Hjælp, min dreng er ikke renlig :0(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

slettet_7530

Ploffer skriver:

Det må absolut heller ikke forstås som om at jeg bebrejder min søn det her..... det gør jeg overhovedet ikke. 

Jeg beklager hvis det har lydt sådan, men det er også meget svært at være super positiv når man er super frustreret 

Vi har snakket med vores læge om det og hun vil ikke gøre noget før han er 7-8 år  

Men han skal starte i skole til august og det er simpelthen mit værste mareridt at han skal blive drillet pga. det her 

Tro mig der vil ske SÅ meget fra nu og til august

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

slettet_7530

Tro mig der vil ske SÅ meget fra nu og til august

Så længe i ikke gør det til et problem så er det det heller ikke for ham, og viser det sig at han er nattevæder findes der udemærket bleer i supermarkederne til det formål de hedder drynites og fåes fra str 4-7 eller 8-13 år, i starten af hans skoletid vil i opleve hvis er åbne omkring det at der ikke er andre der har det problem, men når de skal sove sammen første gang eller du skal have bleer i supermarkedet så er de udsolgt  og du vil opdage din søn ikke er alene, men åbenhed er alfa og omega

Anmeld

12. januar 2011

Mi

Vil lige trøste dig i forhold til det at han skal starte i skole. Jeg har arbejdet i sfo og mødt nogle af disse drenge. Jeg har ikke oplevet at de er blevet drillet og jeg ved at min svigerindes dreng har haft ble på når de har været på ture med skolen hvor han skulle overnatte. Det er han heller ikke blevet drillet med. Børn er faktisk meget tolerante, men det er vigtig at i er ærlig omkring det, når den tid kommer.

Anmeld

12. januar 2011

Ploffer

MarianneSonne skriver:

Vil lige trøste dig i forhold til det at han skal starte i skole. Jeg har arbejdet i sfo og mødt nogle af disse drenge. Jeg har ikke oplevet at de er blevet drillet og jeg ved at min svigerindes dreng har haft ble på når de har været på ture med skolen hvor han skulle overnatte. Det er han heller ikke blevet drillet med. Børn er faktisk meget tolerante, men det er vigtig at i er ærlig omkring det, når den tid kommer.

Tror  måske jeg har udtrykt mig forkert 

Det er overhovedet ikke et problem for os t han har ble på om natten. 

Det er mere det at han ikke ka holde sig renlig om dagen 

Anmeld

12. januar 2011

Mi

Ploffer skriver:

Nej, jeg har heller ikke forstået at du syntes at det er et problem  Men jeg kan godt forstå hvis du bekymrer dig om hvordan hans kammerater vil reagere i forhold til det, hvis han skal sove hos dem eller lign.

Anmeld

12. januar 2011

slettet_7530

Gad vide om du kunne bare lidt af det man har skrevet

Anmeld

12. januar 2011

ekzunz

Ploffer skriver:

Kan det tænkes at han bare er meget optaget af den leg han er igang med? Nogle børn lever sig helt ind i legen og reagerer ikke på at de skal tisse. Min datter var til lægen da hun var 3  - eller måske 4 - fordi børnehaven var sur over at hun tissede for meget i bukserne, og lægen mente simpelthen at hun ikke registrerede at hun skulle på toilettet. Det har så løst sig selv, men hun tisser stadig mere i bukserne end andre 4-årige, ihvertfald nogle dage (hun har dog været tør om natten siden den dag hun smed bleen)

Vores søn som lige er blevet 6 kan stadig lave stort i bukserne af og til. Det er fordi han simpelthen ikke gider gå på toilettet. Jeg fatter det simpelthen ikke, jeg gider heller ikke, men det har jeg aldrig fortalt ham, og jeg kan så styre det og kommer afsted inden det går galt, men han får altså af og til lavet nogle striber/bremsespor. Det er åbenbart for spændende det han har gang i og så må toilettet vente.

Anmeld

12. januar 2011

Ploffer

Albertesmor skriver:

Gad vide om du kunne bare lidt af det man har skrevet

???

Gad vide om jeg kunne hvad?

Anmeld

13. januar 2011

Rockertand

Først skal dit barn have alderen til det. Børn under 7 år begynder man ikke behandling hos. For det andet skal dit barn selv være irriteret over problemet og interesseret i at gøre noget ved det. Og som forældre skal I hjælpe, støtte og opmuntre ham og skjule jeres eventuelle frustrationer, når der kommer ”uheld”.

Er dit barn tørstigt om aftenen, så giv ham vand at drikke. Man kan ikke tørste sig ud af problemet. Du kan være opmærksom på at give masser af vand og anden væske i dagtimerne, så behovet for at drikke måske er mindre om aftenen.  Du kan også undgå at give dit barn sukkerholdige drikke som saft o.l. Meget sukkerholdige drikke kan øge mængden af urin og så bliver det vanskeligere for dit barn at holde sig tørt gennem natten.

Der er to forskellige behandlingstilbud til vådliggere, som børn der tisser i sengen også kaldes. Ringeapparatmetoden og medicinsk behandling. Ringeapparatet virker på den måde, at en ”føler” placeres i barnets underbukser og aktiverer en alarm, når den rammes af urin. Idéen er så, at dit barn vågner af larmen, stopper tisseriet og bliver opmærksom på tissetrangen.

Om at tisse i sengen om natten....

• Rigtig mange børn tisser i sengen om natten, omkring skolealderen er det hver 10. barn.
  • Det har INTET med psykiske problemer at gøre, det er ren arv og fysisk umodenhed, der er baggrunden.
  • Behandling kan først begynde, når barnet er fyldt 7 år.
  • Natbleer til store børn kan hjælpe, så det ikke bliver så besværligt.
  • Start hos den praktiserende læge, så fysisk behandlingskrævende sygdom kan udelukkes.

Medicinsk behandling består af tabletter, der indeholder et hormon, som skal nedsætte mængden af urin, der produceres om natten. Hormonpillerne virker kun den nat, hvor dit barn tager pillen. Hvis dit barn fx skal sove hos en kammerat, så kan pillerne være en god løsning. Men test dem lige først derhjemme. Det er nemlig ikke alle børn, der oplever, at pillerne har en virkning.

Det er væsentligt, at I (både forældre og barn) har lyst til et behandlingsforløb. Under alle omstændigheder er det en god ide at begynde behandlingen hos den praktiserende læge. Lægen vil først og fremmest udelukke, at der fx er en infektion på spil eller andre fysiske tilstande, der kræver sundhedsfaglig behandling.

I vil sammen med lægen planlægge, hvilket behandlingsforløb der vil være bedst egnet i jeres tilfælde. Ringeapparatmetoden virker bedst, hvis man tager udgangspunkt i videnskabelige analyser, hvor resultaterne af de to metoder er blevet sammenlignet. Det er ofte de lokale sundhedsplejersker, som hjælper både barn og forældre, når behandling med ringeapparat sættes i værk.

Uanset behandlingsform, så er en våd seng ubehagelig for såvel børn som voksne. Der vil jo ofte gå et stykke tid, før jeres barn er gammelt nok til at komme i behandling. Det er ikke sjovt for jeres barn at vågne op i en kold, våd seng. Og det er heller ikke rart for jer at skulle skifte alt sengetøj iberegnet en våd dyne og en gennemtisset madras. Heldigvis fås natbleer til store børn, der er i buksefacon. Sådan en ble kan barnet selv styre at få på og selv kaste drivvåd i skraldespanden. Og forældre som barn er blevet et problem mindre.

Fra sundhedsplejersken.dk

Anmeld

13. januar 2011

Lone Jakobsen

hejsa

vil bare sige at det undrer mig at lægen intet vil gøre. min ældste søn var omkring 6 år da det begyndte at genere ham. han har dog kun problemer om natten.

vi gik til lægen og fik et skema samt 2 målebægre, hvor vi skulle måle hvad der kom ind, og ud. plus om nætterne var våde eller tørre. efter dette fik han minirin, over 3 mdr, derefter en pause og så igen minirin (staves?)

da vi holdte pause begyndte det hurtigt igen, men efter endnu 3 mdr, har han nu kun haft få uheld. jeg tror stadig ikke at problemet er løst, men jeg håber at det hjælper på det. de mener nemlig at han mangler det hormon der sænker urinen om natten.

alt dette bare for at fortælle dig at vi er flere der ved hvordan din søn har det, og jeg håber i finder en måde at hjælpe ham på.

jeg ville nu nok banke lidt i bordet overfor en læge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.