Moderkagen ligger lavt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.507 visninger
19 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

sofia88

Jeg skal scannes imorgen for at se om min moderkage har flyttet sig eller om den stadig ligger som den gjorde ved MD scanningen. 

Har nogle af jer fået den besked at moderkagen ligger lavet og det derfor ikke er muligt at føde vaginalt, men hvor den har flyttet/rykket sig og i slap for kejsersnit?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Becks

sofia88 skriver:

Jeg skal scannes imorgen for at se om min moderkage har flyttet sig eller om den stadig ligger som den gjorde ved MD scanningen. 

Har nogle af jer fået den besked at moderkagen ligger lavet og det derfor ikke er muligt at føde vaginalt, men hvor den har flyttet/rykket sig og i slap for kejsersnit?

Jeg har faktisk været sammen med en veninde idag, som er 30+1 Hendes moderkage ligger også lavt og hun går nu til ekstra scanninger, dels for at tjekke lillemandens vægt, men også fordi den ligger lavt. Flytter den sig ikke skal hun have PKS..

Krydser for den rykker sig, så du kan få prinsessen ud vaginalt...

Anmeld

12. januar 2011

Amso

Min moderkage lå også lavt ved MD scanning, og skulle derfor ind og svannes igen. Og der havde den sat sig længere op  Så jeg kan få lov at føde vaginalt hvis ikke der opstøder andre komplikationer selvfølgelig. Hun fortalte mig at de ofte ligger lavt i starten, men sætter sig mere op lægnere henne i graviditeten. ( hvis man kan forklare det på den måde? ) Det var ikke noget der var unormalt på nogen måde, at der forløb sådanne.

Anmeld

12. januar 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Tutter skriver:

Jeg har faktisk været sammen med en veninde idag, som er 30+1 Hendes moderkage ligger også lavt og hun går nu til ekstra scanninger, dels for at tjekke lillemandens vægt, men også fordi den ligger lavt. Flytter den sig ikke skal hun have PKS..

min ligger også lavt, skal til scanning i starten af feb. håber den har flyttet sig

Anmeld

12. januar 2011

Amelia<3

sofia88 skriver:

Hej.

Min moderkage lå også lavt da jeg var gravid.
Jeg var også til scanninger tit for at tjekke min datters vægt. Min moderkage lå lavt hele graviditet, men ved du hvad? Jeg fødte normalt. De sagde også til mig at jeg skulle have kejsnersnit(staves?) men fødte uden problemer.

Synes ikke at du skal tænke for meget over det, du skal bare nyde din graviditet.

Anmeld

12. januar 2011

Fru Nielsen

Øv søde.... Håber den rykker sig lidt op så du kan føde tøsen på naturlig vis...

Ihhh hvor jeg dog glæder mig til hun kommer ud...

Anmeld

12. januar 2011

sofia88

Tutter skriver:

Har læst mig frem til at de fleste får af vide at det som regel ikke er af betydning af moderkagen ved MD scanningen ligger i vejen. Men det fik jeg ikke af vide  Hun sagde til mig at den ikke kunne ligge mere i vejen faktisk  Og at hun ikke var sikker på den ville rykke sig, MEN det håber jeg!  Vil selvfølgelig gerne føde normalt, hvis det er en mulighed.

Anmeld

12. januar 2011

sofia88

Amelia<3 skriver:

Hej.

Min moderkage lå også lavt da jeg var gravid.
Jeg var også til scanninger tit for at tjekke min datters vægt. Min moderkage lå lavt hele graviditet, men ved du hvad? Jeg fødte normalt. De sagde også til mig at jeg skulle have kejsnersnit(staves?) men fødte uden problemer.

Synes ikke at du skal tænke for meget over det, du skal bare nyde din graviditet.

Har ikke skænket det en tanke siden MD scanningen, det er først nu dagen før jeg skal scannes igen at jeg lige kom til at tænke på det.

Hende der scannede mig sagde nemlig ikke til mig at den med stor sikkerhed ville rykke sig. Og at den ikke kunne ligge mere i vejen. Men satser på den har rykket sig 

Anmeld

12. januar 2011

Becks

sofia88 skriver:

Har læst mig frem til at de fleste får af vide at det som regel ikke er af betydning af moderkagen ved MD scanningen ligger i vejen. Men det fik jeg ikke af vide  Hun sagde til mig at den ikke kunne ligge mere i vejen faktisk  Og at hun ikke var sikker på den ville rykke sig, MEN det håber jeg!  Vil selvfølgelig gerne føde normalt, hvis det er en mulighed.

Krydser fingre for dig imorgen

Anmeld

12. januar 2011

sofia88

Amso skriver:

Min moderkage lå også lavt ved MD scanning, og skulle derfor ind og svannes igen. Og der havde den sat sig længere op  Så jeg kan få lov at føde vaginalt hvis ikke der opstøder andre komplikationer selvfølgelig. Hun fortalte mig at de ofte ligger lavt i starten, men sætter sig mere op lægnere henne i graviditeten. ( hvis man kan forklare det på den måde? ) Det var ikke noget der var unormalt på nogen måde, at der forløb sådanne.

Har læst mig frem til at de fleste får af vide den med meget stor sikkerhed rykker sig, den besked fik jeg dog ikke  Hun syntes ikke det så godt ud, og at den ikke kunne ligge mere i vejen end den gør/gjorde.

Men håber nu den har rykket sig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.