Vuggestue - hvad har man brug for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.143 visninger
24 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

Rosa

Hvad skal man sørge for at eje når ens barn starter i vuggestue? Bare så jeg måske kunne nå at score det lidt billigere inden udsalget er ovre 

Knus

Rosa og Jonte

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Bavianis

Aner ikke hva dman skal bruge - vil bare sige skønt billede

Anmeld

13. januar 2011

Rosa

Bavianis skriver:

Aner ikke hva dman skal bruge - vil bare sige skønt billede

Tak - ja vi hygger os selvom Pappa ikke er hjemme 

Anmeld

13. januar 2011

Bavianis

Rosa skriver:

Tak - ja vi hygger os selvom Pappa ikke er hjemme 

Også her! Han er på kursus i Århus. Derfor skal Frida sove i sengen. Når katten er ude leger musene på bordet...

Anmeld

13. januar 2011

AnneBJ

Rosa skriver:

Hvad skal man sørge for at eje når ens barn starter i vuggestue? Bare så jeg måske kunne nå at score det lidt billigere inden udsalget er ovre 

Knus

Rosa og Jonte

Skønt billede

Jeg kan svare som kommende pædagog - ikke som mor. Derfor ved jeg ikke om det er en fordel med flere sæt overtøj o. lign.

Men altså, afhængig af sovesituationen, ude? i krybber? inde på madrasser? så foretrak vi i "min" vuggestue at de små havde et par bløde jogginbukser de kunne puttes i, og så en trøje at have over deres alm. bluse. Så havde VS selv nogle sovedragter de blev puttet i efterfølgende.

En yndlingsbamse/sut/nusseklud til puttetid

Sutsko

Skiftetøj

Hvis der er speciel creme I plejer at bruge, eller hvis han har behov for at få smurt kinder inden han skal ud og sove fx (nogle steder har selv creme til det, og er obs) Zinksalve har de.

Overtøj passende til årstiden og barnets størrelse!

det var lige hvad jeg umiddelbart kan komme i tanke om - husk navn i alt, for pædagogernes skyld

Anmeld

13. januar 2011

Rosa

AnneBJ skriver:

Skønt billede

Jeg kan svare som kommende pædagog - ikke som mor. Derfor ved jeg ikke om det er en fordel med flere sæt overtøj o. lign.

Men altså, afhængig af sovesituationen, ude? i krybber? inde på madrasser? så foretrak vi i "min" vuggestue at de små havde et par bløde jogginbukser de kunne puttes i, og så en trøje at have over deres alm. bluse. Så havde VS selv nogle sovedragter de blev puttet i efterfølgende.

En yndlingsbamse/sut/nusseklud til puttetid

Sutsko

Skiftetøj

Hvis der er speciel creme I plejer at bruge, eller hvis han har behov for at få smurt kinder inden han skal ud og sove fx (nogle steder har selv creme til det, og er obs) Zinksalve har de.

Overtøj passende til årstiden og barnets størrelse!

det var lige hvad jeg umiddelbart kan komme i tanke om - husk navn i alt, for pædagogernes skyld

Tusind tak  

Jeg skal lige finde ud af det der med nusseklud, for indtil videre har han ikke knyttet sig til nogen bestemt, men han har da sådan en Dinglis kaninklud som ligger i sengen... 

Jeg ved at vuggestuen selv har krybber, og at han får sin egen, så måske skal han have sin egen dyne/voksi med ?

Anmeld

13. januar 2011

Rosa

Bavianis skriver:

Også her! Han er på kursus i Århus. Derfor skal Frida sove i sengen. Når katten er ude leger musene på bordet...

Yesyes, den kender vi 

Anmeld

13. januar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Bleer er også ret væsentlige at huske

Anmeld

13. januar 2011

Rosa

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Bleer er også ret væsentlige at huske

Aaah - selvfølgelig 

Anmeld

13. januar 2011

<3

Skiftetøj af det hele pga. vådt tøj, tisseuheld og bare gris

Vinter: Flyverdragt, termotøj, regntøj, vinterjakke, termostøvler, vinterstøvler, fleece eller uld elefanthue og luffer. Uldundertøj, bluser, trøjer, strømpebukser, joggingbukser/løse buks og evt. underbukser.

Forår/efterår:varm jakke (evt. termojakke med regntøj/vindjakke), vindjakke, regntøj, gummistøvler, gummisko/støvletter. T-shirts, bluse, bukser, strømper og evt. velour/uld/fleecetrøje.

Sommer: vindjakke, regntøj, gummistøvler, sandaler, deminshorts der går ned over knæerne, t-shirts, bluser og solhat der går ned i nakken.

Evt. bleer, 1-2 sutter med navn, sovebamse/klud, solcreme, fedcreme til kinderne, numsecreme og medicin.

Jep det er den dyre sæson I starter i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.