nu ved jeg ikke rigtig hvordan tingene hænger sammen når kommunerne tager stilling til hvor meget samvær der skal være. Men blir da lidt hidsig når jeg får afvide af et venne par som har fået fjernet deres barn kun må have samvær med barnet hver 4. uge pga at efter deres første samvær med barnet ikke gik så godt ifølge kommunen.. Barnet havde åbenbart fået en skrigetur efter at det var kommet hjem til plejefamillien igen og det begrunder de så med at det var fordi barnet ikke havde været tryg ved forældrene.. Så derfor må de kun se barnet hver 4. uge nu.. Er det mig eller er det ikke helt hen i vejret.. Barnet er ca 1 månede gammel og efter min mening fjernet fra dem pga nogle meget dårlige grunde..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

TbCp

Det er svært at vide når man ikke har sagen i hånden...

Jeg ved dog at der skal virkelig meget til før et barn bliver tvangsfjernet, så er sikker på at kommunen har deres grunde til at gøre som de gør.

Anmeld

14. januar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Ja nu ved jeg ikke rigtig hvordan tingene hænger sammen når kommunerne tager stilling til hvor meget samvær der skal være. Men blir da lidt hidsig når jeg får afvide af et venne par som har fået fjernet deres barn kun må have samvær med barnet hver 4. uge pga at efter deres første samvær med barnet ikke gik så godt ifølge kommunen.. Barnet havde åbenbart fået en skrigetur efter at det var kommet hjem til plejefamillien igen og det begrunder de så med at det var fordi barnet ikke havde været tryg ved forældrene.. Så derfor må de kun se barnet hver 4. uge nu.. Er det mig eller er det ikke helt hen i vejret.. Barnet er ca 1 månede gammel og efter min mening fjernet fra dem pga nogle meget dårlige grunde..

Jeg synes i hvert fald at hver 4. uge, det er meget lang tid imellem, så kan barnet jo ikke huske dem alligevel... Man kunne da evt. have overvåget opsyn, så kan kommunen da se hvad der foregår??

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Denne kommune hvor barnet er blevet tvangsfjernet er rigtig gode til at fjerne børn uden en endelig god grund...

Anmeld

14. januar 2011

Enayia

Jeg synes det er rigtig svært at sige når man hverken kender menneskerne, begrundelsen eller historien. Mener ikke en kommune bare sådan lige fjerner et barn uden videre! Så ved desværre ikke hvad jeg skal svare til dig.

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

victoria2008 skriver:

Jeg synes i hvert fald at hver 4. uge, det er meget lang tid imellem, så kan barnet jo ikke huske dem alligevel... Man kunne da evt. have overvåget opsyn, så kan kommunen da se hvad der foregår??

Ja det tænkte jeg også. De har dog snakke med deres advokat som vil klage over afgørelsen. Skal lige siges at de kun har haft samvær en gang og det kun er lidt over en uge siden at barnet blev fjernet.

Anmeld

14. januar 2011

sophiemy

Må indrømme at jeg som udgangspunkt er 100% enig med Tina (TbCp). Det er MEGET dyrt for en kommune at tvangsfjerne børn - og derfor skal der meget til før at de gør det - især i disse spare tider. Men vi kender jo ikke sagen, så det er svært at sige noget konkret.

Anmeld

14. januar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Ja det tænkte jeg også. De har dog snakke med deres advokat som vil klage over afgørelsen. Skal lige siges at de kun har haft samvær en gang og det kun er lidt over en uge siden at barnet blev fjernet.

Ok, men under alle omstændigheder skal der ikke gå så langt imellem besøgene, og så må de være overvåget, hvis kommunen mener at forældrene gør noget galt...

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

De har fjernet barnet fordi de mener at der ikke var god øjenkontakt og så mente de at barnet trak sig ind i sig selv.. Skal så også sige at der er stor aldersforskel på forældrene men det gør dem ikke til dårligere forældre.. Moren er ik 18 endnu.. Og faren har 2 hjemmeboende børn i forevejen..

Anmeld

14. januar 2011

wamse

Anonym skriver:

De har fjernet barnet fordi de mener at der ikke var god øjenkontakt og så mente de at barnet trak sig ind i sig selv.. Skal så også sige at der er stor aldersforskel på forældrene men det gør dem ikke til dårligere forældre.. Moren er ik 18 endnu.. Og faren har 2 hjemmeboende børn i forevejen..

Jeg tror at alle de mennesker, der har set programmet "er du mors lille dreng?" ved hvor alvorligt det er, når forældre ikke kan etablere kontakten til barnet, og hvor hurtigt en kommune bør skride ind for at sikre barnets udvikling.

Jeg er sikker på, at de fleste tvangsfjernelser sker på en solid vurdering af hver enkelt sag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.