Barnedåb uden børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.774 visninger
21 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Anonym trådstarter

Har I nogensinde hørt om det? Så nu må manden blive hjemme, for at se efter vores datter på 16 mdr. Skal selv være fadder, som kan ikke blive hjemme.

De begrunder det med manglende plads...? Syns´ bare børn hører sig til en dåb... Hmm???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

Har I nogensinde hørt om det? Så nu må manden blive hjemme, for at se efter vores datter på 16 mdr. Skal selv være fadder, som kan ikke blive hjemme.

De begrunder det med manglende plads...? Syns´ bare børn hører sig til en dåb... Hmm???

Kan godt forstå hvis man ikke har pladsen.. Men jo tænker også at en dåb er lidt "børnenes fest".. Så lidt underligt.. Men altså hvis man ikke har plads, har man jo ikke plads.. Og de voksne kan man jo ikke skære fra.. men så kunne man jo leje et lokale eller noget..

Anmeld

12. januar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Jeg synes at det virker forkert, så må man sgu klippe i gæstelisten, der skal da være plads til at børnene kan komme med også, det er da slet ikke rimeligt.....

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har da været til masser af navngivninger og den slags uden børn, så det ser jeg da ikke noget underligt i.
Og har også selv holdt den slags uden børn.
Kan I ikke få passet den bette, så I begge kan tage med?

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. januar 2011

Lunae

Jeg har hørt om mange, som gør det på den måde. Dog vil jeg sige, at sådan ønskede jeg ikke, at min datters dåb skulle være. Jeg mener jo netop også, at det er børnenes fest og selvfølgelig skal de med. På den anden side kan jeg godt se, at de hurtigt kommer til at fylde meget, hvis der er mange børn i familien!

Anmeld

12. januar 2011

Angelspot

Det er selvfølgelig lidt uheldigt hvis i ikke har pasningsmulighed til jeres barn, men jeg ser ikke noget usædvanligt i at der ikke må komme børn med til en dåb. Det er jo op til forældrene hvad de vil have.

Anmeld

12. januar 2011

lion

Anonym skriver:

Ja lyder lidt mærkeligt i mine øjne. Jeg kan forstå til et bryllup eller konfrimation, men ikke en barnedåb.

Anmeld

12. januar 2011

Vingummien

I mine øjne virker det helt forkert når det er en barnedåb. Men hvis der virkelig ikke er plads, så skal de jo sige stop et sted.

Håber i får en god dag alligevel. Og de får hygget sig derhjemme

Anmeld

12. januar 2011

Brams

Jeg synes det lyder lidt underligt, for mig har barnedåb altid været børnenes fest, så det er helt naturligt at der er børn med.

Omvendt har alle jo ret til ikke at ville have børn med til de fester de holder. Vi havde børn med til vores barnedåb.

Anmeld

12. januar 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Jeg syntes det lyder underligt at fravælge børn til en barnedåb. Jeg kan forstå hvis man fravalgte børnene pga. pladsmangel til en voksenfest, men en barnedåb er en fest for barnet altså en børnefest og der høre kusiner og fætre altså med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.