hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.024 visninger
19 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

Anonym trådstarter

mig og min kæreste vil så gerne have hund, og det skal være en stor hund - altså ikke en lille som en chihuahua eller fransk bulldogg, og så videre .. men dem vi gerne vil ha, har vi hørt så ondt om .. altså alle hunde kan blive rigtig gode, det ved jeg - men de vil altid have det der 'dræberhund' i sig, hvis i ved hvad jeg mener . allerhelst vil vi have en rotweiler, men synes bare man hører så tit om at de har overfaldt små børn.. hvad kan i anbefale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

malenecl

Altså, vi har en blandings hund, - cockerspaniel, bordercollie og labardor og han er en rigtig dejlig hund .

Anmeld

13. januar 2011

Anonym trådstarter

malenecl skriver:

Altså, vi har en blandings hund, - cockerspaniel, bordercollie og labardor og han er en rigtig dejlig hund .

har godt nok hørt at blandingshunde er de bedste at opdrage og sådan .. vi har faktis også snakket om en border collie

Anmeld

13. januar 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

mig og min kæreste vil så gerne have hund, og det skal være en stor hund - altså ikke en lille som en chihuahua eller fransk bulldogg, og så videre .. men dem vi gerne vil ha, har vi hørt så ondt om .. altså alle hunde kan blive rigtig gode, det ved jeg - men de vil altid have det der 'dræberhund' i sig, hvis i ved hvad jeg mener . allerhelst vil vi have en rotweiler, men synes bare man hører så tit om at de har overfaldt små børn.. hvad kan i anbefale?

Der har lige været en anden tråd oppe omkring rottweileren.. Den kan sagtens være en god familie hund, præcis som en "dræber/kamp hund" kan.. Jeg kan ikke råde dig til specielle racer.. da vi har en såkaldt "kamp hund".. men den elsker børn og er den roligste og mest putte hund der findes.. Men vil mange jo sige om deres hunde.. men altså en labrador og golden retriever ser man jo tit som familie hund.. men mange er jo fantastiske familie hunde..

Anmeld

13. januar 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

har godt nok hørt at blandingshunde er de bedste at opdrage og sådan .. vi har faktis også snakket om en border collie

Bare husk at border collien er en MEGET aktiv hund, som skal trænes, aktiveres osv.. alle jeg kender der har den siger den ikke kan være alene hjemme osv.. Den er helt hyper.. kender 3 der har dem.. men selvfølgelig kan de være lige så forskellige som alt andet.. men har bare hørt at netop den race skal aktiveres hele tiden og har krudt i røven

Anmeld

13. januar 2011

Betteisen

I skal vælge hund efter temperament. Hvis i selv er meget aktive gør det ikke noget i får en der skal røres ofte. Vil i have en sofa/dovenhund skal i vælge en hel anden type. Gør op med jer selv hvordan jeres hund skal indgå i familien og læs om de forskellige racer inden i beslutter jer.

Alt for ofte vælger folk de helt forkerte hunde af forkerte grunde uden både at tænke på både hundens og deres egne behov og så ender det med at hunden skal afhændes igen.

Anmeld

13. januar 2011

Pia.

Anonym skriver:

Er det jeres aller første hund ?

Lige meget hvad vil jeg sige at det er vigtigt at sætte sig ind i den race man vælger inden man køber hund - hvilken race passer overhoved til jer og jeres familie... bor I i hus eller lejlighed - Hvor meget plads har I ... Hvor meget tid har I til træning, og hvor meget tid tilbringer I ude eller inde - temperement m.m...

Der er så mange ting man bør sætte sig ind i inden man køber en hund...

hvis det er jeres første hund - en rigtig begynder hund, så ville jeg forslå en Labrador eller en Golden retrievere .... Det er gode kærlige og børnevenlige begynder hunde, de kræver selvfølgelig også en hel del motion og pleje men det gør alle store hunde...

Her kan du læe lidt om Rottweileren

http://www.gipote.dk/racehunde/Rottweiler

Denne side er rigtig god da du kan søge på de forskellige racer og læse hvad de kræver m.m...

Anmeld

13. januar 2011

Pia.

Det er her du kan skrive i søge feldtet om alle de forskellige racer og også se hvad der evt. skulle være tilsalg...

Knus Pia og held og lykke med at finde den helt rigtige hund til jer...

Anmeld

13. januar 2011

Anonym trådstarter

Pia. skriver:

Er det jeres aller første hund ?

Lige meget hvad vil jeg sige at det er vigtigt at sætte sig ind i den race man vælger inden man køber hund - hvilken race passer overhoved til jer og jeres familie... bor I i hus eller lejlighed - Hvor meget plads har I ... Hvor meget tid har I til træning, og hvor meget tid tilbringer I ude eller inde - temperement m.m...

Der er så mange ting man bør sætte sig ind i inden man køber en hund...

hvis det er jeres første hund - en rigtig begynder hund, så ville jeg forslå en Labrador eller en Golden retrievere .... Det er gode kærlige og børnevenlige begynder hunde, de kræver selvfølgelig også en hel del motion og pleje men det gør alle store hunde...

Her kan du læe lidt om Rottweileren

http://www.gipote.dk/racehunde/Rottweiler

Denne side er rigtig god da du kan søge på de forskellige racer og læse hvad de kræver m.m...

vi bor i hus med have, vi har haft 1 lille hund før .

Anmeld

13. januar 2011

malenecl

Anonym skriver:

Bordercollie er også en rigtig flot hund syntes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.