Dine bedste kanelsnegle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.420 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

Fines mor

Hvem har den bedste opskrift på kanelsnegle, som ikke bliver tørre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

otlitrom

Jeg vil ikke sige jeg har den, for det er nærmest flovt. Men jeg bagte kanelsnegle igår, lavet med den dej man kan købe i poser, ligesom pizzadej. Den er rullet ud, man skal kun lave smør/sukker/kanel blandingen til at smørre på. Men de er sgi bedre end mine egne...

De blev nemlig ikke tørre, det synes jeg ALTID mine hjemmelavede gør.

Jeg er normalt ikke tilhænger af de der færdigløsninger, men det skulle prøves. Og jeg blev meget positivt overrasket!

Anmeld

13. januar 2011

Fines mor

kitty skriver:

Jeg vil ikke sige jeg har den, for det er nærmest flovt. Men jeg bagte kanelsnegle igår, lavet med den dej man kan købe i poser, ligesom pizzadej. Den er rullet ud, man skal kun lave smør/sukker/kanel blandingen til at smørre på. Men de er sgi bedre end mine egne...

De blev nemlig ikke tørre, det synes jeg ALTID mine hjemmelavede gør.

Jeg er normalt ikke tilhænger af de der færdigløsninger, men det skulle prøves. Og jeg blev meget positivt overrasket!

Hihi jeg syntes altid jeg har fundet ud af, hvorfor pokker de bliver tørre ?!?! Men det kunne jo være, at der var nogle herinde, som virkelig havde en rigtig god opskrift, eller tips.

Anmeld

13. januar 2011

Kay

100 g. smør

5 dl. mælk

50g gær

1,5 dl sukker

½ tsk salt

2 tsk stødt kardemumme

800gr. hvedemel

Fyld:

300 gr. smør

4 dl. sukker

4 spsk. kanel

Smør og mælk varmes til smørret er smeltet og mælken er fingervarm. Gæren smuldres i en skål og opløses i den lune mælk. Sukker og salt tilsættes og der røres til sukker og salt er opløst.

Kardemomme og mel tilsættes og dejen æltes smidig. Hæver overdækket i 40 minutter.

Imens røres fyldet sammen.

Dejen deles i to stykker, der hver rulles ud til et rektangel (ca. 20x30 cm). Fyldet fordeles på de to rektangler og de rulles stramt sammen fra den brede side. Hver rulle skæres i 20 stykker.

Den løse "snip" på hver snegl bøjes ind under sneglen og den lægges med "snippen" nedad på en bagepapirbeklædt plade eller i små papirforme. Efterhæver overdækket i 40 minutter.

Sneglene pensles med æg og bages i forvarmet ovn ved 225 grader C i 6-8 minutter.

jeg ruller dem dog på en helt anden måde... men det er meget svært at forklare... det er noget der hedder krølsnegle... men kan tage billeder næste gang jeg laver dem

Anmeld

14. januar 2011

Dot D

Kay skriver:

100 g. smør

5 dl. mælk

50g gær

1,5 dl sukker

½ tsk salt

2 tsk stødt kardemumme

800gr. hvedemel

Fyld:

300 gr. smør

4 dl. sukker

4 spsk. kanel

Smør og mælk varmes til smørret er smeltet og mælken er fingervarm. Gæren smuldres i en skål og opløses i den lune mælk. Sukker og salt tilsættes og der røres til sukker og salt er opløst.

Kardemomme og mel tilsættes og dejen æltes smidig. Hæver overdækket i 40 minutter.

Imens røres fyldet sammen.

Dejen deles i to stykker, der hver rulles ud til et rektangel (ca. 20x30 cm). Fyldet fordeles på de to rektangler og de rulles stramt sammen fra den brede side. Hver rulle skæres i 20 stykker.

Den løse "snip" på hver snegl bøjes ind under sneglen og den lægges med "snippen" nedad på en bagepapirbeklædt plade eller i små papirforme. Efterhæver overdækket i 40 minutter.

Sneglene pensles med æg og bages i forvarmet ovn ved 225 grader C i 6-8 minutter.

jeg ruller dem dog på en helt anden måde... men det er meget svært at forklare... det er noget der hedder krølsnegle... men kan tage billeder næste gang jeg laver dem

KRØLSNEGLE det lyder spændende, glæder mig til at se billede

Anmeld

15. januar 2011

Kay

skal bage dem næste uge... eller næste igen så kommer der billeder

Anmeld

30. januar 2011

Kay

Dot D skriver:

KRØLSNEGLE det lyder spændende, glæder mig til at se billede

så er der billeder og vejledning

https://www.baby.dk/debat/87430pi1/kageklubben/kroellsnegle.aspx

Anmeld

30. januar 2011

Zafir

Åhh lålålååååå... Kanelsnegle

Jeg laver altid en ooooordenlig portion, når jeg laver det, også laver jeg 'pølser' og putter i fryseren, så man lige kan tage en stang op og smide i ovnen. (hjemmelavet bake off!!!).

Jeg laver en lækker blød gærdej, med kardemomme og æg (fx. amos til smørkage).

Så smører jeg det udrullede dej med BÅDE masser af remonce (lavet på farin naturligvis) OG ALDRIG at glemme!!!! - Sådan noget købe-kage-creme... Det gør bare at de ALDRIG bliver tørre og lige får det der EKSTRA nam nam nam ...

Så bager man kun dem man skal spise og resten laver man i passende ruller i fryseren...

Perfekt hvergang!!!

Også får jeg lige helt vildt lyst til det... Måske skulle man bage dem en af dagene... nam nam

Anmeld

30. januar 2011

Nynne88

Søg på dr1 på "Det søde liv" - det er VERDENS bedste.. Min kæreste lavede dem til mig igår og i dag er de stadig bløde som smør  mums

Anmeld

31. januar 2011

Betteisen

Hejsa...

Jeg har en RET god opskrift på kanelsnegle... De er aldrig blevet tørre og har altid fået mange komplimenter for dem.

300 g mel
100 g margarine
1 pk gær
1 spsk. sukker
1 tsk. salt
1 æg + 1 æg til pensling
1 dl mælk

Fyld:

150 g margarine
150 g mørk farin
3-6 tsk. kanel (efter smag)
1 spsk. mel

Lav evt lidt ekstra fyld

Margarinen smeltes og afkøles med mælken
Gær, æg salt og sukker tilsættes
Melet røres i og dejen æltes.

Skal hæve overdækket ca ½ time.

Fyldet røres sammen

Dejen rulles ud og fyldet smøres på i et jævnt lag (men gerne mest fyld, der hvor dejen rulles fra)
Dejen rulles sammen som en roulade og skæres ud i passende skiver
Hæver ca 20 min og pensles med æg
Bages i 8-10 min ved 225 grader

Husk glasur som pynt

GOD fornøjelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.