VIRKELIG frustreret, og panik agtig !!!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Kindfed

Tværtimod! Følelsen kan komme, men inderst inde tager jeg det ikke så tungt, når jeg en sjælden gang føler mig utilstrækkelig, fordi jeg ved, at selv en mor ikke altid kan redde verden =) Jeg kan fx ikke få feber til at gå væk - det er sådan noget, man må lære at leve med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Nettemor

Kindfed skriver:

Det lyder som mig dengang. Jeg vil endda tilføje, at du igennem hele din graviditet og bagefter vil få foldere om alt muligt smidt i nakken, som vil hjælpe dig med at få fokus på bestemte ting, efterhånden som de bliver relevante, ligesom din sundhedsplejerske vil blive guld værd, når barnet er kommet.

Og så er det faktisk ikke så svært at passe og pleje en baby, som man kunne tro (søvnmangel ikke iberegnet). Den skal nok selv fortælle dig, om den mangler noget, og er den beskidt, så vasker man den

Du kan jo vælge at se din panik og frustration som et dejligt tegn på, at du af hele dit hjerte gerne vil gøre alt det bedste for det lille barn, og så er det også det, du kommer til at gøre! 

Anmeld

13. januar 2011

Kløver

170811 skriver:

Åh... Jeg har meget lang tid til jeg skal føde. (august). MEN.. Jeg føler bare der er så mange ting man skal, som jeg ikke aner noget om

Jeg begynder at gå i panik om jeg overhoved kan finde ud af at være mor!

Hvad skal man købe, hvor skal man købe det, hvorfor, hvordan, hvornår!? Hvilke bleer, hvordan ammer man, hva med mme, flaske, grød/mos, tøj, hvilken autostol, hvilken barnevogn.  Har aldrig skiftet en ble i mit liv, og jeg synes lige pludselig der er ubeskriveligt uoverskueligt mange ting jeg ingen ting aner om... Er jeg den eneste der har det sådan? Er der en bog hvor jeg kan få alle svar foræret?

Hjælp. Føler jeg går lidt i panik. Måske er det normalt.

tro mig, jeg ahvde det på smame måde, og tror de fleste kommer igennem det, og kan sige så meget, at der er ritgig god tid, til at vænne sig til tanken om den nye rolle. Jeg har haft super meget glæde af at være herinde, samt politikkens graviditetsbog.

Jeg har brugt meget at kigge i god tid hvad der findes på markedet, og hvad der kunne være af behov i forhold til os. Feks barnevogn, hvor længe vil jeg bruge den, hvor meget har vi råd til at give, skal den kunne være i bilen osv osv

Jeg er sikker på det hele nok skal gå, og i finder ud af det hele efterhånden

Har du nogle spørgsmål, eller ønsker hjælp, er du velkommen, også til at skrive privat, hvis det er

Anmeld

14. januar 2011

170811

Kindfed skriver:

Det lyder som mig dengang. Jeg vil endda tilføje, at du igennem hele din graviditet og bagefter vil få foldere om alt muligt smidt i nakken, som vil hjælpe dig med at få fokus på bestemte ting, efterhånden som de bliver relevante, ligesom din sundhedsplejerske vil blive guld værd, når barnet er kommet.

Og så er det faktisk ikke så svært at passe og pleje en baby, som man kunne tro (søvnmangel ikke iberegnet). Den skal nok selv fortælle dig, om den mangler noget, og er den beskidt, så vasker man den

Du kan jo vælge at se din panik og frustration som et dejligt tegn på, at du af hele dit hjerte gerne vil gøre alt det bedste for det lille barn, og så er det også det, du kommer til at gøre! 

Tak for dit svar! Jeg synes simpelthen der er så mange ting! Måske jeg lige skulle prøve at slå koldt vand i blodet, selvom det er svært.

Føler bare ikke jeg har svar på noget! Jeg skal til første lægebesøg på mandag, altså når jeg er 10+5! Jeg synes det er lidt sent, da jeg simpelthen er et stort spørgsmålstegn!

Anmeld

14. januar 2011

170811

Og tak alle andre for svar også. rart at høre jeg ikke er den eneste der bare føler at man er totalt grøn på området "BABY"!!

Anmeld

14. januar 2011

170811

Og jeg har lånt hele bibliotekets afdeling med graviditets- og baby bøger

Anmeld

14. januar 2011

Holbæktrunten

170811 skriver:

Åh... Jeg har meget lang tid til jeg skal føde. (august). MEN.. Jeg føler bare der er så mange ting man skal, som jeg ikke aner noget om

Jeg begynder at gå i panik om jeg overhoved kan finde ud af at være mor!

Hvad skal man købe, hvor skal man købe det, hvorfor, hvordan, hvornår!? Hvilke bleer, hvordan ammer man, hva med mme, flaske, grød/mos, tøj, hvilken autostol, hvilken barnevogn.  Har aldrig skiftet en ble i mit liv, og jeg synes lige pludselig der er ubeskriveligt uoverskueligt mange ting jeg ingen ting aner om... Er jeg den eneste der har det sådan? Er der en bog hvor jeg kan få alle svar foræret?

Hjælp. Føler jeg går lidt i panik. Måske er det normalt.

Jeg har det nogenlunde ligesom dig... Så du er ikke den eneste.

Men har heldigvis dejlige venner og familie (og manden selvfølgelig) til at støtte mig når de grønne grise kommer lidt for hurtigt ud af bagdelen.

Men ellers tænker jeg mht udstyr, at man vel må prioritere. Et sted den kan sove og en barnevogn + autosæde så vi kan komme ud, anser jeg for det vigtigste. Og selvfølgelig lidt tøj og et par flasker. Men ellers må det komme henad vejen, efterhånden som jeg opdager at jeg mangler det, eller bliver gjort opmærksom på at der er nogle remedier der kan lette min hverdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.