VIRKELIG frustreret, og panik agtig !!!!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

170811

Åh... Jeg har meget lang tid til jeg skal føde. (august). MEN.. Jeg føler bare der er så mange ting man skal, som jeg ikke aner noget om

Jeg begynder at gå i panik om jeg overhoved kan finde ud af at være mor!

Hvad skal man købe, hvor skal man købe det, hvorfor, hvordan, hvornår!? Hvilke bleer, hvordan ammer man, hva med mme, flaske, grød/mos, tøj, hvilken autostol, hvilken barnevogn.  Har aldrig skiftet en ble i mit liv, og jeg synes lige pludselig der er ubeskriveligt uoverskueligt mange ting jeg ingen ting aner om... Er jeg den eneste der har det sådan? Er der en bog hvor jeg kan få alle svar foræret?

Hjælp. Føler jeg går lidt i panik. Måske er det normalt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Noneother

Jeg havde aldrig været tæt på et spædbarn i mit liv (og var langt fra mortypen) da jeg pludselig stod med 2 streger på testen.

Jeg anede mildt sagt ingenting, men bare rolig. De lærer dig at skifte ble på barselsgangen  og det meste andet kan man læse sig til. Der er ca 1000 bøger om emnet!

Fra Cira - Som er en rigtig supermor med styr på det hele den dag idag!

Anmeld

13. januar 2011

170811

Noneother skriver:

Jeg havde aldrig været tæt på et spædbarn i mit liv (og var langt fra mortypen) da jeg pludselig stod med 2 streger på testen.

Jeg anede mildt sagt ingenting, men bare rolig. De lærer dig at skifte ble på barselsgangen  og det meste andet kan man læse sig til. Der er ca 1000 bøger om emnet!

Fra Cira - Som er en rigtig supermor med styr på det hele den dag idag!

Tak for dit svar. Synes godt nok der er så utroligt mange ting jeg pludselig ikke har styr på, og det gør mig totalt forvirret.

Tror jeg skal runde biblioteket evt.

Anmeld

13. januar 2011

Kindfed

Noneother skriver:

Det lyder som mig dengang. Jeg vil endda tilføje, at du igennem hele din graviditet og bagefter vil få foldere om alt muligt smidt i nakken, som vil hjælpe dig med at få fokus på bestemte ting, efterhånden som de bliver relevante, ligesom din sundhedsplejerske vil blive guld værd, når barnet er kommet.

Og så er det faktisk ikke så svært at passe og pleje en baby, som man kunne tro (søvnmangel ikke iberegnet). Den skal nok selv fortælle dig, om den mangler noget, og er den beskidt, så vasker man den

Du kan jo vælge at se din panik og frustration som et dejligt tegn på, at du af hele dit hjerte gerne vil gøre alt det bedste for det lille barn, og så er det også det, du kommer til at gøre! 

Anmeld

13. januar 2011

Noneother

170811 skriver:

Tak for dit svar. Synes godt nok der er så utroligt mange ting jeg pludselig ikke har styr på, og det gør mig totalt forvirret.

Tror jeg skal runde biblioteket evt.

God idé. og udover baby.dk, som er en fantastisk side, så er der rigtig meget info på nettet.

Derudover er "Dit barn 0-6 år", "vidunerlige uger" og "sov igennem uden gråd" fantastiske bøger i mine øjne.

og så er der osse: "Hvor lagde jeg babyen?" men den er bare sjov. -uden at man lære noget specielt af den.

Anmeld

13. januar 2011

Noneother

Kindfed skriver:

Det lyder som mig dengang. Jeg vil endda tilføje, at du igennem hele din graviditet og bagefter vil få foldere om alt muligt smidt i nakken, som vil hjælpe dig med at få fokus på bestemte ting, efterhånden som de bliver relevante, ligesom din sundhedsplejerske vil blive guld værd, når barnet er kommet.

Og så er det faktisk ikke så svært at passe og pleje en baby, som man kunne tro (søvnmangel ikke iberegnet). Den skal nok selv fortælle dig, om den mangler noget, og er den beskidt, så vasker man den

Du kan jo vælge at se din panik og frustration som et dejligt tegn på, at du af hele dit hjerte gerne vil gøre alt det bedste for det lille barn, og så er det også det, du kommer til at gøre! 

Godt sagt. -for ja. De skal nok sige til hvis de mangler noget!

Anmeld

13. januar 2011

Lou87

170811 skriver:

Åh... Jeg har meget lang tid til jeg skal føde. (august). MEN.. Jeg føler bare der er så mange ting man skal, som jeg ikke aner noget om

Hvad skal man købe, hvor skal man købe det, hvorfor, hvordan, hvornår!? Hvilke bleer, hvordan ammer man, hva med mme, flaske, grød/mos, tøj, hvilken autostol, hvilken barnevogn.  Har aldrig skiftet en ble i mit liv, og jeg synes lige pludselig der er ubeskriveligt uoverskueligt mange ting jeg ingen ting aner om... Er jeg den eneste der har det sådan? Er der en bog hvor jeg kan få alle svar foræret?

Hihi undskyld jeg små fniser lidt.. Intet ondt
Men kan bare huske jeg selv tænkte nogle af de ting under graviditeten... Og specielt til sidst.
Nogle oplever det mere end andre har jeg hørt, så nej det er absolut ikk unormalt at tænke sådan. Og du kan (desværre) også når du har født, føle at du ikke slår til som mor nogengange.

Men husk på at alle nye ting skal læres... Ingen mestre det fra start.
Og er sikker på du nok skal lære tingene hen af vejen
Der er sikkert også nogle veninder eller nogle bekendte du kan snakke lidt med det om... eller læse dig til en masse.
Jeg syntes den bog fra lægen var god og så har jeg fået politikens børnebog af min mor - super bog!

Så bare tag det roligt og lad tingene komme

Anmeld

13. januar 2011

Kindfed

Lou87 skriver:

Og du kan (desværre) også når du har født, føle at du ikke slår til som mor nogengange.

Ork ja

Anmeld

13. januar 2011

Lou87

Kindfed skriver:

Ork ja

Det lød meget "tungt" ?

Anmeld

13. januar 2011

Enayia

170811 skriver:

Uha, jeg tror det er helt normalt. Nogle dage er jeg også helt panisk over alle de ting man skal huske, og kan man nu finde ud af det!

Knus til dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.