Perl skriver:
Hejsa med jer tøser!
Jeg er ved at blive sindsyg af mine læge hun er simpelthen så selvoptaget så det halve kan være nok det er helt tydeligt patienterne slet ikke betyder noget for hende. Og jeg er SÅ træt af at hver gang jeg kommer ind til hende føler jeg slet ikke hun har hørt på mig!
jeg kan da lige fortælle omd et.. 1. Jeg har haft ondt i højre side rigtigt meget den sidste tid i min graviditet, så regner med at det går væk når jeg nu havde født. Det gjorder det til min sorg ikke
fint nok, jeg falder tilfældigvis i snak med min svigerinde som har haft det samme bare meget værre i 8 år før de fandt ud af det var bækenet, og jeg havde allerede snakket med min mor om det nok var det.
Så jeg ringer til min læge for at forklare jeg har ondt og så siger hun nå ja men den tager vi jo bare til din 8 ugers undersøgelse. Fint tænker jeg så.. Så når jeg kommer ind til min 8 ugers undersøgelse forklare jeg at jeg har ondt i højre side. Hun afbryder mig! ja rent faktisk så afbryder hun mig på en meget uhøflig måde, og siger "Det der har altså ikke noget med din 8 ugers undersøgelse at gøre, det må vi altså tage bagefter!" og helt ærligt hvad har det så med at gøre det er jo graviditeten der har gjort det. Nå, ok men så når vi snakker om det bagefter selvom jeg har forklaret hende om min svigerinde. Så siger hun ja men det er bare et ledbånd og du skal til fys. ej men fo.. h.. jeg bliver lidt irriteret og glemmer at spørger til prævention osv. (under dette læge besøge snakkede vi også om jeg stadig plet blødte lidt men at det skulle jeg nok lige give to uger så ville det være væk)
Og det kommer jeg så i tanke om, da jeg kommer hjem om aftenen. Nå men så jeg ringer dagen efter og får tid ugen efter.
På det lægebesøg får vi så snakket om det prævention vi skal og så forklare jeg at jeg har haft ondt stadig og at det gjorder ondt lige efter jeg havde tisset rimeligt meget. Så siger hun så at det må vi lige kigge på om det bliver ved ellers må jeg jo til scanning.
Dette er inden jul og nytår. Og har stadig nogen gange smerter så jeg ringer til morgen og snakker med hende og henviser til det med den scanning så siger hun "nej nej det er dig som har misforstået noget, det var med blødningen. Og har du nu været til den fys" og det sagde jeg nej til for jeg gider da ikke tage til fys og smide penge ud når jeg selv har en ide om det ikke er det så siger hun "ja så må du jo have en ny tid" (som om jeg er en idioet, for seriøst det var jo straks mig der var dum) jeg sagde lige så stiller roligt at det var altså ikke ved første besøg vi snakkede om det, og lige der kunne jeg self ikke huske hvornår det nu var vi snakkede om det om det havde været over telefonen eller hva.
Helt ærligt tale om egocentreret læge jeg er SÅ træt af hende.. det kan KUN blive bedre hun lytter overhovedet ikke til hvad jeg siger.
Seriøst kender i ikke en god læge i Ballerup eller omegn?
Advarsel: Er sundhedsfaglig person, så mit svar er set fra den anden side af bordet.
For det første - det er nok bedst, at du finder en ny læge, for jeg tror, at det er kørt i hårdknude.
Dernæst - jeg kan slet ikke se, at lægen er selvoptaget...overhovedet, hvis man skal kritisere, kan der være tale om en travl/stresset læge, der henholder sig til, at du har bestilt tid til 8 ugers undersøgelse, og at I lige skal få gennemgået proceduren og så snakke videre om andre problematikker bagefter, men jeg tror, at du blokerer/I snakker forbi hinanden allerede dér.
Du skriver: "og det sagde jeg nej til for jeg gider da ikke tage til fys og smide penge ud når jeg selv har en ide om det ikke er det." Ja, det er jo enhver læges drøm, når patienterne selvdiagnosticerer - for selvfølgelig er det da det samme du fejler, som din svigerinde døjer med, det kan da ikke være andet
Det er meget nærliggende at sende dig til en fysioterapeut til behandling - det kunne ovenikøbet være, at det hjalp dig.
Det er rigtig træls for dig, at du ikke er på bølgelængde med din læge, men kan så kun støtte dig i at finde en anden og håber så, at du finder én, der giver dig det, du leder efter.