Min datter vil bare ikke sove! -også vil hun spise om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Mette.

mor-til-vanessa skriver:

det hjalp i hver fald her med at være meget bestemt. her hjemme sker der intet om natten, hvis hun vågner går jeg ind og giver hendes sutten og lægger hende ned, aer hende lige i panden og så går jeg. ( jeg tænder ikke lys, siger intet og hun får kun vand hvis hun hoster fordi hun har ab ) 

synes så du skal forsætte med at give hende flaske der kl 23 som du plejer, når sp siger i ikke må tage for meget mad. så det kan du bare forsætte med.

måske hun er overtræt så??? har også læst et sted at børn har godt af at skraldgrine inden de skal sove. måske hvis i giver hende en rigtig god kildetur eller noget så hun rigtig får grin, så kommer hun jo i seng super super glad, så kan det være hun ikke gider lave ballade

ellers er du velkommen til at skrive, så kan jeg se hvad jeg har af ideer. har lige været igennem det samme, det var rigtig hårdt. 

Jeg vil prøve at være mere bestemt. Det lille puds har lige fået sig en forkølelse, så jeg må hellere vente et par dage til hun er frisk igen. Jeg prøver også at lade lyset være slukket og ikke tale med hende men det er godt nok svært når hun rejser sig op med det samme og skriger hjerteskærende indtil hun får mælk.

Jeg har også tænkt på om hun er overtræt, vi har bl.a prøvet med 20-30 minutters lur omkring kl. 17 også sengetid kl. 20. Det havde ingen effekt. Vi har også prøvet at putte kl. 19 hvor hun virker rigtig frisk, heller ingen effekt. Jeg tror du har ret i det nok bare er en periode, men hold op hvor er det hårdt når det står på. I nat endte det med vi var vågne fra 4-6.30 og til sidst fik jeg hende til at sove i barnevognen indenfor, selvom det jo langt fra er optimalt, hun skulle jo helst sove i sengen om natten.

Jeg vil prøve det med grine-turen. Måske er det, det der skal til. Tusind tak for du tog dig tid til at svare. Jeg håber det kommer til at virke. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Mette.

Tulle28 skriver:

Det er præcis det samme som du beskriver, her hos os. Min datter er 9½ måned. Hun har også sovet dårligt siden hun var omkring 6 mdr. og det går bare mere og mere ned af bakke. Vi er ved at være helt desperate nu og ved ikke hvad vi skal gøre - er det vores putteritual, er hun overtræt eller for frisk når hun bliver puttet, sulten, tørstig, har hun ondt i ørerne, tænderne... Vi sad og talte om det igår aftes, og vi er kommet frem til at det er en fase vi må igennem, selvom det er drønhårdt Det kan godt være at man kan og måske bør tage en "kold tyrker" mht. at spise om natte, men jeg tænker bare at hvis hun har ondt pga. tænder eller er lidt ekstra tryghedssøgende pga. seperationsangst, så er det også synd at nægte hende adgang til brysterne. Det er der sikkert rigtig mange meninger om, men det er det, vi er nået frem til her hos os.

De sidste to nætter har jeg ammet hende et sted mellem 5 og 7 gang Ammer du også?

Vi har bestilt en slyngevugge, og så håber vi på at det kan hjælpe hende med at finde lidt ro når hun skal sove og måske (forhåbentlig) også om natten. Hun kan nemlig godt lulles til at sove videre om dagen i barnevognen, hvis hun vågner "før hun skal", så jeg håber slyngevuggens bevægelser kan gøre dét for hende om natten, så hun måske ikke vågner så meget op, at hun opdager at hun er sulten eller mangler mig.

Nå, det var en lang smøre om vores situation. Jeg håber snart det bliver bedre hos jer!

Tulle

Min datter begyndte også at bliver dårligere til at sove omkring de 6 måneder, efter hun havde været syg i en lille uge. Det er aldrig været helt godt siden, men det er gået heeelt galt de sidste uger nu. - Og puha, det lyder også til i kæmper hjemme ved jer. Det er nu rart der er nogle i samme båd, så ved jeg da det ikke kun er Emilie som har fået sjove ideer.

Jeg ammer desværre ikke mere Emilie nægtede fra hun var godt 5 måneder, fuldstændig brystet, selvom jeg har fuldtidsammet hende indtil da. Jeg blev nød til at give op til sidst for hun ville bare ikke. Så den der tryghed kan det nærmest ikke være her, andet end hun jo selvfølgelig også er mere tryg når hun drikker flasken i mine arme.

Jeg tror også bare vi efterhånden er kommet frem til det er sådan nogle faser børn har også må vi krydse for de begge to snart finder ud af at natten skal bruges til at sove i, og ikke spise. Tusind tak for svar. 

Anmeld

18. januar 2011

mor-til-vanessa

Mette. skriver:

Jeg vil prøve at være mere bestemt. Det lille puds har lige fået sig en forkølelse, så jeg må hellere vente et par dage til hun er frisk igen. Jeg prøver også at lade lyset være slukket og ikke tale med hende men det er godt nok svært når hun rejser sig op med det samme og skriger hjerteskærende indtil hun får mælk.

Jeg har også tænkt på om hun er overtræt, vi har bl.a prøvet med 20-30 minutters lur omkring kl. 17 også sengetid kl. 20. Det havde ingen effekt. Vi har også prøvet at putte kl. 19 hvor hun virker rigtig frisk, heller ingen effekt. Jeg tror du har ret i det nok bare er en periode, men hold op hvor er det hårdt når det står på. I nat endte det med vi var vågne fra 4-6.30 og til sidst fik jeg hende til at sove i barnevognen indenfor, selvom det jo langt fra er optimalt, hun skulle jo helst sove i sengen om natten.

Jeg vil prøve det med grine-turen. Måske er det, det der skal til. Tusind tak for du tog dig tid til at svare. Jeg håber det kommer til at virke. 

måske hun ikke mere har brug for at sove til eftermiddag. altså der ved fem tiden??

hvornår sover hun til middag og hvor lang tid???

min datter droppede sin eftermiddags lur da hun var 9 mdr måske lidt før. så sov hun fra 12-14 eller 15... men hun ville simpelhen ikke sove der om eftermiddagen, hun skreg bare indtil hun kom op. 

måske det derfor hun ikke rigtig sover om aftenen??

Anmeld

19. januar 2011

Mette.

mor-til-vanessa skriver:

måske hun ikke mere har brug for at sove til eftermiddag. altså der ved fem tiden??

hvornår sover hun til middag og hvor lang tid???

min datter droppede sin eftermiddags lur da hun var 9 mdr måske lidt før. så sov hun fra 12-14 eller 15... men hun ville simpelhen ikke sove der om eftermiddagen, hun skreg bare indtil hun kom op. 

måske det derfor hun ikke rigtig sover om aftenen??

Den der lur kl. 17 tager hun ikke normalt. Det er kun hvis hun er lidt sløj som nu eller har sovet rigtig dårligt om eftermiddagen. Normalt sover hun ikke til senere end 15.

Men, sov din datter kun 1 lur på hele dagen da hun var 9 måneder? Emilie står op kl. 7, får morgenmad og bliver badet også leger vi indtil kl. cirka 9, hvor hun så tager 1-1 1/2 time i barnevognen. Hun kan slet ikke holde sig vågen længere end det. Når hun så står op ca. 10.30, leger vi, og hun får frokost og omkring 12.30-13.00 kommer hun igen ud og sover omkring 1 1/2-2 timer. Så alt i alt sover hun 3-3 1/2 time om dagen.

Men præcis som du beskriver er Emilie, når hun er frisk også begyndt at skrige helt vildt hvis vi vil give hende en lur der sidst på eftermiddagen, selvom hun egentligt virker træt, så det er nok en overgangsperiode hvor hun skal sove mindre men lige skal vænne sig til det.

Anmeld

24. januar 2011

mor-til-vanessa

Mette. skriver:

Den der lur kl. 17 tager hun ikke normalt. Det er kun hvis hun er lidt sløj som nu eller har sovet rigtig dårligt om eftermiddagen. Normalt sover hun ikke til senere end 15.

Men, sov din datter kun 1 lur på hele dagen da hun var 9 måneder? Emilie står op kl. 7, får morgenmad og bliver badet også leger vi indtil kl. cirka 9, hvor hun så tager 1-1 1/2 time i barnevognen. Hun kan slet ikke holde sig vågen længere end det. Når hun så står op ca. 10.30, leger vi, og hun får frokost og omkring 12.30-13.00 kommer hun igen ud og sover omkring 1 1/2-2 timer. Så alt i alt sover hun 3-3 1/2 time om dagen.

Men præcis som du beskriver er Emilie, når hun er frisk også begyndt at skrige helt vildt hvis vi vil give hende en lur der sidst på eftermiddagen, selvom hun egentligt virker træt, så det er nok en overgangsperiode hvor hun skal sove mindre men lige skal vænne sig til det.

Nej hun sov også om morgenen fra 8-9 ca og så igen 12-15

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.