kontanthjælp og gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.963 visninger
39 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Hej piger, jeg er jo på kontanthjælp. Jeg fik forleden ringet og forklaret jeg således var blevet gravid og så plejer man jo stige i sin kontanthjælp i 12 graviditets uge. Jeg har sendt dem en kopi af min vandrejournal som de bad om, og så sagde hun jeg ville stige en takt? hvor meget er en takt og hvad vil det sige? jeg får deromkring 5000 i måneden! og hvornår stiger ens kontantpenge sådan nøjagtigt ? er 12 uger på lørdag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

SpunkenJo

Må man spørge om hvorfor du er på KH?

Kan se du er 20, og tænker uddannelse/arbejde?

Aner intet om KH, så kan ikke vejlede dig omkring højere takst desværre.

Knus Jo

Anmeld

13. januar 2011

Bryndis

den-lykkeligste skriver:

Hej piger, jeg er jo på kontanthjælp. Jeg fik forleden ringet og forklaret jeg således var blevet gravid og så plejer man jo stige i sin kontanthjælp i 12 graviditets uge. Jeg har sendt dem en kopi af min vandrejournal som de bad om, og så sagde hun jeg ville stige en takt? hvor meget er en takt og hvad vil det sige? jeg får deromkring 5000 i måneden! og hvornår stiger ens kontantpenge sådan nøjagtigt ? er 12 uger på lørdag

Da jeg ventede min første søn og var på kontanthjælp der fik jeg omkring 6000 udbetalt og da jeg havde født min søn fik jeg omkring 9000 udbetalt. Jeg har ikke hørt noget om at man stiger efter 12. graviditets uge. Men det er nok forskelligt fra kommune til kommune.

Anmeld

13. januar 2011

afrobabies

den-lykkeligste skriver:

Jeg steg ikke i kontanthjælp, da jeg var gravid, det ændrer sig først når man har født, men de skal bruge din vandrejournal, så de kan se når du har termin

Anmeld

13. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

SpunkenJo skriver:

Må man spørge om hvorfor du er på KH?

Kan se du er 20, og tænker uddannelse/arbejde?

Aner intet om KH, så kan ikke vejlede dig omkring højere takst desværre.

Knus Jo

Jeg er på kontanthjælp fordi jeg ikke ved helt endnu hvad jeg vil arbjede med. Så Kommer jeg på denne måde ud i en masse praktik og samtidig holder mig igang!

Anmeld

13. januar 2011

Den lykkelige

Du får det vist fra den første udbetaling efter du er 12 uger henne, når man er under 25 år.. Selovm jeg synes det er lidt mærkeligt hvorfor man stiger allerede efter 12. uge bare fordi man er under 25, men ikke gør det hvis man er over 25.. men fair nok..

Anmeld

13. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

victoria2008 skriver:

Jeg steg ikke i kontanthjælp, da jeg var gravid, det ændrer sig først når man har født, men de skal bruge din vandrejournal, så de kan se når du har termin

gjorde du ik? som jeg forstod på dem ville jeg stige i kontanthjælpen i 12 uge? ellers har jeg misforstået ..

Anmeld

13. januar 2011

afrobabies

den-lykkeligste skriver:

gjorde du ik? som jeg forstod på dem ville jeg stige i kontanthjælpen i 12 uge? ellers har jeg misforstået ..

Jeg mener jeg fik udbetalt 5-6000 mens jeg var gravid, og så fik jeg 9000 efter jeg havde født...

Anmeld

13. januar 2011

mor-til-en-dejlig-baby

milopilo skriver:

Du får det vist fra den første udbetaling efter du er 12 uger henne, når man er under 25 år.. Selovm jeg synes det er lidt mærkeligt hvorfor man stiger allerede efter 12. uge bare fordi man er under 25, men ikke gør det hvis man er over 25.. men fair nok..

det lyder da også mærkeligt? det må vel være fordi jeg er under 25 så.

Anmeld

13. januar 2011

Den lykkelige

victoria2008 skriver:

Nej man stiger fra 12 uge når man er under 25 år.. Det er hele landet!

Dette er kopieret lige fra borger.dk

• Hjemmeboende - 3.123 kr. (2011)
  • Udeboende -  6.472 kr. (2011)
  • Gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 10.044 kr. (2011)
  • Med egne børn i hjemmet - 13.345 kr. (2011)
  • Hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1.193 kr.

Du kan max få 13.345 kr. (2011), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 7.665 kr. (Svarende til 6.472 kr. som udeboende under 25 år + 1.193 kr. - normalbidrag for et barn).

• Udeboende - 10.044 kr. (2011)
  • Med forsørgelsespligt - 13.345 kr. (2011) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.