Tulle28 skriver:
Det er præcis det samme som du beskriver, her hos os. Min datter er 9½ måned. Hun har også sovet dårligt siden hun var omkring 6 mdr. og det går bare mere og mere ned af bakke. Vi er ved at være helt desperate nu og ved ikke hvad vi skal gøre - er det vores putteritual, er hun overtræt eller for frisk når hun bliver puttet, sulten, tørstig, har hun ondt i ørerne, tænderne... Vi sad og talte om det igår aftes, og vi er kommet frem til at det er en fase vi må igennem, selvom det er drønhårdt
Det kan godt være at man kan og måske bør tage en "kold tyrker" mht. at spise om natte, men jeg tænker bare at hvis hun har ondt pga. tænder eller er lidt ekstra tryghedssøgende pga. seperationsangst, så er det også synd at nægte hende adgang til brysterne. Det er der sikkert rigtig mange meninger om, men det er det, vi er nået frem til her hos os.
De sidste to nætter har jeg ammet hende et sted mellem 5 og 7 gang
Ammer du også?
Vi har bestilt en slyngevugge, og så håber vi på at det kan hjælpe hende med at finde lidt ro når hun skal sove og måske (forhåbentlig) også om natten. Hun kan nemlig godt lulles til at sove videre om dagen i barnevognen, hvis hun vågner "før hun skal", så jeg håber slyngevuggens bevægelser kan gøre dét for hende om natten, så hun måske ikke vågner så meget op, at hun opdager at hun er sulten eller mangler mig.
Nå, det var en lang smøre om vores situation. Jeg håber snart det bliver bedre hos jer!
Tulle
Min datter begyndte også at bliver dårligere til at sove omkring de 6 måneder, efter hun havde været syg i en lille uge. Det er aldrig været helt godt siden, men det er gået heeelt galt de sidste uger nu. - Og puha, det lyder også til i kæmper hjemme ved jer. Det er nu rart der er nogle i samme båd, så ved jeg da det ikke kun er Emilie som har fået sjove ideer.
Jeg ammer desværre ikke mere
Emilie nægtede fra hun var godt 5 måneder, fuldstændig brystet, selvom jeg har fuldtidsammet hende indtil da. Jeg blev nød til at give op til sidst for hun ville bare ikke. Så den der tryghed kan det nærmest ikke være her, andet end hun jo selvfølgelig også er mere tryg når hun drikker flasken i mine arme.
Jeg tror også bare vi efterhånden er kommet frem til det er sådan nogle faser børn har også må vi krydse for de begge to snart finder ud af at natten skal bruges til at sove i, og ikke spise. Tusind tak for svar.