Hvor er folk uretfærdige og uforstående...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

934 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

Dinna88

Ja, dem i min klasse i hvert fald.

Jeg sidder i foregårs i en naturgeografitime, og pludselig får jeg hold i ryggen. Jeg aner ikke at det er hold i ryggen, så jeg vælger at vente med at tage til lægen. Efter 20 minutter bliver det dog så slemt at jeg ikke kan trække vejret og tårerne triller ned ad kinderne på mig. Jeg fik en akut tid ved lægen 14.30, som med det samme konstaterede at jeg havde hold i ryggen i venstre side og det var så slemt at hun ikke kunne klare det. Jeg skulle til kiropraktor dagen efter. 

Jeg fik muskelafslappende piller af min veninde og det hjalp meget på det - jeg var mobil igen, men det var begrænset. Om aftenen lå jeg i sofaen ved min kæreste da hans forældres veninde kom forbi - hun er tilfældigvis kiropraktor. Hun sagde det samme som min læge, og sagde at jeg skulle komme ind til hende på arbejdet den næste dag.

Jeg kommer derind og får taget røntgenbilleder og hun mærker på mig. Det viste sig at jeg ikke KUN havde hold i ryggen, men når jeg går bevægede det nederste af rygsøjlen sig med hofteskålene - derfor har jeg ondt når jeg går rundt længere tid ad gangen. Derudover af min nakkerygsøjle HELT lige, til trods for at den skal svaje ligesom i lænden. Jeg får knækket de nederste ryghvirvler, hvilket hun mener vil klare holdet i ryggen også.

Jeg tog hjem og ventede på at smerterne forsvandt. I morges stod jeg så op og KNÆK! Så låå jeg på sengen og hyperventilerede og græd som et lille barn. Jeg ringede til min mor som lå og sov, men hun tog ikke telefonen, så jeg traskede ind til hende for at vække hende. Jeg fik is på ryggen og så, efter en time, faldt jeg i søvn. Jeg kom afsted til kiropraktoren - med en MEGET umobil krop og fik sat holdet op plads.

Jeg kan nu mærke at jeg har fået det bedre i ryggen, men har stadig ondt! Jeg har på ipren og panodil og en gel der "lammer" og køler.

Nu kommer noget af det mest trælse... Jeg skal i morgen fotografere hele min klasse til blå bog, men hvis jeg ikke kan møde op i skolen, så må jeg jo tage dem en anden dag. Det har folk ikke forståelse for! Jeg har bl.a. modtaget denne besked: "Hej Christina. Selvom du er syg i dag, så kommer du i morgen, ikke?" og en veninde fra min klasse har fortalt mig at hun har måtte forsvare mig flere gange overfor flere fra min klasse som bare ingen forståelse har. Det gør mig møg sur. Jeg har aldrig oplevet sådan en smerte her, og så er folk bare uforstående og uretfærdige. Hvad er de for nogle....

Det blev godt nok en smule langt. Sorry  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Frk. Himmelblå

Nårh, god bedring! Det lyder godt nok som om, du har mange ubehagelige smerter. Håber, det snart går over.

I forhold til dine klassekammerater, så tror jeg ikke, du skal lægge så meget i det. De tænker sig ikke om, og er så ivrige efter at få taget billeder/lavet blå bog, at de kun har øje for sig selv. Hvis de 100% var klar over, hvordan du har det, så ville de nu nok ikke reagere sådan. Det er jeg ret sikker på.

Du er sikkert ekstra sårbar og skrøbelig lige nu (det ville jeg være!) så lad nu ikke sådan noget snak gå dig på også. Det er sikkert bare "en fis i en hornlygte" 

God bedring!

Anmeld

13. januar 2011

Dinna88

SeptemberBaby skriver:

Nårh, god bedring! Det lyder godt nok som om, du har mange ubehagelige smerter. Håber, det snart går over.

I forhold til dine klassekammerater, så tror jeg ikke, du skal lægge så meget i det. De tænker sig ikke om, og er så ivrige efter at få taget billeder/lavet blå bog, at de kun har øje for sig selv. Hvis de 100% var klar over, hvordan du har det, så ville de nu nok ikke reagere sådan. Det er jeg ret sikker på.

Du er sikkert ekstra sårbar og skrøbelig lige nu (det ville jeg være!) så lad nu ikke sådan noget snak gå dig på også. Det er sikkert bare "en fis i en hornlygte" 

God bedring!

Hvor er du sød, tak! Og ja - smerterne er de værste jeg nogensinde har oplevet. 
Jeg havde faktisk ikke tænkt over at jeg kunne være ekstra sårbar/skrøbelig lige nu, men det lyder da passende. Det er bare mærkeligt at de ikke helt forstår det, for halvdelen af dem så da det skete. Hende der sendte mig en sms var i samme lokale, så forstår hende ikke helt. Men måske jeg bare skulle slå det lidt væk og så skrive dem alt hvad der er sket, hvis ikke jeg kan komme afsted i morgen Tak, fordi du skrev!

Anmeld

13. januar 2011

PernilleB

avav det lyder noget smertefuldt..!!! god bedringe med det..!! og kan godt følge dig i a det er uretfærdigt.. helt enig..!!

Anmeld

13. januar 2011

Dinna88

PernilleB skriver:

avav det lyder noget smertefuldt..!!! god bedringe med det..!! og kan godt følge dig i a det er uretfærdigt.. helt enig..!!

Det er det desværre også. Og det mærkelige var at det kom uden at jeg bevægede mig. Men ja, det er såååå smertefuldt at man slet ikke tror det  Men tak! Jeg tror jeg vil prøve at snakke med dem om det, hvis ikke jeg kan tage afsted i morgen, så de kan få lidt forståelse og høre hvad der faktisk er sket.

Anmeld

13. januar 2011

Kay

ej sikke nogel  klasse "kammerater" eller hvad man nu skal kalde dem!?

god bedring og håber du snart får det godt igen

Anmeld

13. januar 2011

Dinna88

Kay skriver:

ej sikke nogel  klasse "kammerater" eller hvad man nu skal kalde dem!?

god bedring og håber du snart får det godt igen

Ja, de er ikke særlig søde. Men jeg har så heller ikke et tæt forhold til flere end to i klassen, mens jeg er okay venner med andre, og størstedelen har jeg intet tilfælles med. Men alligevel - jeg er vel kun menneske. 

Tak for det, håber at dit håb kommer herhen - vil gerne af med det!

Anmeld

13. januar 2011

Loa

Er helt enig med SeptemberBaby...... Tror slet ikke din klasse kan sætte sig ind i hvordan du har/havde det...... Det kan man nok ikke hvis man ikke selv har prøvet det..... Så ville slet ikke lægge noget i det, de er nok bare som SeptemberBaby skriver, egoistiske og tænker kun på deres egne billeder......

Har du ondt/er syg, så er det bare sådan, f*ck de billeder... De kan altid tages.... Det er da vigtigere du kommer af med de smerter.....

God bedring.....

Anmeld

13. januar 2011

Kay

Dinna88 skriver:

Ja, de er ikke særlig søde. Men jeg har så heller ikke et tæt forhold til flere end to i klassen, mens jeg er okay venner med andre, og størstedelen har jeg intet tilfælles med. Men alligevel - jeg er vel kun menneske. 

Tak for det, håber at dit håb kommer herhen - vil gerne af med det!

uhh det kender jeg godt... da jeg gik på hf, var de fleste i min klasse møg snoppede og forfængelige... og vændte øjne af os andre... var et par stykker jeg snakkede med og så 2 gode veninder... men sådan er det tit tror jeg...

Anmeld

13. januar 2011

Dinna88

Kay skriver:

uhh det kender jeg godt... da jeg gik på hf, var de fleste i min klasse møg snoppede og forfængelige... og vændte øjne af os andre... var et par stykker jeg snakkede med og så 2 gode veninder... men sådan er det tit tror jeg...

Øv. Så er det godt at du havde et par stykker!

Jeg går heldigvis i klasse med min kæreste og så mødte jeg en pige fra klassen som bare var perfekt i forhold til veninde-materiale. Så jeg var heldig
Og ja, sådan tror jeg også tit det er - i hvert fald for nogle. Jeg er ikke en person der finder mig i alt, så hvis folk ikke opfører sig som jeg kan acceptere så "lader jeg ikke som om det er okay" så skærer jeg dem fra. Nu har jeg givet dem chancer i 2½ år, nu gider jeg ikke rigtig min klasse mere. Alligevel gør det mig lidt ked af det at de er sådan.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.