Hjælp, min dreng er ikke renlig :0(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.830 visninger
47 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Ploffer

Halløjsa de damer og herrer 

Jeg er simpelthen så frustreret..... Min søn på 5 (6 til august) er ikke renlig.... eller det vil sige han går uden ble om dagen, men sover med ble om natten. Enkelte dage kan han godt komme hjem fra børnehave uden at have haft et uheld, men så kommer som regel også lige idet han træder ind ad døren herhjemme 

Det virker som om han er fuldstændig ligeglad med at gå med våde bukser. Han tisser også bevidst i sin egen og sin lillebrors seng, og synes nærmest det er sjovt 

Jeg er så træt af at vaske så meget tøj og sengetøj, og så træt af at være så ked af det og frustreret.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Synes snart vi har prøvet alt.... har sat æggeur på hvornår han skal gå på toilettet, har lokket med belønning for at huske at gå på wc og endda skældt ham ud..... i ren frustration. Jeg ved godt at det ikke hjælper at skælde ud, men jeg føler mig bare så magtesløs  

Er der nogle kloge hoveder der har nogle forslag til hvad vi kan gøre, eller nogle der står i samme situation ?

Knus fra en meget træt og frusteret Rikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

TTM

Stakkels jer!!!

Har i prøvet og selv sætte ham til og vaske sit snavse tøj? Altså på den gammeldags måde i håndvasken?Eller sige; Hver gang du har et uheld, koster det 10 kr (f.eks)? Plus han skal vaske det selv?

Jeg ved det virkede for min søster, som var renlig, men efter hun blev storesøster pludselig ikke var renlighed mere...

Stort og jeg håber det lykkes for jer!

Anmeld

12. januar 2011

slettet_7530

TykkeTrunteMor skriver:

Stakkels jer!!!

Har i prøvet og selv sætte ham til og vaske sit snavse tøj? Altså på den gammeldags måde i håndvasken?Eller sige; Hver gang du har et uheld, koster det 10 kr (f.eks)? Plus han skal vaske det selv?

Jeg ved det virkede for min søster, som var renlig, men efter hun blev storesøster pludselig ikke var renlighed mere...

Stort og jeg håber det lykkes for jer!

Det her indlæg er forhåbentligt for sjov?

Anmeld

12. januar 2011

B&J

Ploffer skriver:

Jeg er simpelthen så frustreret..... Min søn på 5 (6 til august) er ikke renlig.... eller det vil sige han går uden ble om dagen, men sover med ble om natten. Enkelte dage kan han godt komme hjem fra børnehave uden at have haft et uheld, men så kommer som regel også lige idet han træder ind ad døren herhjemme 

Det virker som om han er fuldstændig ligeglad med at gå med våde bukser. Han tisser også bevidst i sin egen og sin lillebrors seng, og synes nærmest det er sjovt 

Jeg er så træt af at vaske så meget tøj og sengetøj, og så træt af at være så ked af det og frustreret.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Synes snart vi har prøvet alt.... har sat æggeur på hvornår han skal gå på toilettet, har lokket med belønning for at huske at gå på wc og endda skældt ham ud..... i ren frustration. Jeg ved godt at det ikke hjælper at skælde ud, men jeg føler mig bare så magtesløs  

Er der nogle kloge hoveder der har nogle forslag til hvad vi kan gøre, eller nogle der står i samme situation ?

i mit hovede lyder det som opmærksomhed især  når han gør det på den måde, han gør det jo bevist om dagen og er lige glad med våde bukser....

ved desværre ikke hvad man skal gøre... men tænker på om natten om der er noget der trykker ham inden i sinden han også gør det der jeg gjorde det nemlig til jeg var 10år fordi vi havde problemer med min far

Anmeld

12. januar 2011

slettet_7530

Ploffer skriver:

Jeg forstår udemærket det er irriterende, er der sket noget på hjemmefronten som i som voksne ikke tænker over men som kan have påvirket jeres søn?  han gør det jo ikek for at genere jer men fordi der er noget galt, enten sygdom eller noget familært

Anmeld

12. januar 2011

Mi

Har i talt med jeres læge om det. Nogle børn, især drenge, har disse problemer i mange år, og jeg mener at det er noget hormonelt.

Jeg tror simpelthen ikke at en 5 årig dreng vil tisse i sengen for sjov. Hvis han griner af det, så er det måske fordi han ikke ved hvordan han ellers skal reagere på det.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

12. januar 2011

Amso

KAN han godt nogen gange selv sige til når han skal på toilettet?? Eller er det en kamp når du ber ham om det??

Anmeld

12. januar 2011

Ploffer

Jeg kan slet ikke komme på noget der som sådan skulle trykke ham... det har stået på lige siden han smed bleen om dagen... og det gjorde han først da han var 4 år 

Anmeld

12. januar 2011

Ploffer

MarianneSonne skriver:

Har i talt med jeres læge om det. Nogle børn, især drenge, har disse problemer i mange år, og jeg mener at det er noget hormonelt.

Jeg tror simpelthen ikke at en 5 årig dreng vil tisse i sengen for sjov. Hvis han griner af det, så er det måske fordi han ikke ved hvordan han ellers skal reagere på det.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Vores læge vil ikke gøre noget før han er 7-8 år gammel 

Anmeld

12. januar 2011

TTM

Albertesmor skriver:

Det her indlæg er forhåbentligt for sjov?

Nej det er det ikke.

Hvis han gør det i ren og skær "Hvor er det sjovt" og udviser en "Jeg er da ligeglad" ville det være mit bedste bud.

Hvis der er noget galt med ham, f.eks lukkemekaniskem eller mentalt som gør hjernen ikke kan huske den skal holde sig, er der noget medicin som man kan få hos lægen som hjælper med at stimulere denne muskel. Men når der bliver skrevet han "virker ligeglad og nærmest syntes det er sjovt"...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.