Vuggestue - hvad har man brug for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Rosa

Kirle skriver:

Skiftetøj af det hele pga. vådt tøj, tisseuheld og bare gris

Vinter: Flyverdragt, termotøj, regntøj, vinterjakke, termostøvler, vinterstøvler, fleece eller uld elefanthue og luffer. Uldundertøj, bluser, trøjer, strømpebukser, joggingbukser/løse buks og evt. underbukser.

Forår/efterår:varm jakke (evt. termojakke med regntøj/vindjakke), vindjakke, regntøj, gummistøvler, gummisko/støvletter. T-shirts, bluse, bukser, strømper og evt. velour/uld/fleecetrøje.

Sommer: vindjakke, regntøj, gummistøvler, sandaler, deminshorts der går ned over knæerne, t-shirts, bluser og solhat der går ned i nakken.

Jep det er den dyre sæson I starter i

Ejj, men mange af tingene har man jo i forvejen. Han har f.eks. en flyverdragt og selvfølgelig mere end et sæt tøj 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

AnneBJ

Rosa skriver:

Tusind tak  

Jeg skal lige finde ud af det der med nusseklud, for indtil videre har han ikke knyttet sig til nogen bestemt, men han har da sådan en Dinglis kaninklud som ligger i sengen... 

Jeg ved at vuggestuen selv har krybber, og at han får sin egen, så måske skal han have sin egen dyne/voksi med ?

Tja, det er svært at vide fra sted til sted jo... Hvis du gerne vil nå at finde noget på udsalg, fx køredragt, er det jo tilladt at ringe og spørge. Men jeg vil tro at de har både dyne, betræk og sovedragt

Anmeld

13. januar 2011

Mullebergen

Rosa skriver:

Hvad skal man sørge for at eje når ens barn starter i vuggestue? Bare så jeg måske kunne nå at score det lidt billigere inden udsalget er ovre 

Knus

Rosa og Jonte

Ihh, I ser så søde ud 

Jeg tror de andre har nævnt, det der er at nævne.

I Hjaltes vuggestue var der bleer, men jeg ved at det er forskelligt fra sted til sted 

Anmeld

13. januar 2011

ESV

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Bleer er også ret væsentlige at huske

Det er forskelligt fra kommune til kommune.. vi skal ikke selv sørge for bleer..

Anmeld

13. januar 2011

AnneBJ

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Bleer er også ret væsentlige at huske

Det får man også nogle steder, men selvfølgelig hellere have dem med, og det ikke er nødvendigt, end omvendt...

Anmeld

13. januar 2011

Nemesis

hvordan gik dit besøg??

Sara er jo lige startet og her har vi ikke købt noget ekstra.

Hun har et par sutsko dernede og i en kasse har hun et helt sæt skiftetøj som også ligger der fast og da hun er en frossenpind har hun fået en fleecepose med som hun har på under deres sovepose.

Ellers skulle hun bare have haft en trøje/hue med til det.

:-) Sisse

Anmeld

13. januar 2011

<3

Rosa skriver:

Ejj, men mange af tingene har man jo i forvejen. Han har f.eks. en flyverdragt og selvfølgelig mere end et sæt tøj 

Ja I de skiftende sæsoner hvor det er koldt om morgenen og varmt om eftermiddagen får Tjalfe hele arsenalet med så kan pæd. selv vurdere hvor meget og hvordan. Det kan jo skifte MEGET og ikke mindst HURTIGT

Men ja de koster de små så her køber vi de to flyverdragter per sæson på lagersalg eller udsalg Og ja der er købt til næste vinter.

Anmeld

13. januar 2011

Mullebergen

Kirle skriver:

Skiftetøj af det hele pga. vådt tøj, tisseuheld og bare gris

Vinter: Flyverdragt, termotøj, regntøj, vinterjakke, termostøvler, vinterstøvler, fleece eller uld elefanthue og luffer. Uldundertøj, bluser, trøjer, strømpebukser, joggingbukser/løse buks og evt. underbukser.

Forår/efterår:varm jakke (evt. termojakke med regntøj/vindjakke), vindjakke, regntøj, gummistøvler, gummisko/støvletter. T-shirts, bluse, bukser, strømper og evt. velour/uld/fleecetrøje.

Sommer: vindjakke, regntøj, gummistøvler, sandaler, deminshorts der går ned over knæerne, t-shirts, bluser og solhat der går ned i nakken.

Evt. bleer, 1-2 sutter med navn, sovebamse/klud, solcreme, fedcreme til kinderne, numsecreme og medicin.

Jep det er den dyre sæson I starter i

Jeg tilføjer lige sidde/termofutter når han ikke går endnu -Hvis I ikke allerede har sådan et par 

Anmeld

13. januar 2011

<3

MatildeS skriver:

Jeg tilføjer lige sidde/termofutter når han ikke går endnu -Hvis I ikke allerede har sådan et par 

Åh det var helt bevidst at jeg ikke nævnte dem. Har bare set ALT for mange små børn der træder ud af dem og så ender med at sidde fast oppe i flyverdragtens krop, hvis du forstår. Kan slet ikke anbefale dem til vs eller dp. Der er bare for mange børn til pæd. kan ordne sådanne nogle ting

Anmeld

13. januar 2011

Mussen2

Jeg har ikke andet at supplerer med end, at vi var rigtig glade for vores vogeleins (regnbukser med fødder i) de var super gode i foråret, hvor min datter ikke kunne gå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.