Ja, dem i min klasse i hvert fald.
Jeg sidder i foregårs i en naturgeografitime, og pludselig får jeg hold i ryggen. Jeg aner ikke at det er hold i ryggen, så jeg vælger at vente med at tage til lægen. Efter 20 minutter bliver det dog så slemt at jeg ikke kan trække vejret og tårerne triller ned ad kinderne på mig. Jeg fik en akut tid ved lægen 14.30, som med det samme konstaterede at jeg havde hold i ryggen i venstre side og det var så slemt at hun ikke kunne klare det. Jeg skulle til kiropraktor dagen efter.
Jeg fik muskelafslappende piller af min veninde og det hjalp meget på det - jeg var mobil igen, men det var begrænset. Om aftenen lå jeg i sofaen ved min kæreste da hans forældres veninde kom forbi - hun er tilfældigvis kiropraktor. Hun sagde det samme som min læge, og sagde at jeg skulle komme ind til hende på arbejdet den næste dag.
Jeg kommer derind og får taget røntgenbilleder og hun mærker på mig. Det viste sig at jeg ikke KUN havde hold i ryggen, men når jeg går bevægede det nederste af rygsøjlen sig med hofteskålene - derfor har jeg ondt når jeg går rundt længere tid ad gangen. Derudover af min nakkerygsøjle HELT lige, til trods for at den skal svaje ligesom i lænden. Jeg får knækket de nederste ryghvirvler, hvilket hun mener vil klare holdet i ryggen også.
Jeg tog hjem og ventede på at smerterne forsvandt. I morges stod jeg så op og KNÆK! Så låå jeg på sengen og hyperventilerede og græd som et lille barn. Jeg ringede til min mor som lå og sov, men hun tog ikke telefonen, så jeg traskede ind til hende for at vække hende. Jeg fik is på ryggen og så, efter en time, faldt jeg i søvn. Jeg kom afsted til kiropraktoren - med en MEGET umobil krop og fik sat holdet op plads.
Jeg kan nu mærke at jeg har fået det bedre i ryggen, men har stadig ondt! Jeg har på ipren og panodil og en gel der "lammer" og køler.
Nu kommer noget af det mest trælse... Jeg skal i morgen fotografere hele min klasse til blå bog, men hvis jeg ikke kan møde op i skolen, så må jeg jo tage dem en anden dag. Det har folk ikke forståelse for! Jeg har bl.a. modtaget denne besked: "Hej Christina. Selvom du er syg i dag, så kommer du i morgen, ikke?" og en veninde fra min klasse har fortalt mig at hun har måtte forsvare mig flere gange overfor flere fra min klasse som bare ingen forståelse har. Det gør mig møg sur. Jeg har aldrig oplevet sådan en smerte her, og så er folk bare uforstående og uretfærdige. Hvad er de for nogle....
Det blev godt nok en smule langt. Sorry