Anonym skriver:
mig og min kæreste vil så gerne have hund, og det skal være en stor hund - altså ikke en lille som en chihuahua eller fransk bulldogg, og så videre
.. men dem vi gerne vil ha, har vi hørt så ondt om .. altså alle hunde kan blive rigtig gode, det ved jeg - men de vil altid have det der 'dræberhund' i sig, hvis i ved hvad jeg mener
. allerhelst vil vi have en rotweiler, men synes bare man hører så tit om at de har overfaldt små børn.. hvad kan i anbefale?
Er det jeres aller første hund ?
Lige meget hvad vil jeg sige at det er vigtigt at sætte sig ind i den race man vælger inden man køber hund - hvilken race passer overhoved til jer og jeres familie... bor I i hus eller lejlighed - Hvor meget plads har I ... Hvor meget tid har I til træning, og hvor meget tid tilbringer I ude eller inde - temperement m.m...
Der er så mange ting man bør sætte sig ind i inden man køber en hund...
hvis det er jeres første hund - en rigtig begynder hund, så ville jeg forslå en Labrador eller en Golden retrievere .... Det er gode kærlige og børnevenlige begynder hunde, de kræver selvfølgelig også en hel del motion og pleje men det gør alle store hunde...
Her kan du læe lidt om Rottweileren
http://www.gipote.dk/racehunde/Rottweiler
Denne side er rigtig god da du kan søge på de forskellige racer og læse hvad de kræver m.m...
Anmeld