hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Anonym trådstarter

malenecl skriver:

Bordercollie er også en rigtig flot hund syntes jeg

det er en rigtig flot hund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

tingimor

vores lille Hønserotte er blandning  af labrador og rughåret hønsehund. og hun er bare noget af det dejligste. og den beste med børn.

men vi startet med at havde hende i lejlighed og kan ikke anbefales hun skal ud.. fordi hun elsker at gå og snuse i haven.

så sådan en blaning dejlig fam hund...passer godt på os igen tvivl om det men skal altså aktiveres. 

Anmeld

13. januar 2011

danish73

rotweilern kan være en helt fantastisk familie hund.. har haft før.. nu har vi shæffer som også er heltfint.. bare opdrag så kan man ha en vilken som helst hund spør du mig..held og lykke med det..

Anmeld

13. januar 2011

Lotus86

En boxer kunne måske være en mulighed?

Anmeld

13. januar 2011

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

En boxer kunne måske være en mulighed?

sådan en har også været oppe at vende, hver gang vi har kørt forbi en, har vi begge været ved at falde ud af vinduet .. synes bare ikke jeg kan finde nogle hvalpe, nogensinde.. holder tit øje på nettet

Anmeld

13. januar 2011

bette

Anonym skriver:

sådan en har også været oppe at vende, hver gang vi har kørt forbi en, har vi begge været ved at falde ud af vinduet .. synes bare ikke jeg kan finde nogle hvalpe, nogensinde.. holder tit øje på nettet

hvad med hos en opdrætter? 

Anmeld

13. januar 2011

mom <3

Anonym skriver:

har godt nok hørt at blandingshunde er de bedste at opdrage og sådan .. vi har faktis også snakket om en border collie

OBS border collien er ikke for "begyndere". Den kræver rigtig megen motion og stimulation for at blive en glad hund og for at trives godt!

Prøv at lån en hunde-bog eller et hunde-leksikon på biblioteket..
og så kan I læse om alle mulige racer... der er så mange skønne hunde. Og det er smadder sjovt at blive inspireret og se dejlige billeder

MEN MAN SKAL GØRE OP MED SIG SELV hvad man magter, hvor meget tid man har etc.. og på den måde kan I finde en hund / blanding der lige passer til jer.

Anmeld

13. januar 2011

mom <3

I skal vælge hund efter temperament. Hvis i selv er meget aktive gør det ikke noget i får en der skal røres ofte. Vil i have en sofa/dovenhund skal i vælge en hel anden type. Gør op med jer selv hvordan jeres hund skal indgå i familien og læs om de forskellige racer inden i beslutter jer.

Alt for ofte vælger folk de helt forkerte hunde af forkerte grunde uden både at tænke på både hundens og deres egne behov og så ender det med at hunden skal afhændes igen.

Præcis

Og det er så sørgeligt, når en hund bliver valgt på udseende, fremfor egenskaber - og det så viser sig at være et rigtig dårligt match... hvor hunden slet ikke trives, fordi den ikke får den rette stimulation...

Og så enten lever et trist liv
- eller skal til at skifte hjem
- og i værste fald aflives.

Det kan man ikke være bekendt overfor dyr!

Man skal tænke sig godt om! Gøre op med sig selv hvad man kan tilbyde en hund - OGSÅ I DET LANGE LØB - og så vælge derudfra

Hunde er skønne Men det er vigtigt for både mennesker og dyr at det er et rigtigt match !

Anmeld

13. januar 2011

Chewy

Anonym skriver:

har godt nok hørt at blandingshunde er de bedste at opdrage og sådan .. vi har faktis også snakket om en border collie

En boarder collie er en super hund, men det er efter min mening ikke en 1. gangshund. De kræver masser af motion og stimulation. De er lynende intelligente, og det skal man kunne håndtere. Kan man det, så er det en fantastisk hund

Anmeld

13. januar 2011

Anonym trådstarter

Chewy skriver:

En boarder collie er en super hund, men det er efter min mening ikke en 1. gangshund. De kræver masser af motion og stimulation. De er lynende intelligente, og det skal man kunne håndtere. Kan man det, så er det en fantastisk hund

nu er det nok ikke sikkert du har læst alle indlæg, men har som sagt haft hund før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.