Må baby sove på maven...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

SussieThyssen

vingummibamse skriver:

min datter på knap 2 måneder vil kun sove på maven... vi kan ikke få hende til at falde i søvn på ryggen..

så mit spørgsmål er må hun godt sove på maven...?

Rul hende ind i dynen og læg hende på siden.
Mine har altid sovet på siden, og ligget dejligt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

vingummibamse

Maja88 skriver:

ja men tænk nu hvis uheldet så er ude.. så vil du jo bebrejde dig selv resten af dine dage.

sagde også bare at det nemmeste var....

skriver jo her inde for at høre hvorfor det er de siger at babyer ikke må sove på maven...

for ja ved at det hed sig da vi var små at vi SKULLE sove på maven...

men hmmm ja må nok bare snakke med min sundhedsplejske om det...

Anmeld

14. januar 2011

Kløver

Maja88 skriver:

ja ved dig må hun, men ellers ikke før hun selv kan vende sig

Anmeld

14. januar 2011

NoName

Så prøv at lægge hende på siden, sådan lidt skrå, så når hun sover så triller hun om på ryggen. Det har virket her... Jeg kan menlig heller ikke få min til at sove på ryggen mere. kun i barnevognen, men der kan hun jo ikke ligge altid...

Anmeld

14. januar 2011

Maja88

vingummibamse skriver:

sagde også bare at det nemmeste var....

skriver jo her inde for at høre hvorfor det er de siger at babyer ikke må sove på maven...

for ja ved at det hed sig da vi var små at vi SKULLE sove på maven...

men hmmm ja må nok bare snakke med min sundhedsplejske om det...

siger heller ikke du gør det, men ville bare være dumt at tage chancen hvis det er.

Anmeld

14. januar 2011

vingummibamse

noname skriver:

Så prøv at lægge hende på siden, sådan lidt skrå, så når hun sover så triller hun om på ryggen. Det har virket her... Jeg kan menlig heller ikke få min til at sove på ryggen mere. kun i barnevognen, men der kan hun jo ikke ligge altid...

hva ligger du ind under hende...?

for syntes nemlig jeg har prøvet men når hun bevæger sig flytter det sig bare væk fra hende...

Anmeld

14. januar 2011

hc=k

Der er en masse regler om børn ikke må det ene og det andet.

Der er faktisk nogle tilfælde hvor læger og sundhedsplejesker anbefaler at børn sover på maven af flere grunde.

Min søn har aldrig kunnet sove på ryggen og sov på siden.
Man skal følge sine instinkter og lige huske på at alle børn ikke er ens og at nogle børn bare ikke KAN sove som lægerne anbefaler.

Snak med sundhedsplejesken

Anmeld

14. januar 2011

NoName

vingummibamse skriver:

hva ligger du ind under hende...?

for syntes nemlig jeg har prøvet men når hun bevæger sig flytter det sig bare væk fra hende...

Dynen... når hun så sover, kan jeg trække den ud og hun triller om på ryggen... vågner hun, så er det samme procedure om igen, måske bare på den anden side...

Anmeld

14. januar 2011

Lolli

vingummibamse skriver:

det har vi prøvet... men så vågner hun max 5 min. efter og skriger i vilden sky...

hun er først begyndt på det nu... hun har ellers ind til nu ville sove på ryggen..

så ja det nemmeste var jo bare at lade hende sove på maven...

Hmm... Ja, så hjælper det jo ikke meget. Men måske på siden som nogle foreslår.

Anmeld

14. januar 2011

Nadia&Daniel

Min SP har sagt at Laura kun må sove på ryggen. På maven (og på siden) kan være foresage vuggedød. Står også i folderen man får (eller selv tager) på hospotalerne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.